Discover postsExplore captivating content and diverse perspectives on our Discover page. Uncover fresh ideas and engage in meaningful conversations
1997 မှာ စထုတ်ခဲ့တဲ့ EK9 ကစလို့ ကနေ့ခေတ် နောက်ဆုံးမျိုးဆက် FL5 အထိ Honda Civic Type R တွေက FWD performance ကားနယ်ပယ်မှာတော့ benchmark တစ်ခုလိုကို ဖြစ်ခဲ့ပါတယ်။ high-revving ဖြစ်တဲ့ VTEC အင်ဂျင်တွေ၊ သိပ်ကိုမှ razor-sharp ဖြစ်တဲ့ handling ပိုင်းနဲ့ race-bred aerodynamics တွေကပဲ Civic Type R တွေကို king of hot hatches တွေအဖြစ် ရှင်သန်စေခဲ့တယ်လို့ပြောရင် မှားမယ်မထင်ဘူး။ ကနေ့ခေတ် Civic Type R တစ်စီးရဲ့ Handling ပိုင်း ဘယ်လောက်ထိ Precision ဖြစ်သလဲနဲ့ Aero ပိုင်း ဘယ်လောက်ထိကောင်းသလဲဆိုတာကိုတော့ FL5 Type R ရဲ့ Suzuka နှင့် Nürburgring lap records တွေကပဲ သက်သေပြလို့နေပါတယ်။
စိတ်မကောင်းစရာသတင်းတစ်ခုကတော့ လာမည့် 2026 က စလို့ Europe နှင့် UK မှာ Civic Type R ကို ဆက်လက်ရောင်းချတော့မှာမဟုတ်ပါဘူး။ အဖြေကတော့ ရှင်းပါတယ်။ FL5 ရဲ့ စွမ်းဆောင်ရည်ဘယ်လောက်ပင်ကောင်းနေပါစေ လက်ရှိ Euro 6e-BIS နှင့် မကြာခင်လာတော့မည့် Euro 7 တို့လို တင်းကျပ်လွန်းလှတဲ့ rulebook တစ်ခုကို မခံနိုင်တော့တဲ့အဆုံး ဒီ era တစ်ခုကို အဆုံးသတ်ဖို့သာ ဖြစ်လာခဲ့ပုံပါပဲ။
ဒီလိုနဲ့ပဲ Honda အနေနဲ့ Manual, Turbocharged European hot hatch ဇာတ်လမ်းတစ်ပုဒ်ကိုအဆုံးမသတ်ခင် ခွဲခွာခြင်းလက်ဆောင်အနေနဲ့ ဟောဒီက Civic Type R Ultimate Edition ကို ဖန်တီးပေးခဲ့ပါတယ်။ ဥရောပသား ကားချစ်သူတို့အတွက် Honda ရဲ့ proper send-off မော်ဒယ်တစ်စီးဖြစ်သလို အစီး (၄၀) သာ ထုတ်လုပ်ရောင်းချသွားမယ့် limited-run တစ်ခုပဲ ဖြစ်တယ်ဗျ။ ဒီထဲကမှ (၁၀) စီးကိုသာ UK အတွက် ဖြစ်မယ်လို့လည်း ဆိုထားပါတယ်။
ကားရဲ့အပြင်ဘက်အရောင်ကိုတော့ Type R ရဲ့ signature အရောင်ဖြစ်တဲ့ Championship White paint ကိုသာ သုံးပေးထားပြီး ကားရဲ့အမိုးကတော့ အမဲရောင် gloss black roof နဲ့ လာပါတယ်။ ဘောနပ်အပေါ်မှာနဲ့ ကားရဲ့ဘေးဘက်တွေမှာတွေ့ရတဲ့ အနီရောင် pinstripes တွေကတော့ Ultimate Edition ရဲ့ ထူးခြားချက်တွေပဲလို့ ဆိုရမှာဖြစ်သလို aggression and downforce အတွက်ပိုကောင်းမယ့် Carbon fiber rear wing ကိုလည်း ထည့်ပေးထားပါတယ်။ ဒါ့အပြင် ဒီ Ultimate Edition အတွက် သီးသန့် Exclusive gift box တစ်ခုပါ ထည့်သွင်းပေးထားတာမို့ ပုံအသေးစိတ်ကိုတော့ ကောမန့်မှာဝင်ရောက်ကြည့်ရှုနိုင်ပါတယ်ဗျ။
Honda ဘက်ကတော့ ဒီ Ultimate Edition ရဲ့ အင်ဂျင်ပိုင်းနဲ့ပတ်သက်ပြီး မည့်သည့် upgrade တစ်စုံတစ်ရာမျှ ပြုလုပ်ထားမှာမဟုတ်တာမို့ ဒီကောင့်ရဲ့ ဘောနပ်အောက်မှာ ထုံးစံအတိုင်း 2.0L Turbocharged K20C1 အင်ဂျင်သာ လဲလျောင်းနေပါလိမ့်မယ်။ Total Output 325 Hp နှင့် 420 Nm of torque ထွက်မှာဖြစ်ပြီး 6-speed manual gearbox ကနေတစ်ဆင့် ပါဝါကိုရှေ့ဘီးတွေဆီ ပို့ဆောင်ပေးမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
လက်ရှိ သာမန် FL5 တစ်စီးရဲ့ MSRP က စတာလင်ပေါင် £46,995 ခန့်ပေါက်နေတာမို့ 'Ultimate Edition' ရဲ့စျေးကလည်း £60,000 နားအထိ သွားနိုင်တယ်လို့ ခန့်မှန်းရပါတယ်။ ဒီနေရာမှာတစ်ခုပြောစရာရှိတာက Type R အနေနဲ့ North America နဲ့ Japan စျေးကွက်တွေမှာ ဆက်လက်အသက်ရှင်နိုင်ဖို့ ရှိသေးသလို Europe ဘက်မှာတော့ Type R nameplate ဟာ Hybrid (သို့မဟုတ်) EV form တစ်ခုခုဖြင့်သာ အသက်ဆက်သွားနိုင်ပါရဲ့။
24 Hours of Le Mans ကျင်းပရာ Circuit de la Sarthe ဆိုတာ legendary racetrack တစ်ခုဆိုတာထက် နှစ်စဥ်နှစ်တိုင်း Automakers အသီးသီးရဲ့ အသစ်အသစ်သော innovation တွေကိုချပြလေ့ရှိတဲ့ proving ground တစ်ခုဆိုလည်း မမှားဘူးဗျ။ Cutting-edge နည်းပညာအသစ်တွေ၊ ရင်သက်ရှုမောဖွယ်ကောင်းလောက်တဲ့ concept ကားအသစ်တွေကို ဒီမြေပေါ်မှာပဲ showcase လုပ်ကြတာမို့ Le Mans ကာလဟာ ဆယ်တန်းအောင်စာရင်းထွက်ခါနီးလိုပဲ ကားချစ်သူတွေအတွက်တော့ အတော်လေးစိတ်လှုပ်ရှားရတဲ့ အချိန်အခါတစ်ခုပါပဲ။
ဒီတော့ မနေ့ကပဲ Toyota Gazoo Racing ဘက်ကနေ GR LH2 အမည်ရှိ liquid hydrogen-powered Racing Concept ကားတစ်စီးကို Circuit de la Sarthe မှာ ချပြလာခဲ့ပါတယ်။ ကားအကြောင်းမပြောခင် ကနေ့ခေတ် Toyota ရဲ့ Hydrogen Grand Strategy ကို အရင်ပြောချင်တယ်ဗျ။ စာဖတ်သူတို့သိတဲ့အတိုင်းပဲ ကနေ့ခေတ်ကားထုတ်လုပ်သူအများစုဟာ တင်းကျပ်လာတဲ့ စည်းမျဥ်းစည်းကမ်းချက်တွေကို တောင့်မခံနိုင်တဲ့အဆုံး ICE ကားတွေကို လက်လျှော့ကာ EV တွေဘက်ကိုပဲ စုံလုံး all-in ဝင်နေကြတာပါ။ သို့ပေမယ့် Toyota သွားနေတဲ့ပုံစံကကျ EV တစ်မျိုးတည်းကိုသာ တစ်ခုတည်းသောအဖြေလို့ မယူဆဘဲ၊ ဖြစ်နိုင်မယ့်နည်းလမ်းပေါင်းများစွာကို ဖြန့်ကြက်ပြီး multi-pathway approach နဲ့ သွားနေတယ်လို့ပဲ ကျွန်တော်ကတော့မြင်မိတယ်။
Hybrid ကားလား? Toyota မှာရှိတယ်။ Battery EV လား? ရှိသေးသဗျ။ Hydrogen Fuel Cells လား? Mirai နဲ့ Crown Sedan ရှိအုံးမယ်။ ဟော အခုဆို GR Corolla H2 နဲ့ GR LH2 တို့လို Hydrogen Combustion ကားတွေပါ ပါလာပြီ။ ကျွန်တော့်တစ်ဦးတစ်ယောက်တည်း personal preference အရတော့ Hydrogen Combustion ကားတွေကို Le Mans တို့လို racing ကြိုးဝိုင်းတွေထက် ပိုမြင်ချင်လာမိတာ အမှန်ပဲ။ အဖြေကရှင်းပါတယ်။ EV တွေထက်စာရင် ဒီကောင်တွေက အချိန်ခဏလေးအတွင်း refueling ပြန်လုပ်နိုင်မယ်၊ Hydrogen Combustion ဖြစ်တဲ့အတွက် ကျွန်တော်တို့သိပ်မက်မောတဲ့ အင်ဂျင်ဟိန်းသံကိုလည်း ခံစားနိုင်အုံးမယ်၊ ဒါ့အပြင် ဒီကောင်တွေက ရေငွေ့သာထုတ်လွှတ်တဲ့ true carbon-neutral potential ရှိတာမို့ လုံးဝ completely clean ဖြစ်တယ်။ သို့ပေမယ့်လို့ ကျွန်တော်အရင်ကပြောခဲ့ဖူးတဲ့အတိုင်းပဲ Le Mans ဆိုတာကလည်း "Safety is top priority" ဖြစ်သလို hydrogen-powered ကားတွေ Le Mans မှာဝင်ပြိုင်နိုင်ဖို့ regulations အသစ်တွေလိုသေးတာမို့ FIA ဘက်က safety protocols တွေအားလုံးကို finalized လုပ်ပြီးချိန် 2028 ပတ်ချာလည်လောက်အထိတော့ စောင့်ကြည့်ရပေအုံးမယ်။
စကားပလ္လင်ခံနေတာတွေ အရမ်းများသွားပြီမို့ ကားအကြောင်းကိုဆက်ပါ့မယ်။ စာဖတ်သူမှတ်မိအုံးမလားတော့ မပြောတတ်ပေမယ့် Toyota ဘက်ကနေ ယခင်က GR H2 ဆိုတဲ့ Concept ကို မိတ်ဆက်ခဲ့ဖူးတယ်ဗျ။ ဒီနေ့ပြောပြမယ့် GR LH2 ကတော့ GR H2 ရဲ့ successor မော်ဒယ်လို့ပဲ ဆိုရပါမယ်။ သို့ပေမယ့် ဒီကောင့်ကိုတည်ဆောက်ထားတာကတော့ GR010 ရဲ့ Hybrid chassis ပေါ်မှာဖြစ်ပြီး successor မော်ဒယ်ဆိုသည့်အတိုင်း GR LH2 မှာ ဘာတွေတိုးတက်လာသလဲဆို ဒီကောင်က ပို aggressive ဆန်လာပြီး aerodynamics တွေကအစ အားလုံးကို refined ပြန်လုပ်ထားတယ်လို့ပဲ ဆိုရလိမ့်မယ်။
GR H2 နဲ့ယှဥ်ရင် ကားရဲ့အရှေ့ဘက် front-end styling တစ်ခုလုံးက အတော်လေး sharp ဖြစ်လာသလို၊ airflow အတွက် ဘေးဘက်က side intakes တွေကိုပါ အတော်လေးချဲ့ထားတယ်။ Downforce ကောင်းဖို့အတွက်လည်း ပိုမြင့်တဲ့ rear wing ကိုသုံးထားတယ်လို့သိရပြီး အနောက်ဘက်က fin ကတော့ အတော်လေးကိုကြီးတယ်လို့ပဲ ပြောရမယ်။ ကားရဲ့အရွယ်အစား dimensions တွေကတော့ ယခင် GR H2 နဲ့ အတူတူပဲဆိုတော့ အရှည် 5,100 mm နှင့် အကျယ် 2,050 mm ရှိမှာဖြစ်ပြီး ဒီအရွယ်အစားက chassis based လုပ်ထားတဲ့ GR010 ထက်တော့ အနည်းငယ်ပိုကြီးတယ်ဗျ။
Toyota ဘက်ကတော့ GR LH2 ရဲ့ Specs တွေနဲ့ပတ်သက်ပြီး အတိအကျဖော်ပြထားခြင်းမျိုး မရှိသေးပေမယ့် အနီးစပ်ဆုံး ဆက်စပ်စဥ်းစားရရင် GR010 ရဲ့ Hybrid setup ဖြစ်တဲ့ 3.5L twin-turbo V6 နဲ့ ပွဲထွက်လာနိုင်ခြေများပါတယ်။ တစ်ခုပြောစရာရှိတာကတော့ GR LH2 မှာက gasoline နဲ့မဟုတ်ဘဲ liquid hydrogen နဲ့သာ လောင်ကျွမ်းမယ်ဆိုတာပါ။ Toyota ဘက်ကတော့ hydrogen-powered ကားတွေအပေါ် အတော်လေး serious ဖြစ်နေသလို အခုဆို hydrogen-powered GR Corolla နဲ့တောင် Super Taikhu လို စီးရီးတွေမှာ ဝင်ရောက်စမ်းသပ်နေပြီမို့ အခု GR LH2 Concept ကားကလည်း အချာပင် flashy prototype တစ်စီးတော့ မဟုတ်ပေဘူး။
ကဲ အဆုံးသတ်ရရင် 24 Hours of Le Mans ကလည်း နီးကပ်နေပြီဆိုတော့ 2018 ကနေ 2022 အထိ ငါးနှစ်ဆက်တိုက်အနိုင်ရခဲ့ဖူးတဲ့ Toyota အနေနဲ့ GR010 နှင့်အတူ နလံပြန်ထူလာနိုင်မလား? သို့မဟုတ် Ferrari ကပဲ ဒီနှစ်ရဲ့ သရဖူကို ဆက်လက်သိမ်းပိုက်သွားအုံးမလားဆိုတာကတော့ လာမယ့် ဇွန်လ (၁၅) ရက်၊ တင်္ဂနွေနေ့ကျ အဖြေသိရပါလိမ့်မယ်။
CJ ရယ်
တောက်ပနေလိုက်တာ
တကယ် 💫 နတ်ဘုရားမယ်တစ်ပါးအလား
#cjopiaza #missgrandinternational2024 #missgrandinternational
CJ ရယ်
တောက်ပနေလိုက်တာ
တကယ် 💫 နတ်ဘုရားမယ်တစ်ပါးအလား
#cjopiaza #missgrandinternational2024 #missgrandinternational
CJ ရယ်
တောက်ပနေလိုက်တာ
တကယ် 💫 နတ်ဘုရားမယ်တစ်ပါးအလား
#cjopiaza #missgrandinternational2024 #missgrandinternational
CJ ရယ်
တောက်ပနေလိုက်တာ
တကယ် 💫 နတ်ဘုရားမယ်တစ်ပါးအလား
#cjopiaza #missgrandinternational2024 #missgrandinternational
CJ ရယ်
တောက်ပနေလိုက်တာ
တကယ် 💫 နတ်ဘုရားမယ်တစ်ပါးအလား
#cjopiaza #missgrandinternational2024 #missgrandinternational
CJ ရယ်
တောက်ပနေလိုက်တာ
တကယ် 💫 နတ်ဘုရားမယ်တစ်ပါးအလား
#cjopiaza #missgrandinternational2024 #missgrandinternational
Ahtisa for Next Miss Universe 👑🖤
မမအာဘော်နီ
ကြောင်မတို့ကြားကနေ
Lucky girl လေးဖြစ်စေတော့မှာလား
မာဘုဟိုင်းတွေတွက် 🌹ဂုဏ်ယူစေရတော့မှာလား💫
#missuniverse