9 w - Translate

A federal judge said she is "profoundly concerned” with the apparent violations by federal agents of a temporary restraining order she issued last week imposing restrictions on the use of tear gas and other riot control weapons against journalists and protestors in Chicago.
Judge Sara Ellis said she is expanding her temporary restraining order to include a requirement for federal agents equipped with body-worn cameras to wear them and keep them on during "law enforcement activities" in Chicago.
Read more: https://abcnews.visitlink.me/lHxoGk

image
9 w - Translate

The U.S. military conducted an airstrike Thursday targeting an alleged drug vessel in the Caribbean, according to a U.S. official.
There are survivors from the strike, according to the official. In previous, similar strikes, the U.S. has claimed that there have been no survivors.
Thursday's strike would be at least the sixth such strike targeting what the Trump administration has labeled as a drug-smuggling craft operated by narcoterrorists.
Read more: https://abcnews.visitlink.me/S7NEUV

image
9 w - Translate

ထိုင်းအစိုးရက ပန်းရောင်ကတ်သစ်လုပ်ပေးမယ့်အစီအစဉ် ယာယီရပ်ဆိုင်း

​ထိုင်းနိုင်ငံရောက် အထောက်အထားမဲ့မြန်မာလုပ်သားတွေအပါအဝင် ရွှေ့ပြောင်းအလုပ်သမားတွေကို ပန်းရောင်ကတ် အသစ်ပြုလုပ်ပေးမယ့်အစီအစဥ်ကို ယာယီရွှေ့ဆိုင်းလိုက်ကြောင်း ထိုင်းအစိုးရက ဒီနေ့ အောက်တိုဘာ ၁၆ ရက်မှာထုတ်ပြန်လိုက်ပါတယ်။
အထောက်အထားမဲ့ ရွှေ့ပြောင်းလုပ်သားတွေကို ထိုင်းနိုင်ငံထဲမှာ တရားဝင်အလုပ်လုပ်ကိုင်ခွင့်ရရှိစေရေးအတွက် ပန်းရောင်ကတ်လုပ်ဖို့အတွက် အမည်စာရင်လျှော က်ထားခြင်းကို အောက်တိုဘာ ၁၅ ရက်မှာ စတင်ဖို့ စီစဥ်ထားမှုကို အောက်တိုဘာ ၂၉ ရက်ထိ ယာယီရပ်ဆိုင်းကြောင်း အသိပေးလာတာဖြစ်တပါတယ်။
" ယာယီရွှေ့ဆိုင်းတာက ထိုင်းအစိုးရက နယ်စပ်ရေးရာအခြေအနေမတည်ငြိမ်မှုအကြောင်းပြပြီး အခုလို နိုင်ငံခြားသားအလုပ်သမား တနည်းအားဖြင့် မြန်မာ ၊လာအို ၊ဗီယက်နမ်၊ ကမ္ဘောဒီးယား ရွှေ့ပြောင်းလုပ်သားတွေကို အထောက်အထားအသစ် ပန်းရောင်ကဒ်သစ်ထုတ်ပေးခြင်းလုပ်ငန်းစဥ်ကို ယာယီရွှေ့ဆိုင်းလိုက်တာဟာ မိမိတို့မှာ ဒေသဆိုင်ရာရဲလိုင်းကြေးလက်မှတ် တချို့ကျေးရွာထဲမှာဘယ်မှမထွက်ရဘဲနဲ့ရွာလူကြီးလက်မှတ်တွေနဲ့ နားလည်မှုလက်မှတ်တွေနဲ့နေနေကြတဲ့အထောက်အထားမဲ့မြန်မာတွေအတွက် များစွာစိတ်ထိခိုက်စေတယ်။နောက်ကျောမလုံမခြုံပိုပြီးဖြစ်စေတယ်။ထိုင်းအစိုးရဘက်ကြည့်ရင် စာရွက်စာတမ်းလုပ်တာ အခကြေးငွေနဲ့လုပ်တာ ကုန်ကျစရိတ် ရှိတယ်။အကျိုးအမြတ်ကြီးကြီးမားမားရနေတဲ့အလုပ်ကို ယာယီရပ်ဆိုင်းလိုက်တယ်ဆိုတော့သူတို့မှာဘေးကျပ်နံကျပ်မခြေအနေ အခက်အခဲရှိနေတယ်ဆိုတာသေချာတယ်။နယ်စပ်ရေးရာမတည်ငြိမ်မှုဆိုတာ နားထောင်လို့ကောင်းတဲ့ ကြားလို့ကောင်းတဲ့ အကြောင်းပြချက်သက်သက်ပဲ ဖြစ်လိမ့်မယ်။အခြားသောထိုင်းနိုင်ငံရေးပါတီကြီးတွေအားပြိုင်မှု ၊အစိုးရတွင်းမှာဝန်ကြီးအကျင့်ပျက်ချစားတာတွေ၊တယောက်နဲ့တယောက် တွန်းတွန်းတိုက်တိုက် အထိခိုက်ရှိတာတွေနဲ့ပတ်သက်ပြီးတော့ မဖော်ပြလိုတဲ့အခါမှာ နယ်စပ်ရေးရာမတည်ငြိမ်မှုကြောင့်ဆိုပြီးတော့ အကြောင်းပြလိုက်တာဖြစ်မယ်။ " လို့ မြန်မာပြည်သားများအရေးပူးတွဲလှုပ်ရှားမှုကော်မတီ(JACBA )၊ ဥက္ကဋ္ဌ ဉီးမိုးကြိုးကသုံးသပ် ပြောပါတယ်။
နယ်စပ်လုံခြုံရေးအခြေအနေအပြင် တရားမဝင်နယ်စပ်ဖြတ်ကျော်ပြီး ဝင်ရောက်လာနေတဲ့ မြန်မာလုပ်သားတွေများပြားတာကြောင့် ပန်းရောင်ကတ်ထုတ်ပေးမယ့်အစီအစဥ်ကို ထိုင်းစစ်တပ်က အကြံပြုတာကြောင့်လည်း ယာယီရပ်ဆိုင်းလိုက်တာဖြစ်နိုင်တယ်လို့လည်းသိရပါတယ်။
"တရားမဝင်နယ်စပ်ဖြတ်ကျော်မှုတွေကြီးမားတာနဲ့ပတ်သက်ပြီး အဲဒီတရားမဝင်နယ်စပ်ဖြတ်ကျော်သူတွေက ပန်းရောင်ကဒ်အထောက်အထားသစ်ထုတ်ပေးမယ့်အချိန်နဲ့ကိုက်ပြီးဝင်တာပိုများလာတော့ ထိုင်းတပ်မတော်ကလည်း ဒါနဲ့ပတ်သက်ပြီး ယာယီရပ်ဆိုင်းလို့ရရင် ရပ်ဆိုင်ပေးဖို့ အကြံပြုတယ်လို့လည်းသိရတယ်။အခြေအနေကတော့တခုတည်းမဟုတ်ပါဘူး။စုံပြီးတော့ဖြစ်တာပါ။မြေစာပင်ဖြစ်တဲ့ရွှေ့ပြောင်းလုပ်သားတွေက နောက်ကျောမလုံပိုဖြစ်တာပေါ့။ ထိုင်းရဲတွေသောင်းကျန်းပြီး မြန်မာတွေအများဆုံးရှိတဲ့မြို့တွေမှာ အတောင်းအရမ်းတွေထူကြဦးမှာပေါ့။"လို့ သူကပြောပါတယ်။
ဒါပေမယ့် ပန်းရောင်ကတ် လုပ်ပေးမယ့်အစီအစဥ်ဟာ ထိုင်းအစိုးရအတွက် ငွေကြေးအကျိုးအမြတ်ရရှိစေတဲ့ အစီအစဥ်ဖြစ်တာကြောင့် အချိန်ကာလကြာရှည်ရပ်နားနိုင်ဖွယ်မရှိဘဲ မကြာခင်ပြန်လည်ပြုလုပ်ပေးနိုင်တယ်လို့လည်းသုံးသပ်ပြော ပါတယ်။
လက်ရှိမှာတော့ပန်းရောင်ကတ် လုပ်ဖို့ အစီစဥ်ရပ်လိုက်တာကြောင့် ပွဲစားတွေကို ငွေကြိုသွင်းပြီး ပန်းရောင်ကတ်လုပ်ဖို့စောင့်နေတဲ့မြန်မာလုပ်သားတွေမှာ ဒုက္ခရောက်နေကြတယ်လို့သိရပါတယ်။
" ငွေသွင်းထားတာတချို့ဆို အကုန်နီးပါးဘဲ။မသွင်ူရသေးတဲ့သူကခပ်ရှားရှားပဲ။တချို့ကတဝက်သွင်းထားတာရှိတယ်။အခုအစီအစဥ်ရပ်သွားတော့ပွဲစားက ပိုက်ဆံတော့ပြန်မပေးဘူး။ ဘတ်ပြန်ဖွင့်မယ့်အချိန်ကိုစောင့်ရတော့မှာပေါ့။ဘတ်ရှိမှ သွားရလာရအဆင်ပြေတယ်။မဟုဆ်ရင်ထိုင်းရဲတွေကြောက်ရတယ်။ဘတ်ဖွင့်မယ့်အချိန်နဲ့ကိုက်ပြီး ထိုင်းကိုတက်လာသူတွေထဲလည်းဖမ်းခံရတာတွေရှိနေတယ်။ " လို့ ထိုင်းရောက် မြန်မာလုပ်သားတယောက် ကပြောပါတယ်။
အထောက်အထားမဲ့ မြန်မာလုပ်သားတွေအနေနဲ့ ပန်းရောင်ကတ်ပြုလုပ်တဲ့အခါ သူဌေးရှိသူက ဘတ် ၇၅၀၀ ကုန်ကျပြီး.သူဌေးမရှိသေးသူက ၈၅၀၀ ဘတ်ကုန်ကျမှုရှိတယ်လို့သိရပါတယ်။
လက်ရှိမှာ ပန်းရောင်ကတ်လုပ်တဲ့အစီအစဥ်ကို ယာယီရပ်ထားတာကြောင့် အသစ်ရိုက်သူတွေလည်း လုပ်လို့ မရသေးသလို ဘတ်အဟောင်း သက်တမ်းတိုးမယ့်သူတွေလည်း လုပ်ဆောင်လို့မရသေးဘူးလို့သိရပါတယ်။
ပန်းရောင်ကတ်ဆိုတာ ကတော့ ထိုင်းနိုင်ငံမှာ ရောက်ရှိနေတဲ့ နိုင်ငံခြားသားရွှေ့ပြောင်းအလုပ်သမားတွေကို ထုတ်ပေးတဲ့ အထူးမှတ်ပုံတင်ကတ်တမျိုးဖြစ်ပြီး ပန်းရောင်ကတ်ရရှိသူတွေဟာ ထိုင်းနိုင်ငံမှာ တရားဝင်နေထိုင်ခွင့်ရရှိပြီး သတ်မှတ်ထားတဲ့ချိန်ကာလအတွင်း အလုပ်လုပ်နိုင်တယ်လို့သိရပါတယ်။

image

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image
image
image
image

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image

၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းကြီး ပြီးမြောက်ရန် အိန္ဒိယမျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၆

လာမယ့် ၂ နှစ်ကနေ ၃ နှစ်အတွင်း အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးအမြန်လမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေး စီမံကိန်း ပြီးစီးဖို့ အိန္ဒိယနိုင်ငံက မျှော်လင့်နေကြောင်း ဘန်ကောက်ပို့စ်သတင်းမှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဖြစ်ပေါ်နေတဲ့ နိုင်ငံအရေးမငြိမ်မသက်မှုတွေကြောင့် စီမံကိန်းနှောင့်နှေးမှုတွေ ကြုံတွေနေရပေမယ့် သတ်မှတ်ကာလအတွင်း အပြီးတည်ဆောက်ဖို့ မျှော်လင့်ထားတဲ့အကြောင်း အိန္ဒိယနိုင်ငံ၊ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဝန်ကြီးဌာန (DoNER) မှ အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောပါတယ်။

“မြန်မာနိုင်ငံမှာ အခြေအနေတွေ တိုးတက်လာရင် အဝေးပြေးလမ်းက စောစောစီးစီး ပြီးသွားနိုင်တယ်”လို့ ဆိုပါတယ်။
သုံးနိုင်ငံအမြန်လမ်းမကြီးစီမံကိန်းဟာ အိန္ဒိယရဲ့ “အရှေ့အက်ဥပဒေ” မူဝါဒရဲ့ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အရ ကုန်သွယ်မှုနဲ့ ချိတ်ဆက်အားကောင်းစေဖို့ ရည်ရွယ်ထားတာပါ။
လက်ရှိမှာ အမြန်လမ်းမကြီးရဲ့ တိုးတက်မှုက တိုးမြင့်လာပြီး လက်ရှိမှာ ၁၂၀.၇၄ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ ကလေးဝ-ရေကြီးလမ်း၊ ၁၄၉.၇၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားတဲ့ တမူး-ကျီးကုန်း-ကလေးဝ လမ်းပိုင်းတစ်လျှောက်မှာ တံတား ၆၉ စင်း ဖောက်လုပ်လျက်ရှိပါတယ်။

“မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူတို့ အပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းကို ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ပထမဆုံးအနေနဲ့ မြောက်ပိုင်းအပိုင်းကို ပြီးအောင်လုပ်ဖို့လိုပါတယ်”လို့ Mr. Kumar က ပြောပါတယ်။

အချိန်ဇယားနဲ့ ပတ်သက်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ အိန္ဒိယသံအမတ်ကြီးကတစ်ဆင့် မြန်မာနိုင်ငံအစိုးရနဲ့ ဆွေးနွေးမှုတွေ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေတယ်လို့ ၎င်းက ဆက်ပြောပါတယ်။

“ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာ စီမံကိန်းတစ်ခုပါ။ ဒါ့ကြောင့် သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့ အရေးကြီးပါတယ်”လို့ DoNER အတွင်းရေးမှူး Chanchal Kumar က ပြောကြားထားပါတယ်။

အိန္ဒိယအစိုးရရဲ့ IMT လမ်းမကြီးက အိန္ဒိယနိုင်ငံ နယူးဒေလီမှ စတင်ပြီး မြန်မာ-အိန္ဒိယနယ်စပ် တမူးမြို့ကနေ ဝင်ရောက်ကာ ထိုင်း-မြန်မာနယ်စပ် မြဝတီမြို့ကနေ ဖြတ်သန်းပြီး ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းက လမ်းပိုင်းနဲ့ ချိတ်ဆက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

image