Disney ကတော့ ပွဲကြမ်းနေပါပြီ
လက်ရှိမှာ AI တွေ တော်တော်လေးခေတ်ထနေတာဆိုတော့ သူ့ Animation တွေထိလို့ အခုဆိုရင် AI ကုမ္ပဏီ Midjourney ကို တရားစွဲထားပါတယ်။
ဒါ့အပြင် ဒီကိစ္စကို Universal Studio ကလည်း အလားတူ တရားစွဲထားပါသေးတယ်။
အကြောင်းကတော့ ဇာတ်ကောင်တွေနဲ့ ပုံတွေ၊ ဗီဒီယိုတွေ ဖန်တီးနိုင်တဲ့ ကိရိယာတွေကို မူပိုင်ခွင့်မရှိပဲ အလွဲသုံးစားလုပ်ပြီးဖန်တီးနေလို့ အခုလို တရားစွဲရတာလို့ သိရပါတယ်။

image

Ballerina ရုပ်ရှင်အကြောင်း ပြောရမယ်ဆိုရင် သာမန်ကြည့်လို့ရတဲ့ အဆင့်လောက်လို့ပဲဆိုရမှာပါ။ အရမ်းကြီးကောင်းနေတာမျိုးလည်း မဟုတ်ပါဘူး။
အခုဆို ရုပ်ရှင်ရဲ့ သုံးသပ်ချက်တွေအရ Rotten Tomatoes မှာ ၇၆% ရထားပြီး Metacritic မှာ ၆၂ ရထားပါတယ်။ ဒီရလဒ်က သင့်တော်တယ်လို့ ထင်ရပါတယ်။ ဖွင့်ပွဲပိတ်ရက်မှာ ဒေါ်လာ ၂၅ သန်းကနေ ၃၀ သန်းလောက် ရလိမ့်မယ်လို့ ခန့်မှန်းထားပြီး ထုတ်လုပ်ဖို့ ဘတ်ဂျက်အနေနဲ့ ဒေါလာ သန်း ၉၀ သန်းဒေါ်လာ ကုန်ကျခဲ့တယ်လို့သိရပါတယ်။
ဒီရုပ်ရှင်က John Wick ဇာတ်လမ်းတွဲရဲ့ဆက်နေတဲ့ ဇာတ်လမ်းဖြစ်ပြီး Wick: Chapter 3 – Parabellum နဲ့ John Wick: Chapter 4 ကြားက အဖြစ်အပျက်တွေကို အခြေခံထားတဲ့ ဇာတ်ကားဖြစ်ပါတယ်။
ဒီဇာတ်လမ်းမှာ Ana de Armas က အဓိကဇာတ်ကောင် Eve အဖြစ် သရုပ်ဆောင်ထားပြီး သူက ဖခင်ဖြစ်သူ သေဆုံးမှုအတွက် လက်စားချေဖို့ လုပ်ကြံသတ်ဖြတ်သူဖြစ်လာတဲ့ ballerina
တစ်ယောက်ပါ။ သရုပ်ဆောင်တွေထဲမှာ Ian McShane, Anjelica Huston နဲ့ Gabriel Byrne တို့လည်း
ပါဝင်ထားပါသေးတယ်။
ဒီ ရုပ်ရှင်ရဲ့ ပထမပိုင်းက လက်စားချေတဲ့ ဇာတ်လမ်းဟောင်းပုံစံကြောင့် နည်းနည်းအားမရဖြစ်ရပြီး ဒုတိယပိုင်းမှာတော့ ဖျော်ဖြေမှုပိုရှိတဲ့၊ ကာတွန်းဆန်ဆန် အက်ရှင်မြင်ကွင်းတွေနဲ့ ပြန်လည်ပြင်ဆင်ထားတာတွေ့ရပါတယ်။ အကွက်ကျကျ တိုက်ခိုက်မှုတွေနဲ့ Keanu Reeves က John Wick အဖြစ် ပြန်သရုပ်ဆောင်ထားတာကို တွေ့ရပါတယ်။
ထူးခြားတဲ့အခန်းတွေကတော့ မျက်နှာဖုံးပါတီမှာ သေနတ်ပစ်ခတ်မှုတွေ၊ ဆီးနှင်းတွေဖုံးနေတဲ့ အယ်လ်ပိုင်းရွာထဲမှာ မီးလျှံသေနတ်နဲ့ တိုက်ခိုက်မှုတွေ၊ မီးလောင်နေတဲ့ ဘုန်းကြီးကျောင်းထဲမှာ နောက်ဆုံးထိပ်တိုက်ရင်ဆိုင်မှုတွေပါ။ ဒီရုပ်ရှင်က အလွန်အကျွံ Action တွေသုံးထားပေမယ့် ဇာတ်လမ်းကတော့ ကြည့်ရှုသူတွေကြားထဲမှာ အတော်လေးအဆင်ပြေတယ်လို့ ပြောလို့ရပါတယ်။
ဒီရုပ်ရှင်ကို ပြန်လည်ရိုက်ကူးမှုတွေ အများကြီး လုပ်ခဲ့ရတယ်လို့ သိရပြီး Chad Stahelski က John Wick နဲ့ ဇာတ်လမ်းကို တော်တော်လေးကိုက်ညီအောင် အများကြီးဖန်တီးခဲ့ရတယ်လို့သိရပါတယ်။

image

ဇွတ် Hype နေပေမယ့် သာမာန်ပါပဲ Predator: Killer of Killers
Predator: Killer of Killers ကို အမှန်တိုင်းပြောရရင် Blue Eye samurai တို့ Twilight of the Gods တို့လောက် မကြိုက်တာ အမှန်ပါပဲ။
ဘာကြောင့်လဲဆိုရင် Predator တွေကို Nerf ထားလို့ပါ။ Predator တွေက ဒီဇာတ်ကားထဲမှာ ဧည့်သည်သရုပ်ဆောင်တွေလိုပဲ ဟန်ရေးပြနေတာနဲ့ အချိန်ကုန်နေတာတွေ့ရပါတယ်။ အဓိက ဇာတ်ကောင်တွေကလည်း ပြောရမယ်ဆိုရင် ဒုတိယ ဇာတ်လမ်းဖြစ်တဲ့ samurai ညီနောင်နှစ်ကောင်လောက်ပဲကြမ်းပြသွားတာပါ။ ရှေ့ဆုံးဇာတ်လမ်းနဲ့ နောက်ဆုံး လေယာဥ်မောင်းတဲ့ ဇာတ်လမ်းကတော့ Predator တွေမိုက်သလောက် ဇာတ်လမ်းကို ပေါ့ရွှတ်ရွှတ်နဲ့လုပ်သွားသလိုတောင် ခံစားရပါတယ်။
အဆိုးဆုံးကတော့ ထောင်ထဲမှာ အတူတူထားပြီး Predator တွေရဲ့ General လို ကောင်နဲ့ချတာတောင် Predator ကို Nerf ထားတဲ့ အထိပါပဲ။ ဇွတ် Hype နေကြတာကလည်း နောက်ဆုံး Credit Scene လောက်ပဲလို့ မြင်မိပါတယ်။ ကျန်တာတွေကတော့ သာမာန် Animation တစ်ကားထက်မပိုပါဘူး။
Predator တွေရဲ့ ထုံးစံအရတော့ သွေးထွက်သံယိုများများ သတ်တာဖြတ်တာကြမ်းကြမ်းတွေနဲ့ ဇာတ်လမ်းကို စိတ်လှုပ်ရှားစရာ အမဲလိုက်တာတွေကို ဦးတည်ထားပေမယ့် အခုလာတဲ့ Aniamtion ကတော့ အမဲလိုက်တာထက် သန်မာတဲ့ သားကောင်ရယ်၊ တိုက်ခိုက်နိုင်တဲ့ သူတွေကိုရွေးပြီး လိုက်တိုက်ခိုက်တဲ့ပုံစံလို့ မြင်မိပါတယ်။
ဆိုရမယ်ဆို ဇာတ်လမ်းက အရမ်းမြန်ပြီး သွက်တဲ့ဘက်သွားထားတာရယ်၊ တစ်ဦးချင်းစီ ဇာတ်လမ်းကို သေချာမပြနိုင်တာရယ်၊ နောက်ပြီး ဇာတ်လမ်းက သာမာန် Animation လောက်ပဲဆိုတော့ ကြည့်ပျော် ရှုပျော်အဆင့်ပဲရှိတယ်လို့ခံစားရပါတယ်။
Timeline ကတော့ Prey ကကောင်မလေး သေနတ်က အခု Predator: Killer of Killers မှာ လေယာဥ်မောင်းထွက်သွားပြီး သေနတ်ပါသွားတာကနေ Predator 2 မှာ သေနတ်ကိုပြန်ပြသွားပြီး နောက်ဆုံးထွက်လာမယ့် Predator: Badlands အထိကို အကုန်ချိတ်သွားမယ့် အနေထားမှာရှိပါတယ်။
အချိတ်ဆက်တွေကတော့ တော်တော်လေးကောင်းပြီး အချိန်မပုတ်တဲ့ ရုပ်ရှင်ဆိုပေမယ့် သာမာန် Animation တစ်ကားထက် မပိုတဲ့ ရုပ်ရှင်လို့ပဲပြောလို့ရပါတယ်။
Rating ကတော့ 7.6/10 ရထားပြီး ကြည့်ပျော်ရှုပျော်ရှိတဲ့ ဇာတ်ကားတစ်ကားလို့ သတ်မှတ်လို့ရပါတယ်။

image

“Mortal Kombat 2” ရုပ်ရှင်က စမ်းသပ်ကြည့်ရှုသူတွေကို “Avengers: Endgame” လိုမျိုး အော်ဟစ်ပြီး ထိုင်ခုံကနေ ခုန်ထွက်လာအောင် စိတ်လှုပ်ရှားစေခဲ့တယ်လို့ ဇာတ်ညွှန်းရေးဆရာက ပြောပါတယ်။
“တိုက်ပွဲတွေ၊ အဆုံးသတ်ပုံတွေ၊ အံ့အားသင့်စရာတွေ၊ သေဆုံးမှုတွေ… ကျွန်တော်တို့ အရာအားလုံးကို ပြီးပြည့်စုံအောင် လုပ်နိုင်ခဲ့တယ်လို့ ထင်ပါတယ်။”

image

Marvel Fan တွေကို ခေါင်းရှုပ်အောင်လုပ်လိုက်တဲ့ Kevin Feige
Marvel Studios ရဲ့ အကြီးအကဲ Kevin Feige က Thunderbolts* ရဲ့ post-credits scene မှာ ပေါ်လာတဲ့ Fantastic Four ရဲ့ အာကာသယာဉ်နဲ့ ပတ်သက်ပြီး အားလုံးကို ခေါင်းရှုပ်သွားစေတဲ့ စကားတစ်ခွန်းပြောခဲ့ပါတယ်။
ရုပ်ရှင်ထဲမှာတော့ New Avengers အဖွဲ့အသစ်က Fantastic Four ရဲ့ အာကာသယာဉ် Excelsior က ကမ္ဘာဆီ ချဉ်းကပ်လာတာကို ဖန်သားပြင်ပေါ်မှာ ကြည့်နေကြပါတယ်။ ဒါက Marvel Phase 6 ကို စတင်မယ့် The Fantastic Four: First Steps နဲ့ MCU ရဲ့ ကျန်တဲ့အပိုင်းတွေ ဘယ်လိုဆက်စပ်မလဲဆိုတဲ့ အရိပ်အမြွက်ကြီးတစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။
ဒါပေမယ့် Feige က Empire Magazine (Culture Crave ကတစ်ဆင့်) “သူတို့ရဲ့ ယာဉ်က Excelsior ပါ၊ MCU ထဲမှာ Fantastic Four ရဲ့ အာကာသယာဉ်တစ်စီးရောက်လာတယ်... ဒါပေမယ့် အဲဒီယာဉ်က Fantastic Four ရဲ့ ယာဉ်ဖြစ်မယ်လို့ ကျွန်တော် သေချာမပြောနိုင်ဘူး” လို့ ပြောခဲ့ပါတယ်။
ဒီလိုပြောတဲ့အတွက် Marvel Fan တစ်ချို့ ခေါင်းစားသွားခဲ့ပြီး လာမယ့် F4 နဲ့ ပတ်သက်ပြီး ငြင်းခုံမှုတွေဖြစ်ပေါ်လာခဲ့ပါတယ်။
ဆိုတော့ လာမယ့် Fantastic Four အပြင် နောက်ထပ် Fantastic Four တစ်ဖွဲ့လည်း ရှိနေနိုင်သေးတယ်ဆိုတဲ့ အရိပ်အမြွက်တစ်ခုပြလိုက်သလိုတော့မြင်မိပါတယ်။ နောက်ပြီး ပင်မ MCU ထဲမှာလည်း Fantastic Four တွေက အစောကြီးထဲက ရှိနေနိုင်သေးတာလားဆိုတာကလည်း စဥ်းစားစရာပါပဲ။
ဒီ အကြောင်းအရင်းအမှန်တွေသိချင်တယ်ဆိုရင် The Fantastic Four: First Steps ကို ဇူလိုင် ၂၅ ရက်နေ့မှာ စောင့်ကြည့်ရမှာပါပဲ။

image

လက်မှတ်ရောင်းအားကြမ်းနေတဲ့ Superman
Superman လက်မှတ်တွေကတော့ ဒီနေ့စရောင်းနေပြီဖြစ်ပြီး လက်မှတ်ဝယ်လိုအားက အရမ်းမြင့်တက်နေတာမို့ Fandango ရဲ့ ဝက်ဘ်ဆိုက်က ခဏတာ ပြတ်တောက်သွားခဲ့တယ်လို့သိရပါတယ်။
ဒါ့အပြင် အကြိုပြသမှုအတွက် ရုပ်ရှင်ရုံတွေက ထိုင်ခုံဇယားတွေကို တစ်ချက်ကြည့်လိုက်ရင် ဖွင့်ပွဲညမှာ ထိုင်ခုံတွေ သိပ်မကျန်တော့ဘူး၊ တချို့နေရာမှာ လုံးဝမကျန်တော့ဘူး လို့သိရပါတယ်။
ဒီနှစ် Superhero ရုပ်ရှင်တွေမှာ James Gunn ရဲ့ “Superman” ထက် ပိုကြီးမားတဲ့ ရုပ်ရှင်မရှိလောက်တော့ပါဘူး။ ဘာလို့လည်းဆိုတော့ James Gunn ရဲ့ ယုံကြည်ချက် ပြင်းထန်တာရယ် Superman ရဲ့ Impact ကလည်း လျှော့တွက်လို့မရအောင်ကြီးမားအောင်လုပ်ထားတယ်ဆိုတော့ ပိုပြီး စိတ်လှုပ်ရှားစရာပါပဲ။
ပုံမှန်ဆိုရင် F4 ကို ပိုမျှော်လင့်ပေမယ့် တနေ့က Superman Teaser မှာတော့ Superman ကို ပိုကြိုက်အောင်ဆွဲဆောင်လို့သွားပါတယ်။ Audience တွေ ဘယ်လိုပဲပြောပြော အတွင်းခံကို ဘယ်လိုပဲ အပြင်မှာ ထုတ်ဝတ်ဝတ် Superman ကို လူတိုင်းကြိုက်လာဦးမှာပါပဲ။
အတွင်းသတင်းအရ ပြည်တွင်းမှာ ဖွင့်ပွဲရုံတင်တဲ့ ရက်သတ္တပတ်မှာ ဒေါ်လာ သန်း ၁၆၀ ဝင်ငွေရဖို့ ခန့်မှန်းထားတယ်လို့သိရပါတယ်။
ဒါပေမယ့် ဒီရုပ်ရှင်က အောင်မြင်မှုကြီးတစ်ခုဖြစ်လာမလားဆိုတာက ပရိသတ်တွေရဲ့ သုံးသပ်ချက်တွေပေါ်မှာ မူတည်ပါမယ်။ ဒီ့အတွက် Warner Bros အနေနဲ့ ဒီရုပ်ရှင် အောင်မြင်ဖို့ နေ့တိုင်း ဘုရားကျောင်းသွားပြီး ဆုတောင်းနေရမယ့် အနေအထားမှာရှိပါတယ်။
ဆိုတော့ ဒီဇာတ်ကား ကောင်းမကောင်းဆိုတာကတော့ လာမယ့် ဇူလိုင် ၁၁ ရက်မှာ ရုပ်ရှင်ရုံတွေမှာ ပရိတ်သက်တွေရဲ့ ကြည့်ရှုမှုအပေါ်မူတည်ပါတယ်။

image
5 d - Translate

BREAKING: A federal judge has blocked President Trump's move to deploy National Guard troops during ongoing protests in Los Angeles, calling the move "illegal."
The judge ruled that the Trump administration is "to return control of the California National Guard to Governor Newsom."
The Trump administration immediately appealed the ruling.
Read more: https://abcnews.visitlink.me/EoWXC0

image
5 d - Translate

ဆရာမမှုးရဲ့ " ဇွန်ပန်းရုံဆီမပြန်ချင်ပါ "စာအုပ်လေးကိုဖတ်မိပြီး တအားကြိုက်ခဲ့ရသလို ဒုတိယတစ်အုပ်ဖြစ်တဲ့ “ စမ်းချောင်းနီနီပြည်တော်အေးအေး " ကိုလည်း ပိုသဘောကျမိပြန်ပါပြီ။
လူ့စိတ်ရဲ့ ရွေ့လျားဖြစ်တည်မှုတွေကို ရေးဖွဲ့ထားတာများ ဖတ်နေတဲ့လူကိုပါ အပီအပြင်ဆွဲခေါ်သွားတော့တာပါပဲ။ တကယ်တော့ စမ်းချောင်းနီနီပြည်တော်‌အေးအေးဟာ ဇာတ်ကောင်နှစ်ဦးသာပါဝင်တာပါ။ စာရေးသူရဲ့လူ့စိတ်အလျင်ကို ရေးဖွဲ့မှုမှာ ပိုင်နိုင်ကျွမ်းကျင်မှုသာမရှိခဲ့ရင် ပျင်းရိဖွယ်ရာဖြစ်သွားနိုင်တဲ့ဇာတ်လမ်းမျိုးပါပဲ။ ဒီစာအုပ်လေးက ဇာတ်ကောင်နှစ်ဦးတည်းနဲ့ ဝတ္ထုတစ်အုပ်လုံးထဲ စာဖတ်သူပါဝင်လာအောင် သိမ်းသွင်းညှို့ငင်နိုင်စွမ်း အပြည့်ရှိတယ်လို့ပဲပြောပါရစေ။
ဒီစာအုပ်ကိုဖတ်နေရင်းရော၊ ဖတ်ပြီးတဲ့အခါမှာရော ဆင့်ပွားအတွေးတွေက စွဲကျန်နေခဲ့ပါသေးတယ်။ လောကကြီးမှာ မမြင်ရတဲ့လိုင်းစွဲအားတွေရှိတယ်။ တယ်လီဖုန်းလိုင်းတို့၊ မီးလိုင်းတို့လိုမျိုးပေါ့ ။ ဟိုးအရင် ကြိုးဖုန်းတွေခေတ်မှာ မတော်တဆဖုန်းလိုင်းတွေပူးသွားတာမျိုး ကြုံဖူးကြတယ်မဟုတ်လား။ မီးလိုင်းတွေပူးပြီး ရှော့ဖြစ်တာမျိုးတွေရောပဲ။ ဒါဆိုရင် စိတ်တွေကရော လိုင်းမပူးနိုင်ဘူးလား။ တခြားလူရဲ့စိတ်တွေက ကိုယ့်ဆီလာပူးကပ်ရင်ရော ဘာတွေဆက်ဖြစ်နိုင်မလဲ။ ကိုယ့်ခန္ဓာကိုယ်တောင် မပိုင်ကြဘူးလို့ ဘုရားဟောရှိတဲ့အခါ စိတ်တွေကရော ကိုယ့်စိတ်အမှန်ဖြစ်ပါ့မလား။
ဆရာမမှုးကတော့ ဒီစာအုပ်ကိုဖတ်ပြီးရင် သူ့ရဲ့အကြောက်တရားကိုမရှာပါနဲ့တဲ့။ ကျွန်မကတော့ စာရေးသူဆရာမရဲ့ အကြောက်တရားကိုမရှာမိပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ တွေ့လိုက်မိတာက စာဖတ်သူကျွန်မရဲ့အကြောက်တရားကိုပါပဲ။ ဆရာမနဲ့ စာဖတ်သူကျွန်မတို့ အကြောက်တရားခြင်း တိုက်ဆိုင်မှု ရှိ၊ မရှိဆိုတာကတော့........။

image
5 d - Translate

အမှောင်ဘက်ခြမ်းလိုက်တဲ့ လူသားတွေ များကများတတ်ပြီး အလင်းကို ပြန်သွားချင်တဲ့ လူသားနည်းတဲ့သဘောဆောင်တဲ့စာအုပ်တစ်အုပ်အကြောင်းပြောပြချင်ပါတယ်။ဒီစာအုပ်က အမှောင်နဲ့ အလင်းနှစ်မျိုးကို ကိုယ်စားပြုထားတယ်။
၁၉၄၅ ခုနှစ်နောက်ပိုင်း အကြီးကျယ်ဆုံး ဗြိတိသျှစာရေးဆရာ ၅၀ စာရင်းတွင် ထည့်သွင်းဖော်ပြခြင်းခံရသူတစ်ယောက်ရှိတယ်။သူကတော့
နိုဘယ်ဆု ၊ ဘွတ်ကာဆုရ ဗြိတိသျှ စာရေးဆရာကြီး ဆာ ဝီလျံ ဂျရယ် ဂိုးလ်ဒင်း ( Sir William Gerald Golding ) ပင်ဖြစ်တယ်။သူရေးသားခဲ့တဲ့ Lord of the Flies စာအုပ်က နာဇီ‌ လက်ချက်ကြောင့်ဥရောပ ကြောက်မက်ဖွယ်ဆိုးများရှေ့တွင် စိတ်ကူးမယဉ်နိုင်သော လူ့လောကအမြင်ကို တင်ပြထားတယ်။ညစ်ညမ်းပြီး တိကျတဲ့ တစ်လောကလုံး၊ ဒေါသနှင့် ပူဆွေးမှုကို ပေါင်းစပ်ထားမှုကို Lord of the Flies က 1950 ခုနှစ်များတွင် ဝတ္ထုအဖြစ် အချိန်ကိုက်တင်ပြထားတယ်။Lord of the Flies ( ယင်ကောင်တို့ အရှင်) ဆိုတာ ဂျူး၊ ခရစ်ယာန် ၊ အစ္စလာမ်အစရှိတဲ့ အေဘရာဟမ္မစ် အုပ်စုဝင် ဘာသာတရားများ ယုံကြည်တဲ့ သမ္မာကျမ်းစာဟောင်းထဲက မကောင်းဆိုးဝါး နတ်တစ်ပါးကို 'ဘီအာဇစ်ဘု( Beelzebub/Beelzebul) ကို ရည်ညွှန်းထားခြင်းသာဖြစ်တယ်။ဂိုးလ်ဒင်း၏ ဝတ္ထုကို လူ့သဘာဝ အဆိုးမြင်တဲ့ တင်ပြချက်လို့ စွတ်စွဲမှုများလည်းရှိခဲ့တယ်။လူဆိုတာ ဥပဒေ စည်းကမ်းများဖြင့် ကွပ်ညှပ်ခံထားရခြင်းမှ လွတ်မြောက်သွားတဲ့အချိန် အရိုင်းသဘာဝ သို့ အရိုးခံကလေးသည်ပင် ရောက်သွားတတ်တယ်။
တကယ်တော့ဝတ္ထုက ၁၉ ရာစုနှစ်က ထွက်ရှိခဲ့တဲ့ စာရေးဆရာ ဘော်လန်တိုင်း (R.M Ballantyne) ၏ ကလေးစွန့်စားခန ပုံပြင်တစ်ပုဒ်ဖြစ်တဲ့ The Coral Island ကို ဇာတ်လမကျောရိုးယူထားတယ်၊ ဒါပေမယ့် ကလေးစွန့်စားခန်းဝတ္ထုတော့မဟုတ်နေပြန်ဘူး။
ဇာတ်လမ်းက ကလေးတွေကို ဗဟိုပြုထားတယ်။
ပစိဖိတ်သမုဒ္ဒရာ အတွင်းရှိ အပူပိုင်း ကျွန်းတစ်ကျွန်းပေါ် ဗြိတိသျှ ကလေးကျောင်းသားတစ်သိုက် လေယာဉ်ပျက်ကျပြီးနောက် သောင်တင်နေကြတယ်။အင်မတန် ကြီးမားတဲ့ စစ်ပွဲကြီးတစ်ပွဲ ဖြစ်ပွားချိန်လို့ ခန့်မှန်းရပြီး အဏုမြူ စစ်ပွဲတစ်ပွဲဖြစ်ပွားခဲ့တယ်။ကလေးတစ်အုပ်စုရဲ့ ဖြတ်သန်းနေထိုင်ပုံတွေအကြောင်းကို ဖော်ပြရေးသားထားခြင်းဖြစ်တယ် ။ ရိုးစင်းတဲ့ဖြတ်သန်းနေထိုင်မှုတွေတော့ မဟုတ်ဘူး။လူကြီးတွေမရှိတဲ့ကျွန်းတစ်ကျွန်း‌ပေါ်မှာ ကလေးတစ်သိုက် ၊ ဘာတွေလုပ်ကြသလဲ ၊ ဘယ်လိုပြောင်းလဲတတ်လဲ ပုံဖော်ထားတယ်။
ရာ့ဖ် ဆိုတဲ့အသက်ဆယ်နှစ်နှစ်ခန့် လူငယ်လေးတစ်ယောက် စပေါ်လာတယ်။အဲ့လူငယ်လေးက ကောင်းခြင်းမင်္ဂလာဖော်ဆောင်တဲ့ခရုသင်း တစ်ခုကိုတွေ့တယ်။ပစ်ဂီလို့ပဲ ခေါ်တဲ့ မျက်မှန်နဲ့ဖက်တီးလေးတစ်ယောက်ထပ် ပေါ်လာတယ်။ခရုသင်းသံနဲ့ ကျွန်းပေါ်ရှိတဲ့ လူတွေကို စုဝေးလို့ ရတယ်လို့ ပစ်ဂီက အကြံပေးတော့ ရာ့ဖ်က ခရုသင်းမှုတ်လိုက်တယ်။ပဲ့တင်ထပ်နေတဲ့ ခရုသင်းမှုတ်သံကြားတာနဲ့ တစ်ယောက်စ နှစ်ယောက်စ နောက် စုလိုက် ရောက်ရောက်လာကြတယ်။အသက်ခြောက်နှစ်အရွယ် ဂျွန်နီ ၊ဆမ် နှင့် အဲရစ် ဆိုတဲ့ ဆံပင်ရွှေရောင် အမြွှာညီအစ်ကို နှစ်ယောက်၊မူးလဲကျသွားတဲ့ ဆိုင်မွန် ၊ဘီလ် ၊ရောဘတ်၊ဟာရိုး ၊ အသေးလေး ဟင်နရီ၊‌ နောက်ဆုံး ကျောင်းဓမ္မတေးအဖွဲ့ထဲက ဆရာလုပ်တတ်တဲ့ မယ်ရီဂျူး (ဂျက်) တို့ ပေါ်လာကြတယ်။ရာ့ဖ်ကတော့ ကလေးပေမယ့် လူကြီးဆန်တယ်။
ဦးဆောင်နိုင်မယ့်ခေါင်းဆောင်‌ ‌‌ရွေးကြတယ်။ဝင်ပြိုင်သူနှစ်ယောက်က ရာ့ဖ် နဲ့ ဂျက်သာဖြစ်တယ်၊ မဲ‌ပေးမှုအသာနဲ့ ရာ့ဖ်က ခေါင်းဆောင်ဖြစ်သွားတယ်။ဒါပေမယ့် ခေါင်းဆောင်လုပ်ချင်တဲ့ ဂျက် တစ်ယောက်မကျေနပ်ဘူး။အဓိကခေါင်းဆောင်ဖြစ်လာတဲ့ ရာ့ဖ်က
ခရုသင်းမှုတ်ပြီး အစည်းအဝေးလုပ်လေ့ရှိတယ်။
ခရုသင်းကိုင်ထားတဲ့သူရဲ့ စကားပြောတာကို နားထောင်ရတဲ့ သဘောဆောင်လာတယ်။ရာ့ဖ်က ခေါင်းဆောင်အနေနဲ့ အဓိကလုပ်ရမည့်အချက်ကို ပြောပြတယ်။အလုပ်တာဝန်ခွဲပေးဖို့ လူကောင်အသေးအုပ်စု နဲ့ အကြီးအုပ်စု ဖွဲ့လိုက်တယ်။
ဂျက်က ဓမ္မ‌တေးအဖွဲ့ကို ဦးဆောင်ပြီး အမဲလိုက်တယ်။
နောက်တစ်ဖွဲ့က လွတ်မြောက်ဖို့အတွက်တောင်ပေါ်တတ်ပြီး မီးဖိုရတယ်။‌ မီးခိုးထွက်နေတာ မြင်ပြီး ဖြတ်သွားတဲ့သင်္ဘောတွေ စက်လှေတွေ လာကယ်နိုင်တယ်လို့ယူဆချက်ကြတယ်။ရာသီဉတုဒဏ်ခံနိုင်‌အောင် တဲ လေးတွေဆောက်ဖို့၊ စားသောက်ဖို့ကို အသေးအုပ်စုကပဲ တာဝန်အသီးသီးယူကြတယ်။ သူ့တာဝန်နဲ့သူ တာဝန်ချထားတယ်။
လူ့စိတ်သဘောအရ အပြင်ထွက်ပိုက်ဆံရှာနိုင်တဲ့လူနဲ့ အိမ်မှာတာဝန်ယူထားတဲ့လူ ဘယ်သူကို မျက်နှာသာပေးတတ်လဲ။ နောက်တစ်ချက်က အမြဲသ/တ်ဖြတ်နေရတာကြိုက်သူတွေက တဖြည်းဖြည်း အပြုအမူတွေက သားရဲပုံစံတွေဖြစ်လာတယ်။ဒါကြောင့်အလုပ်တာဝန်အပြောင်းအလဲ လုပ်တယ်။မီးဖိုကို စောင့်ကြည့်ဖို့ ဂျက်တို့အဖွဲ့ကို တာဝန်ပေးလိုက်တယ်။ ဂျက်တို့က မီးဖိုကိစ္စနောက်ထားပြီး အမဲလိုက်ဖို့သာ စိတ်ထဲ ရောက်နေကြတယ်။ဒါကြောင့်မီးဖိုမစောင့်ပဲနေလိုက်တာ သင်္ဘောတစ်စီးဖြတ်ကျော်သွားပေမယ့် မီးခိုးကို မြင်မသွားကြဘူး။
နောက်ဆုံး ဂျက်က ရာ့ဖ်အဖွဲ့ကနေ ခွဲထွက်တယ်။
အမဲလိုက်မယ်။လူရိုင်းတွေလို နေထိုင်တယ်။
အမဲလိုက်အက ကတယ်။တောဝက်တွေ ဖမ်းပြီး စားတယ်။လူရိုင်းဝါဒ နဲ့ နေချင်သလို နေတယ်။လွတ်မြောက်ဖို့ အကြံအစည်မရှိ၊ ဒီမှာ ဉပဒေမရှိ စည်းမျဉ်းမရှိ လွတ်လပ်မှုက ပျော်ရွှင်ခြင်းအစစ်သာဖြစ်တယ်လို့ ထင်မြင်လာတယ်။ရှိသမျှလူတွေကို ခြိမ်းခြောက်တယ်၊ အစားအသောက်နဲ့ စည်းရုံးတယ်၊ သူ့လက်ခံထားတဲ့ လွတ်လပ်မှုအကြောင်း၊မိဘမရှိတဲ့နေရာမှာ ကလေးတွေ အပျော်ဘက်ကိုပဲ ဦးစားပေးတတ်ကြောင်း သဘောဆောင်တယ်။လက်နက်ရှိသူ၊ ကြမ်းတမ်းမှု ရက်စက်မှုကို ခံတွင်းတွေ့သူတွေ တစ်စင်ထောင်လိုက်တဲ့အခါ ကျန်လူတွေကိုပါ အလွတ်မပေးတတ်တာက‌တော့ ပြောင်းလဲမသွားတဲ့အရာပဲ။ ကလေးတွေက တိုက်ခိုက်ကြ ၊ထိုးကြ ကြိတ်ကြရင်း အနာဂတ်အသက်ရှင်ရေးဟာ မလွယ်ကျော အနေအထားရောက်သွားကြတယ်။
"မိစ္ဆာကိုသ/တ်...လည်ကိုဖြ/တ်...ရက်ရက်စက်စက်"...
ခံစားမိတာက တုန်လှုပ်ချောက်ချားမှုတွေရဲ့ နိဒါန်းပိုင်းကနေ လွတ်မြောက်အောင်ကြိုးစားရင် ...အသိရယ် ကြောက်စိတ်ရယ်ကြောင့် တဒင်္ဂမှာ အရိုင်း ဖြစ်သွားတယ်။လူ့ဘောင်လောက စည်းမျဉ်းများကိုမ စွန့်လွှတ်ဘဲ ဆပ်လက် ကျင့်သုံးကြသူ ဇာတ်ကောင်အချို့ကို ထည့်သွင်းပြထားတယ်။

image
5 d - Translate

To kill a mocking bird ကို ပါပါ ဘာသာပြန်ထားတဲ့ နာမည်ပေးပုံကလည်း ချစ်စရာ။ တောင်ပံမဲ့ သင်းကွဲတေးဆိုငှက် တဲ့။ ဒီစာအုပ်ဖတ်နေတယ်လို့ ကျမကဆိုတော့ အဘွားက အဖုံးကိုဖတ်ပြီး ပြောတယ်၊ တေးဆိုငှက်ခမျာ အတောင်ကလည်း မဲ့ရသေး၊ သင်းကလည်းကွဲရသေး တဲ့။ ပါပါ နာမည်ပေးပုံဟာ စာအုပ်ကပေးချင်တဲ့အရာနဲ့ဘာသာပြန်သူရဲ့ ခံစားချက် တထပ်တည်းကျတယ်လို့ ကျမတော့ မြင်မိတယ်။
စာဖတ်နေရင်း ကျွန်မခံစားရတာတခုရှိသေးတယ်။ အဲဒါကို ငယ်မူပြန်တယ်ပြောမလား၊ nostalgiaဖြစ်တယ်ပြောမလား။ ငယ်ငယ်တုန်းကအချိန်တွေကို တအားအောက်မေ့တယ်။ အမြဲလိုလိုစူးစမ်းချင်နေခဲ့တာ၊ ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာချင်ခဲ့တာ၊ ကစားနည်းမျိုးစုံနဲ့ ဗြောင်းဆန်အောင် ဆော့ခဲ့တာ၊ ဘာကိုမဆို သိချင်တာ၊ သိအောင်ကြိုးစားချင်တာ၊ စတဲ့အရာတွေပေါ့။ ကျမဟာ စာတရွက်ချင်းစီနဲ့အတူ တဖြည်းဖြည်းကြီးပြင်းလာရတယ်။ အပျိုဖော်ဝင်ရတယ်။ လူပျိုဖော်ဝင်သူအစ်ကိုနားမှာ စိတ်ကျဉ်းကျပ်ပြီး နားမလည်နိုင်ဖြစ်ရတယ်။ ဗိုင်းကောင်းကျောက်ဖိနေထိုင်ပုံမျိုးမှာ တော်ရုံအသားမကျဖြစ်ရတယ်။ မျက်စိပိတ်နားပိတ်မဟုတ်ဘဲ နေခဲ့ရတယ်။ တေးဆိုငှက်တကောင်ကို ချေမှုန်းချင်တဲ့အတ္တတထွာကို ကြောက်ရွံ့ရတယ်။ စုံနေတာပါပဲ။
ဇာတ်လမ်းကတော့ လူမည်းတစ်ဦးကို အဓမ္မမှုနဲ့ သေဒဏ်ချဖို့ ဝိုင်းကြိုးစားကြတဲ့ဟာကို ရောက်အောင် ဖြည်းဖြည်းဆွဲခေါ်သွားတာ။ ဒါပေမဲ့ အဲဒီလူမည်းနေရာက မဟုတ်ဘူး။ သေစေချင်သူတွေဖက်ကနေ မဟုတ်ဘူး။ ကလေးမလေးတယောက်ရဲ့ ရှု့မြင်ပုံကနေ ခေါ်သွားတာ။ အတိအကျပြောရရင် တရားခံလူမည်းဖက်ကနေ ရှေ့နေလိုက်ပေးတဲ့ သူရဲ့သမီးကလေး။ အတူတူဆော့ဖော်ဆော့ဖက်ဖြစ်ပြီး အချိန်ကာလတခုအတွင်း လူပျိုဖော်ဝင်ခဲ့တဲ့ အစ်ကိုကြီးရဲ့ ညီမလေးနေရာ။ ဒါကိုကပဲ ဒီဇာတ်လမ်းကို ပိုပြီးကြွတက်စေဟန်တူရဲ့။ ဒီအရွယ်၊ ဒီလိုအုပ်ထိန်းမှု၊ ဒီလိုကြီးကောင်ဝင်မှုမျိုးကို ရခဲ့ရတဲ့ ကောင်မလေးတယောက်ရဲ့ နေ့စဉ်ဘဝထဲကို အတင်းဇွတ်တရွတ်ဝင်လာတဲ့အမှုဇာတ်လမ်း။ ဒီကလေးမလေးရဲ့ လက်တွေ့ကမ္ဘာထဲထိ ရိုက်ခတ်တဲ့ အပြောင်းအလဲ။ ဒါတင်မကဘူး။ လူတွေရဲ့တွေးခေါ်ပြုမူပုံတချို့။
ဒီစာအုပ်ဖတ်ပြီး လူတွေရဲ့စိတ်အကြောင်းကို သိခွင့်ရတယ်လို့တော့ ကျမ ခြုံမပြောချင်ဘူး။ ဒီလိုပြောတာနဲ့ ဒီစာအုပ်ရဲ့အနှစ်သာရက တဝက်မကပြုတ်ကျသွားမှာ။ သူပေးချင်တဲ့အရာက တခုမှမကတာပဲ။ ကျမရလိုက်တဲ့ ခံစားမှုပမာဏဟာ သူပေးသလောက် ဖြစ်ပါ့မလားမပြောတတ်ပေမဲ့ ကျမလည်း ကျမနည်းကျမဟန်၊ ကျမခံစားမှုအတိုင်းအထွာကလေးနဲ့မကအောင် ရလိုက်တယ်တော့ ထင်မိတယ်။
အဲဒါတွေအပြင် နောက်တခုတွေးမိတာက “လူတွေက ဒါကြောင့်ပဲစာဖတ်ကြတာ၊ ဒါ့ကြောင့်ပဲ စာဖတ်ကြရတာ” ဆိုတာပါပဲ။

image