Xbox အမှုဆောင်ရဲ့ AI အကြံဉာဏ် ဝေဖန်ခံရ
Tech
ကော်ပိုရိတ်လောကမှာ ဝန်ထမ်းအများအပြားကို အလုပ်ထုတ်နေပြီး AI ကို မှီခိုအားထားမှု ကြီးထွားလာနေတဲ့ခေတ်မှာ၊ အမှုဆောင်အရာရှိတစ်ဦးရဲ့ ကရုဏာပြဖို့ကြိုးစားမှုကတော့ လွဲချော်သွားခဲ့ပါတယ်။
Xbox Games Studio Publishing ရဲ့ အမှုဆောင်ထုတ်လုပ်သူ Matt Turnbull က မကြာသေးမီက LinkedIn မှာ ပို့စ်တစ်ခုတင်ခဲ့ပြီး အလုပ်ဖြုတ်ခံရသူတွေအနေနဲ့ အလုပ်ဆုံးရှုံးခြင်းရဲ့ "စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာနဲ့ သိမြင်မှုဆိုင်ရာဝန်ထုပ်ဝန်ပိုး" ကို လျှော့ချဖို့ AI ကိရိယာတွေကို သုံးသင့်တယ်လို့ အကြံပြုခဲ့ပါတယ်။
Turnbull ရဲ့ ပို့စ်ဟာ Microsoft က ဝန်ထမ်း ၉,၀၀၀ ကို အလုပ်ထုတ်ပြီး ရက်ပိုင်းအကြာမှာ ထွက်ပေါ်လာတာဖြစ်ပြီး၊ ဒါဟာ ၁၈ လအတွင်း စတုတ္ထအကြိမ်မြောက် အလုပ်ထုတ်ခြင်းဖြစ်ပါတယ်။ ဒီမှတ်ချက်ဟာ ထိခိုက်ခံစားရသူတွေရဲ့ ခက်ခဲတဲ့အဖြစ်မှန်တွေကို မျက်ကွယ်ပြုရာရောက်တယ်ဆိုပြီး ကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့် ဝေဖန်ခံခဲ့ရပါတယ်။
မူရင်းပို့စ်ကို ဖျက်လိုက်ပြီဖြစ်ပေမယ့်၊ Necrosoft Games ဒါရိုက်တာ Brandon Sheffield က မျှဝေခဲ့တဲ့ screenshots တွေမှာ Turnbull ရဲ့ စကားလုံးတွေ ကျန်ရှိနေခဲ့ပြီး၊ ဒါကို အင်တာနက်သုံးစွဲသူတွေက အကူအညီပေးတဲ့ပုံစံနဲ့ ဖုံးကွယ်ထားတဲ့ ကော်ပိုရိတ်ခွဲခြားဆက်ဆံမှုရဲ့ ဥပမာတစ်ခုအဖြစ် ရှုမြင်သုံးသပ်ခဲ့ကြပါတယ်။
ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းသော်လည်း အချိန်အခါမကောင်း
Turnbull ဟာ သူ့ရဲ့ ဖျက်လိုက်တဲ့ပို့စ်မှာ အလုပ်ဆုံးရှုံးခြင်းရဲ့ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာဖိအားကို အသိအမှတ်ပြုပြီး၊ ကိုယ်ရေးရာဇဝင်ရေးသားခြင်း၊ LinkedIn ပရိုဖိုင်ပြင်ဆင်ခြင်းနဲ့ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာထောက်ပံ့မှုလိုမျိုး အလုပ်တွေမှာ Microsoft ရဲ့ Copilot လို generative AI ကို အသုံးပြုဖို့ အကြံပြုခဲ့ပါတယ်။
သူမျှဝေခဲ့တဲ့ ထိထိမိမိရှိတဲ့ prompt ဥပမာတစ်ခုကတော့:
"အလုပ်ထုတ်ခံရပြီးနောက်မှာ ကျွန်တော် impostor syndrome (ကိုယ့်အရည်အချင်းကို ကိုယ်မယုံကြည်မှု) နဲ့ ရုန်းကန်နေရပါတယ်။ ဒီအတွေ့အကြုံကို ကျွန်တော်ဘာတွေကောင်းကောင်းလုပ်နိုင်လဲဆိုတာ သတိရစေမယ့်ပုံစံနဲ့ ပြန်လည်ရှုမြင်နိုင်အောင် ကူညီပေးနိုင်မလား။"
Turnbull က ပို့စ်ရဲ့အဆုံးမှာ တခြားသူတွေလည်း "ပိုမြန်မြန်၊ ပိုတည်ငြိမ်ပြီး ပိုရှင်းလင်းပြတ်သားစွာနဲ့ လွတ်မြောက်နိုင်ဖို့ ဒီစာကို မျှဝေပါ" လို့ တိုက်တွန်းခဲ့ပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ ဝေဖန်သူတွေက Turnbull ကိုယ်တိုင်ကတော့ အလုပ်မှာဆက်ရှိနေပြီး၊ ထောင်နဲ့ချီတဲ့သူတွေ မသေချာမရေရာမှုတွေနဲ့ ရင်ဆိုင်နေရချိန်မှာ လုံခြုံတဲ့နေရာကနေ ဖြေရှင်းနည်းဗျူဟာတွေ ပေးနေတာဟာ ရယ်စရာကောင်းတယ်လို့ ထောက်ပြခဲ့ကြပါတယ်။
ကော်ပိုရိတ်ကင်းကွာမှုနှင့် AI ဟန်ဆောင်မှု
Turnbull ရဲ့ မှတ်ချက်တွေကို ပိုပြီးအငြင်းပွားဖွယ်ဖြစ်စေတာကတော့ နောက်ခံအခြေအနေပါပဲ Microsoft ဟာ AI အခြေခံအဆောက်အအုံအတွက် ဒေါ်လာ ဘီလီယံ ၈၀ ခန့် သုံးစွဲနေချိန်မှာ ဝန်ထမ်းထောင်ပေါင်းများစွာကို အလုပ်ထုတ်နေတာဖြစ်ပါတယ်။ AI မှာ အကြီးအကျယ်ရင်းနှီးမြှုပ်နှံပြီး၊ အလုပ်ထုတ်ခံရသူတွေကို အဲဒီနည်းပညာဆီက နှစ်သိမ့်မှုရှာဖို့ တိုက်တွန်းတာက လူအများရဲ့ဒေါသကို ဆွပေးခဲ့ပါတယ်။
အွန်လိုင်းပေါ်က တုံ့ပြန်မှုတွေကတော့ လှောင်ပြောင်ခြင်းကနေ ဒေါသထွက်ခြင်းအထိ ရှိခဲ့ပါတယ်။ သူ့ရဲ့ စက်ရုပ်ဆန်တဲ့လေသံနဲ့ စိတ်ခံစားမှုကင်းမဲ့မှုကြောင့် Turnbull ရဲ့ ပို့စ်ကို AI က ရေးထားတာလားလို့ လူအများက မေးခွန်းထုတ်ခဲ့ကြပါတယ်။ မှတ်ချက်ပေးသူတစ်ဦးက AI prompt အသစ်တစ်ခုကို ခနဲ့တဲ့တဲ့ အကြံပြုခဲ့ပါတယ်:
"အလုပ်ထုတ်ကြောင်းကြေညာတဲ့အခါ နားလည်မှုလွဲမှားတဲ့ အမှုဆောင်အရာရှိတစ်ယောက်လို မဖြစ်အောင် ဘယ်လိုရှောင်ရမလဲ။"
အမှုဆောင်အရာရှိများက AI သည် လူသားများကို အစားထိုးနေကြောင်း ဝန်ခံ
Turnbull ရဲ့ ပို့စ်ဟာ စက်မှုလုပ်ငန်းအသီးသီးမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ ကျယ်ပြန့်တဲ့ဆွေးနွေးမှုတစ်ခုရဲ့ အစိတ်အပိုင်းဖြစ်ပါတယ်။ Amazon၊ Ford၊ Anthropic နဲ့ Shopify တို့လို ကုမ္ပဏီတွေက အမှုဆောင်အရာရှိတွေက AI ဟာ white-collar (ရုံးဝန်ထမ်း) အလုပ်အများအပြားကို ဖယ်ရှားပစ်လိမ့်မယ်လို့ လူသိရှင်ကြားဝန်ခံခဲ့ကြပါတယ်။ Ford CEO Jim Farley က AI ဟာ စာရေးစာချီအလုပ်တွေကို ပျက်စီးစေနိုင်တယ်လို့ မကြာသေးမီက သတိပေးခဲ့ပြီး၊ Anthropic CEO Dario Amodei ကလည်း အလားတူစိုးရိမ်မှုတွေကို ထပ်လောင်းပြောကြားခဲ့ပါတယ်။
ဒီသတိပေးချက်တွေရှိနေပေမယ့်၊ ကုန်ထုတ်စွမ်းအားအပေါ် AI ရဲ့ တကယ့်အကျိုးသက်ရောက်မှုနဲ့ပတ်သက်ပြီး သံသယတွေ တိုးပွားလာနေပါတယ်။ call center ဝန်ထမ်းအတော်များများက AI ကိရိယာတွေဟာ ပြဿနာတွေကို ထိထိရောက်ရောက်ဖြေရှင်းမယ့်အစား သူတို့ကို နှေးကွေးစေပြီး ဖောက်သည်တွေရဲ့ စိတ်ပျက်မှုကို တိုးပွားစေတယ်လို့ တိုင်ကြားခဲ့ကြပါတယ်။
အနှစ်ချုပ်
Matt Turnbull ရဲ့ ပို့စ်ဟာ ထောက်ပံ့ကူညီလိုတဲ့ရည်ရွယ်ချက်နဲ့ ဖြစ်တာရှင်းလင်းပေမယ့်၊ ဒါဟာ ကော်ပိုရိတ်ခေါင်းဆောင်ပိုင်းနဲ့ နည်းပညာပြောင်းလဲမှုကြောင့် အများဆုံးထိခိုက်ခံရတဲ့ အလုပ်သမားတွေကြားက ကြီးထွားလာနေတဲ့ကွာဟချက်ကို မီးမောင်းထိုးပြနေပါတယ်။ ကုမ္ပဏီတွေက AI ကို ချီးမြှောက်ပြီး အလုပ်နေရာတွေ လျှော့ချနေတာနဲ့အမျှ၊ လူသားတွေရဲ့ ပေးဆပ်ရမှုဟာ ပိုပြီး မျက်ကွယ်ပြုလို့မရတော့ပါဘူး၊ အထူးသဖြင့် ကရုဏာတရားကို algorithms တွေနဲ့ ထုပ်ပိုးထားတဲ့အခါမှာပေါ့။
အမှုဆောင်အရာရှိတွေအနေနဲ့ ဒီ AI အသွင်ကူးပြောင်းမှုအတွင်းမှာ ယုံကြည်မှုကို ဆက်ထိန်းထားချင်တယ်ဆိုရင်၊ သူတို့ဟာ ဘယ်စက်ပစ္စည်းကမှ မပေးနိုင်တဲ့အရာတစ်ခုနဲ့ စတင်ဖို့ လိုအပ်ပါလိမ့်မယ်။ အဲဒါကတော့ စစ်မှန်တဲ့လူသားနားလည်မှု ပါပဲ။
