၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image
image
image
image
3 ပတ် - ဘာသာပြန်ပါ။

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image
3 ပတ် - ဘာသာပြန်ပါ။

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image
3 ပတ် - ဘာသာပြန်ပါ။

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image
3 ပတ် - ဘာသာပြန်ပါ။

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image
3 ပတ် - ဘာသာပြန်ပါ။

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image
image
image
image

တရုတ်ထုတ် Chengdu J-10C တိုက်လေယာဉ် အစင်း ၄၀ ကျော် အင်ဒိုနီးရှား ဝယ်မယ်

အင်ဒိုနီးရှားစစ်တပ်ဟာ တရုတ်နိုင်ငံထုတ် တရုတ်ထုတ် Chengdu J-10C တိုက်လေယာဉ် ၄၂ စင်းထက်မနည်း ဝယ်ယူမယ်လို့ အင်ဒိုနီးရှား ကာကွယ်ရေးဝန်ကြီးက ထုတ်ဖော်ပြောကြားလိုက်ပါတယ်။
ဒါဟာ အနောက်နိုင်ငံမဟုတ်တဲ့ နိုင်ငံတနိုင်မှ ပထမဆုံးသော လေယာဉ်ဝယ်ယူမှုလည်းဖြစ်ပြီး အင်ဒိုနီးရှားစစ်တပ် ခေတ်မီစေဖို့ အစီအစဉ်ရဲ့ တစိတ်တပိုင်းဖြစ်ကြောင်း အင်ဒိုနီးရှားကာကွယ်ရေးဝန်ကြီး ရှာဖရီရှာဆိုဒင်က ဆိုပါတယ်။
သဘောတူညီချက်ကြောင့် ဒေသတွင်းမှာ တင်းမာမှုတွေ တိုးလာနိုင်ပြီး ပထဝီနိုင်ငံရေးအရ သက်ရောက်မှုများ ရှိနိုင်ကြောင်း အကဲခတ်တွေက ဆိုပါတယ်။ လေယာဉ် မကြာမီမှာ ဂျကာတာကို ရောက်မယ်လို့ ကာကွယ်ရေးဝန်ကြီးက ပြောပါတယ်။
Chengdu J-10C တိုက်လေယာဉ်တွေ ဝယ်ယူဖို့ အစီအစဉ်ကို ကာကွယ်ရေး ဝန်ကြီးဌာန ပြောရေးဆိုခွင့်ရှိသူ က ပြီးခဲ့တဲ့လမှာ ပထမဆုံး ထုတ်ဖော်ပြောကြားခဲ့ပါတယ်။ ။ အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၉ ဘီလီယံကျော်ရှိတဲ့ တရုတ်နိုင်ငံမှ လေယာဉ်ဝယ်ယူမှုအတွက် ဘတ်ဂျက်ကို အတည်ပြုခဲ့ပြီးကြောင်း အင်ဒိုနီးရှားဘဏ္ဍာရေးဝန်ကြီးက ပြီးခဲ့တဲ့နေ့မှာ ပြောပါတယ်။
အင်ဒိုနီးရှားဟာ စစ်တပ်ကို အဆင့်မြှင့်တင်ဖို့နဲ့ ခေတ်မီစေဖို့ သမ္မတ ပရာဘိုဝိုဆူဘီယန်တို လက်ထက်မှာ တွန်းအားပေးလုပ်ဆောင်နေပါတယ်။ ဆူဘီယန်တိုဟာ ကာကွယ်ရေးဝန်ကြီးအဖြစ် တာဝန်ထမ်းဆောင်စဉ် ၂၀၁၉ ခုနှစ်မှာ တရုတ်၊ ပြင်သစ်၊ ရုရှား၊ တူရကီနဲ့ အမေရိကန်ကို သွားရောက်ကာ စစ်လက်နက်စနစ်အသစ်တွေနဲ့ ထောက်လှမ်းရေး၊ ကာကွယ်ရေး နည်းပညာတွေ ဝယ်ယူဖို့ ကြိုးပမ်းခဲ့ပါတယ်။
လက်ရှိ အင်ဒိုနီးရှားလေတပ်မှာ အမေရိကန်၊ ရုရှား၊ ဗြိတိန်ထုတ် တိုက်လေယာဉ်တွေအသုံးပြုနေပြီး အချို့ကို အဆင့်မြှင်တင်ဖို့နဲ့ အချို့ကိုတော့ အစားထိုးဖို့ လိုအပ်နေပါတယ်။

image
3 ပတ် - ဘာသာပြန်ပါ။

အသင်းဟောင်းလီဗာပူးနှင့်ပွဲတွင် ထရန်းအလက်ဇန္ဒားအာနိုး ပါဝင်လာနိုင်ဖွယ်ရှိ

======================

ထရန်းအလက်ဇန္ဒားအာနိုးဟာ အသင်းဟောင်းလီဗာပူးနှင့် ရင်ဆိုင်ရမယ့် နိုဝင်ဘာလ ချန်ပီယံလိဂ်ပွဲစဉ်တွင် ရီးရဲလ်မက်ဒရစ်အတွက် ပါဝင်ကစားလာနိုင်မယ့် အခွင့်အရေး ရှိနေကြောင်း သိရပါတယ်။

အသက် ၂၇ နှစ်ရှိ အင်္ဂလန်လက်ရွေးစင်ညာနောက်ခံလူဟာ စက်တင်ဘာလ ၁၆ ရက်နေ့ မာဆေးနှင့် ချန်ပီယံလိဂ်ပွဲစဉ်တွင် တံကောက်ကြောဒဏ်ရာရရှိပြီးနောက် အနားယူနေရသူ ဖြစ်ပါတယ်။

ရီးရဲလ်မက်ဒရစ်ဟာ နိုဝင်ဘာလ ၄ ရက်နေ့တွင် အန်ဖီးလ်သို့ သွားရောက်ကာ လီဗာပူးနှင့် ရင်ဆိုင်ကစားရပါမယ်။
ထရန်းအလက်ဇန္ဒားအာနိုးဟာ ဒဏ်ရာအခြေအနေ တိုးတက်ကောင်းမွန်နေမှုနှင့်အတူ ဒဏ်ရာကာလ ၇ ပတ်အကြာတွင် ကစားရမယ့် အသင်းဟောင်းနှင့်ပွဲတွင် ပါဝင်ရန် အသင့် ရှိနေမှာ ဖြစ်ကြောင်း သိရပါတယ်။

အလက်ဇန္ဒားအာနိုးဟာ ငယ်စဉ်ကတည်းက လီဗာပူးသို့ ရောက်လာခဲ့သူ ဖြစ်ပြီး ၃၅၄ ပွဲကစားပေးခဲ့ကာ ပရီးမီးယားလိဂ်ဖလား ၂ ကြိမ်၊ အက်ဖ်အေဖလား ၁ ကြိမ်၊ ချန်ပီယံလိဂ်ဖလား ၁ကြိမ် ဆွတ်ခူးနိုင်ခဲ့ပါတယ်။

သူဟာ ယခုရာသီတွင် ရီးရဲလ်မက်ဒရစ်အတွက် ပြိုင်ပွဲအရပ်ရပ် ၅ ပွဲကစားထားရာမှာ ၁၅၆ မိနစ်ကစားခွင့်ရထားပါတယ်။

image