Discover postsExplore captivating content and diverse perspectives on our Discover page. Uncover fresh ideas and engage in meaningful conversations
Frontier ဆိုတဲ့နာမည်ကိုတော့ ကိုယ့်လူတို့နည်းနည်းစိမ်းကောင်းစိမ်းနိုင်ပါတယ်။ ဘာလို့ဆို ဒီနာမည်က ကနေဒါနဲ့ လက်တင်အမေရိကစျေးကွက်မှာသာ ရောင်းချတဲ့ ဂရိတ်မို့ပါ။ ကျွန်တော်တို့ အာရှနဲ့ Middle East စျေးကွက်မှာတော့ Navara ဆိုပြီးလာပါတယ်။ ဒါ့ကြောင့် Frontier ဆိုတာ တစ်နည်းအားဖြင့် ကျွန်တော်တို့ဆီမှာ တစ်ခါတစ်ရံတွေ့ရတတ်တဲ့ Navara ပါပဲ။ Segment ကတော့ Midsize Pickup တစ်စီးထဲဝင်တာမို့ ဒီကောင့်ရဲ့ပြိုင်ဘက်တွေက Ranger, Tacoma နဲ့ Chevy Colorado တို့ဆိုပါတော့။ သို့ပေမယ့်လို့ Hilux နဲ့ Ranger လောက်သာအစိုးရတဲ့ ကျွန်တော်တို့မြန်မာနိုင်ငံမှာတော့ Navara ကို ထင်သလောက်ကြီး ပေါပေါလောလောမတွေ့ရနိုင်ပါဘူး။
ဆိုတော့ အောက်ကပုံထဲမှာတွေ့ရတာကတော့ Nissan နဲ့ Dongfeng တို့ပူပေါင်းထုတ်ထားတဲ့ all-new Frontier Pro ပါ။ တရုတ်ကားကုမ္ပဏီနဲ့ပူးပေါင်းထုတ်ထားတယ်လို့ မပြောရလောက်အောင် တရုတ်ကားတစ်စီးပုံပေါက်နေတယ်ဟုတ်? အဖြေကတော့ရှင်းပါတယ်။ တရုတ်မားကတ်မှာပဲ သီးသန့်ရောင်းချတဲ့ Nissan Dongfeng Z9 ဆိုတဲ့ Pickup တစ်စီးအပေါ်မှာပဲ ဒီ Frontier Pro ကို တည်ဆောက်ထားလို့ပါ။ ကနေ့ခေတ်ကားတွေရဲ့ထုံးစံအတိုင်းပဲ ဇွတ် Futuristic လုပ်နေကြတော့ ကျွန်တော်တို့သိထားတဲ့ Pickup တွေရဲ့ အသွင်အပြင် လက္ခဏာရပ်တွေ တစ်ဖြည်းဖြည်းဆိုသလို ပျောက်ကွယ်လာတာ အမှန်ပါပဲ။
Anyway, ကားရဲ့ Design Language က Big Blocky ဖြစ်ဖြစ်နဲ့ ရှေ့က Front-end တစ်ခုလုံးမှာတော့ full-width LED light bar တွေ များများစားစားသုံးထားပါတယ်။ ဒါကလည်း Dongfeng Z9 နဲ့ ရင်းနှီးပြီးသားသူဆိုရင်တော့ သိသိသာသာကြီးထူးဆန်းနေမှာတော့ မဟုတ်ပါဘူး။ Off-Road နဲ့ ပတ်သက်ပြီးကတော့ ဒီကောင့်မှာ AWD ကို 4High/4Low mode နှစ်မျိုးချိန်းနိုင်မယ်လို့သိရသလို အနောက်ဘက် rear suspension ကလည်း Five-link ဖြစ်သွားမယ်၊ ပြီးရင် Electronically ထိန်းချုပ်လို့ရမယ့် rear diff lock တွေပါလာမယ်။
အတွင်းခန်းကြည့်ရသလောက်တော့ Frontier Pro က Luxury Truck ဘက်ကိုတောင် ပိုသွားတယ်မြင်မိပါတယ်။ Kars - Burma ရဲ့ ကောမန့် sections တွေမှာ လာမန့်တဲ့အကိုတွေပြောသလိုပဲ အခန်းထဲ တရုတ်မတွေဝင်လာပြီမို့ 14.6" Infotainment Screen နဲ့ 10" digital gauge cluster တို့က စီးလို့ကြိုနေပါပြီ။ Panoramic sunroof နဲ့ heated/cooled/massaging ရမယ့် ရှေ့ထိုင်ခုံတွေကိုတော့ optional အနေနဲ့ ဝယ်ယူထည့်သွင်းရပါမယ်။
Powertrain အကြောင်းဆက်ပြောရရင် ဒီကောင်က PHEV (Plug-in Hybrid) အမျိုးအစားဖြစ်သွားပါပြီ။ 1.5L turbo-four အင်ဂျင်ကို transmission-mounted လုပ်ထားတဲ့ လျှပ်စစ်မော်တာနဲ့ချိတ်ဆက်ပေးထားပါတယ်။ Total Output အနေနဲ့ 402 Hp နဲ့ 590 lb-ft of Torque ထွက်မယ်ဆိုတော့ ဒါဟာ Ranger Raptor နီးနီးတော့ ရှိပြီဗျ။ သို့ပေမယ့် Ranger Raptor ကတော့ ဘာ Hybrid Tech မှမပါတဲ့ Twin-Turbo V6 စစ်စစ်ပေါ့လေ။ Anyway, Midsize Pickup တစ်စီးအတွက် 402 Hp က လုံလောက်နေပြီလို့ပြောနိုင်ပေမယ့် PHEV ဖြစ်သွားတဲ့အတွက် အလေးချိန်ဘယ်လောက်ပိုတိုးလာသလဲရယ်၊ Towing Capacity ရယ်ကိုတော့ တစ်ချက်စောင့်ကြည့်ရမှာပေါ့။
လောလောဆယ်အရတော့ ဒီ all-new Frontier Pro ကို တရုတ်စျေးကွက်မှာပဲ ရောင်းချသွားအုံးမယ်လို့ သိရပါတယ်။ အကယ်၍ တရုတ်စျေးကွက်မှာအောင်မြင်ခဲ့လျှင်တော့ US နဲ့ အရှေ့တောင်အာရှစျေးကွက်တွေကိုပါ ဝင်လာနိုင်တယ်လို့ ခန့်မှန်းရပါတယ်။ ဆိုတော့ ဒီ Frontier Pro အပေါ် ကိုယ့်လူတို့ရဲ့အမြင်တွေကိုလည်း ကောမန့်မှာဝင်ရောက်ဆွေးနွေးသွားကြပါအုံး။ အားလုံးပဲ သာယာသောနေ့လေးဖြစ်ပါစေ ခင်ဗျာ။
မြန်မာလိုပြောရရင် ဟိုးရှေးရှေးတုန်းကပေါ့။ Ferrari 250 GTO, Jaguar D-Type နဲ့ Porsche 550 Spyder တို့လိုကောင်တွေ တနင်္ဂနွေနေ့မှာ race track ကိုသွား၊ ပြီးရင် အကြိတ်အနှယ် ပြိုင်ဆိုင်ကြပြီး တနင်္လါနေ့မှာ အဲ့ဒီကားတွေနဲ့ပဲ အိမ်ကိုပြန်လို့ရတဲ့အထိ race car နဲ့ road car တို့ almost the same ဖြစ်ခဲ့ကြတဲ့ခေတ်က်ို ကားချစ်သူတွေ မှတ်မိကြအုံးမယ် ထင်ပါရဲ့။
ဒီလိုနဲ့ 1960 ပြည့်နှစ်လောက်ကစလို့ Le Mans ပြိုင်ကားတွေမှာ road legality တစ်စတစ်စပျောက်ကွယ်လာရကနေ race car တွေအနေနဲ့လည်း street ပေါ်မှာ အံဝင်ခွင်မကျနိုင်တော့သလို race car နဲ့ road car တစ်စီးရဲ့ ကွာဟချက် gap ကလည်း သူမနဲ့ခင်ဗျားတို့လို လားလားမျှမဆိုင်တော့တဲ့ အနေအထားတစ်ခုသဖွယ် ရောက်ရှိလာခဲ့ကြပါတယ်။ xD: မြင်သာအောင်ပြောရရင် ကနေ့ခေတ် 963 မှာ road car တစ်စီးဖြစ်တဲ့ 911 ထက် F1 က DNA များစွားပါဝင်နေတာကို ဆိုလိုချင်တာပါ။
ဒါ့ကြောင့်မို့လို့ ကနေ့ခေတ်မှာ Le Mans ပြိုင်ကားတစ်စီး public roads တွေမှာ မောင်းနိုင်တယ်ဟေ့ဆိုတာနဲ့ အဲ့ဒီကားဟာ အချာပင်မဟုတ်ဘူးဆိုတာနဲ့ ဘယ်လောက်ထိ special ဖြစ်သလဲဆိုတာ စာဖတ်သူကောင်းကောင်းကြီး နားလည်လိမ့်မယ်လို့ ယူဆပါတယ်။
ဆက်ရရင် အောက်ကပုံထဲမှာ မြင်တွေ့နေရတဲ့ Porsche 963 RSP ဆိုတဲ့ကောင်က 963 Le Mans ပြိုင်ကားကို road-legal တစ်စီးဖြစ်အောင် ပြန်လည် modified လုပ်ထားခဲ့တဲ့ ကားတစ်စီးပါ။ တစ်နည်းအားဖြင့် ပြင်သစ်နံပါတ်ပြားနဲ့ Le Mans မြို့က လမ်းမတွေထက် မောင်းနိုင်မယ့် တကယ့်ပြိုင်ကားစစ်စစ်တစ်စီးဆိုလည်း မမှားပါဘူး။ သို့ပေတည်း . . . Top Gear မှာ ရေးထားသလိုပဲ road car တစ်စီးဆိုသည့်တိုင် ဒီကားကိုမောင်းနှင်ဖို့ full factory race team တစ်ခုနဲ့ နယ်ခံအာဏာပိုင်တွေရဲ့ ခွင့်ပြုချက်တွေရှိမှတော့ ရမယ်ပေါ့လေ။ :3
ကားအကြောင်း မပြောခင် "RSP" က ဘာကိုဆိုလိုသလဲဆိုတာ ရှေးဦးစွာပြောပါ့မယ်? တကယ်တော့ ဒီကားဟာ တစ်ကမ္ဘာလုံးမှာ တစ်စီးတည်းနှင့်၊ ပိုင်ဆိုင်သူ တစ်ဦးတစ်ယောက်တည်းသာရှိမယ့် one-of-a-kind ပရောဂျက်တစ်ခုပဲ ဖြစ်တယ်ဗျ။ စာဖတ်သူတို့ "Team Penske" ဆိုတဲ့ နာမည်ကြီး professional auto racing အော်ဂနိုက်ဇေးရှင်းကို သိမယ်ထင်ပါတယ်။ IndyCar မှာ Championship (၁၉) ခုနဲ့ NASCAR, IMSA နှင့် WEC တို့မှာပါ အောင်မြင်မှုများစွာ ရရှိထားတဲ့ အော်ဂနိုက်ဇေးရှင်းတစ်ခုဆိုလည်း မမှားဘူးပေါ့။ အဓိက ပြောချင်တာက အခုမှလာပါတယ်။ "Team Penske" ကို နောက်ကွယ်မှာကြိုးကိုင်တဲ့သူက Roger Searle Penske_ရော်ဂျာစီရယ်လ်ပန်းစကီး ဆိုသူပါ။ ဒီလိုနဲ့ပဲ Porsche အနေနဲ့ Penske_ပန်းစကီး ကို အထူးလက်ဆောင်တစ်ခု ပေးချင်ရာကနေ road-legal 963 ကားတစ်စီးဖန်တီးရင်း 963 RSP အသက်ဝင်လာခဲ့ပါတယ်။
တကယ်တော့ Porsche အနေနဲ့ 963 Le Mans ကားကိုယူပြီး road car တစ်စီးအဖြစ် ပြန် modify လုပ်ခဲ့တာ မဟုတ်ဘဲ ကားအသစ်တစ်စီးလုံးကို ပြန်လည်တည်ဆောက်ခဲ့တာပဲ ဖြစ်တယ်ဗျ။ Porsche အခေါ် Martini Silver (သို့) ငွေအရောင်ကလည်း Rossi_ရော်စီ ကိုယ်တိုင် Weissach ကနေ Paris အထိ ကီလိုမီတာ ခြောက်ရာကျော်မောင်နှင်ခဲ့တဲ့ 917 road car က အရောင်နဲ့ တစ်ထေရာတည်းပါပဲ။ Fun fact: 963 Le Mans ကားအားလုံးမှာ vinyl wraps တွေကိုသာ သုံးပြီး 963 RSP ဟာ Martini Silver ကာလာကို ပထမဦးဆုံး painted လုပ်ထားတဲ့ 963 မော်ဒယ်တစ်စီးပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
963 Le Mans Hypercar တစ်စီးကို street-legal ကားတစ်စီး ဖြစ်စေဖို့အရေး fender vents အကြီးကြီးတွေနေရာမှာ solid panels တွေနဲ့ အစားထိုး၊ နံပါတ်ပြား holders တွေထည့်၊ Le Mans ပြိုင်ကားရဲ့ အတော်လေး sharp ဖြစ်တဲ့ အနားဖက်တွေကို ပိုချောမွေ့ပြီး softened ဖြစ်အောင်လုပ်၊ wheel arches တွေနဲ့ rear wing ကိုပါ အကုန် reworked ပြန်ကိုင်ကာ 963 RSP ကို ဖန်တီးခဲ့ပါတယ်။ 'ဆင်ပိန်တော့ ကျွဲလောက်' ဆိုသည့်အတိုင်း ဘယ်လောက်ပဲ exterior changes တွေလုပ်ပါစေ air intakes အကျယ်ကြီးတွေ၊ လျှပ်တပြက်ကြည့်လိုက်ရင်ပဲ လွယ်နှင့်တကူမြင်နေရတဲ့ suspensions တွေနဲ့ fighter jet တစ်စီးသမျှ ကြီးမားနေတဲ့ rear wing တွေက Bugatti Chiron နဲ့ ဘေးချင်းကပ်ရပ်ထားရင် Chiron ကို family car တစ်စီးအလားလို့တောင် ထင်မှတ်သွားစေနိုင်တဲ့ အထိပါပဲ။
963 RSP ရဲ့ powertrain က IMSA နဲ့ WEC မှာဝင်ပြိုင်ကြတဲ့ LMDh ကားတွေရဲ့ hybrid system နဲ့ပဲ လာပါတယ်။ စိတ်ဝင်စားစရာကောင်းတာက ဒီကားမှာသုံးပေးထားတာဟာ 918 Spyder ရဲ့ 4.6L twin-turbo V8 အင်ဂျင်ဖြစ်ပြီး 800V electric system နဲ့ acceleration ပိုင်းမှာ အထောက်အကူပြုမယ့် 1.35 kWh ဘက်ထရီရဲ့ကျေးဇူးကြောင့် Total Output 671 hp ထွက်မှာပဲ ဖြစ်တယ်ဗျ။ Race car စစ်စစ်တစ်စီးဖြစ်တာကြောင့် ဒီကားကိုမောင်းနှင်ဖို့ race fuel လောင်စာလိုအပ်မယ်လို့ ထင်ခဲ့ပေမယ့် သာမန်လောင်စာ pump gas နဲ့တင် လည်ပတ်နိုင်ပြီး hybrid torque ကိုလည်း ပို smooth ဖြစ်ဖြစ်ထုတ်လွှတ်ပေးမယ်ဆိုတာကတော့ အတော်လေး impressive ဖြစ်စရာပဲ။ ဒါ့အပြင် full speed မှာလည်း Le Mans race car တစ်စီးရဲ့ ဟိန်းသံတစ်ခုကို အပြည့်အဝခံစားရအုံးမယ်ဆိုတော့ . . . အူး လာ လားးး။
အဆုံးသတ်ရရင် 963 RSP ဟာ Rossi_ရော်စီ ရဲ့ 917 road car ကို 1975 ခုနှစ်မှာ debut လုပ်ခဲ့တဲ့ နှစ် (၅၀) ပြည့် အထိမ်းအမှတ်တစ်ခုဆိုလည်း မမှားပါဘူး။ ဒီကားကို Stuttgart မှာရှိတဲ့ Porsche Museum ကို ပြန်မပို့ခင် Le Mans ပြိုင်ပွဲ ကျင်းပပြုလုပ်မယ့်နေရာမှာ ပြသထားမယ်လို့သိရပါတယ်။ ဒါ့ကြောင့် စာဖတ်သူက 963 RSP ကို အပြင်မှာမြင်ဖူးချင်တယ်ဆိုရင် အခုလာမယ့် ဇွန်လ (၁၄ - ၁၅) အတွင်း ပြင်သင်နိုင်ငံ Le Mans မြို့မှာရှိတဲ့ Circuit de la Sarthe မှာ သွားကြည့်ပါ။ အဲ့လိုမှမဟုတ်ဘူးဆိုရင်တော့ ဇူလိုင်လကျမှပဲ Goodwood Festival of Speed မှာ သွားရောက်ကြည့်ရှုနိုင်ပါတယ်။ 963 RSP အပါအဝင် Count Rossi ရဲ့ 917 road car ကိုပါ မြင်တွေ့နိုင်ပါလိမ့်မယ်။
အားလုံးသိပြီးဖြစ်သည့်အတိုင်းပဲ Ferrari တို့ကတော့ 2025 ခုနှစ်ရဲ့ 24 Hours of Le Mans သရဖူကိုယူပြီး မာရာနယ်လိုမြင်းဇောင်းသို့ ပြန်သွားကြပါပြီ။ #83 AF Corse ရဲ့ 499P နှင့်အတူ Ferrari တို့ သုံးနှစ်ဆက် Champion ဖြစ်သွားတဲ့အကြောင်း မနေ့ညကပဲ in-depth breakdown ပို့စ်လေး တင်ပေးခဲ့ပြီးပြီမို့ မဖတ်ရသေးရင် ဟောဒီလင့်ခ်ကတစ်ဆင့် သွားရောက်ဖတ်ရှုနိုင်ပါတယ်။ 👉 https://www.facebook.com/share/p/1Aq8HK4uWe/
ဆက်လက်ပြီး 2027 Le Mans နဲ့ပတ်သက်၍ အားလုံးကိုစိတ်လှုပ်ရှားသွားစေခဲ့တဲ့ "the real shocker" အကြောင်းဘက် ပြန်လှည့်ပါမယ်။ အဲ့တာကတော့ မကြာသေးခင်ကပဲ Ford Performance ဘက်ကနေ ထွက်ပေါ်လာခဲ့တဲ့ တရားဝင် officially announcement တစ်ခုလိုပဲ ဆိုရလိမ့်မယ်။ ဟုတ်ပါတယ် ပုံထဲမှာရေးထားတဲ့အတိုင်းပဲ လာမယ့် 2027 Le Mans ထိုးသတ်ကွင်းထဲ Ford v Ferrari ကို ပြန်လည်မြင်တွေ့လာရတော့မှာပဲ ဖြစ်တယ်ဗျ။
Ford ရဲ့ ကြီးမားတဲ့ comeback တစ်ခုလို့ပဲ ဆိုရမှာဖြစ်သလို ကိုယ်ပိုင်တည်ဆောက်ထားတဲ့ Hypercar အသစ်တွေ၊ factory-backed racing team တွေနဲ့ အပီအပြင်ကို ဒီကြိုးဝိုင်းထဲ ဝင်လာပါတော့မယ်။ ဒီ့အတွက်လည်း ကြမ်းပေ့ရမ်းပေ့ အအောင်မြင်ဆုံးပြိုင်ကားတွေဖန်တီးတဲ့ ပြင်သစ်ရဲ့နာမည်ကြီး racing ကုမ္ပဏီတစ်ခုဖြစ်တဲ့ ORECA နဲ့ teaming up လုပ်ထားသလို ဒီပရောဂျက်ကိုဦးဆောင်မယ့်သူကလည်း Red Bull ရဲ့ F1 ကားအင်ဂျင်တွေရဲ့ ပဲ့ကိုင်ရှင်အင်ဂျင်နီယာတစ်ယောက်ဖြစ်သူ Dan Sayers ဆိုတော့ ပွဲကတော့ အတော်လေးကြည့်ကောင်းပြီ။
Ford ရဲ့ CEO ဖြစ်သူ Jim Farley ကလည်း အခုလိုပဲပြောထားတယ်။ "ကျွန်တော်တို့ဘရန်းကို Le Mans လို ထိပ်တန်း top class ပြိုင်ပွဲတွေမှာပြန်လည်မြင်ရဖို့ဆိုတာ Ford မှာရှိတဲ့ အဖွဲ့သားအားလုံးရဲ့ ကြီးမားတဲ့အိပ်မက်တစ်ခုပါပဲ။ ကျွန်တော်တို့ ပြန်လာတယ်ဆိုတာကလည်း ပြိုင်ဖို့အတွက် အပျော်သက်သက်ဆိုတာထက် အနိုင်ရဖို့အတွက်ဆိုတဲ့ ရည်ရွယ်ချက်တစ်ခုပဲရှိတယ်။"
Ferrari ဆိုတာကလည်း လွယ်လွယ်နဲ့ backing down ဖြစ်သွားမယ့်အထဲတော့ မပါဘူးဗျ။ ဒါ့ကြောင့်ပဲ အကယ်၍ 2026 မှာသာ အားလုံးမျှော်လင့်ထားတဲ့အတိုင်း Le Mans ကို နောက်ထပ်တစ်ကြိမ် ထပ်အနိုင်ယူနိုင်အုံးမယ်ဆိုရင်တော့ 2027 Le Mans ငရဲခန်းက Ferrari တို့ "a true racing dominance" ဖြစ်ကြောင်း သက်သေပြဖို့အတွက် ပိုအရေးပါသွားလိမ့်မယ်။
လက်ရှိအနေအထားအရ ကြည့်မယ်ဆိုရင် Ferrari တို့ပိုင်ဆိုင်ထားတဲ့ 499P က ခေသူတော့ မဟုတ်ပေဘူး။ "regenerative braking" လို့ခေါ်တဲ့ ဒီကောင့်ရဲ့ "energy recovery system" ဘယ်လောက်ထိကောင်း၊ ဘယ်လောက်ထိ efficient ဖြစ်သလဲဆို ဘရိတ်အုပ်လိုက်တဲ့အချိန် ဆုံးရှုံးသွားမယ့် energy ရဲ့ (၉၈) ရာခိုင်နှုန်းလောက်အထိကို recover ပြန်လုပ်နိုင်တယ်။ အကျိုးရလဒ်အနေနဲ့ လောင်စာကို ပို save လုပ်လာနိုင်မယ်၊ energy အလေအလွင့်မဖြစ်ဘဲ ပြန်လည် reuse လုပ်နိုင်တာမို့ pit stops တွေမှာ ခဏခဏရပ်ပြီးလည်း အချိန်မကုန်ရတော့ဘူး။
Anyway, racing သမိုင်းမှာ အကြမ်းဆုံး legendary battles တွေဖြစ်ခဲ့ကြတဲ့ Ford v Ferrari တို့ရဲ့ မကြေပွဲကတော့ လာမယ့် 2027 ဇွန်လ (၁၂) ရက်နေ့၊ ညနေ (၄) နာရီမှာ စိတ်လှုပ်ရှားစွာနဲ့ စောင့်ကြည့်ရအုံးမှာပေါ့။
Hypercar အသစ်နှင့်အတူ Ford အနေနဲ့ Ferrari ရဲ့ အောင်မြင်မှုတွေကို ရပ်တန့်သွားစေမှာလား? ဒါမှမဟုတ် Ford တစ်ယောက် လက်ဗလာနဲ့ပဲ အမေရိကကို ပြန်သွားရမလားဆိုတာတော့ အတော်လေးစိတ်ဝင်စားစရာပါပဲ။
#ယနေ့ထုတ်သတင်းစာ_သတင်း
◼ မြန်မာနိုင်ငံ ငြိမ်းချမ်းရေးအတွက် ကြိုးပမ်းရာတွင် စုပေါင်း ဝါယမစိုက်ထုတ်မှု မြှင့်တင်ရန် မလေးရှားဝန်ကြီးချုပ် တိုက်တွန်း
မြန်မာနိုင်ငံ၌လက်ရှိဖြစ်ပွားဆဲ နိုင်ငံရေးနှင့်စစ်ရေးအကျပ်အတည်းကို ဖြေရှင်းရာတွင်အာဆီယံအဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများအနေဖြင့် စုပေါင်းဝါယမစိုက်ထုတ်မှု မြှင့်တင်ကြရန် မလေးရှားဝန်ကြီးချုပ် အန်ဝါအီဘရာဟင်က ဇွန် ၁၉ ရက်တွင် တိုက်တွန်းလိုက်ကြောင်း သိရသည်။
မြန်မာ့နိုင်ငံရေးအကျပ်အတည်းကို ဖြေရှင်းရေးအတွက် ကြိုးပမ်းရာတွင် အာဆီယံအဖွဲ့အနေဖြင့်လည်းကြေညာချက်များ ထုတ်ပြန်ရုံ၊ အစည်းအဝေးမှတ်တမ်းများ ထုတ်ပြန်ခြင်းဖြင့် မလုံလောက်ဘဲ ပုံစံသစ်ဖြင့်ချဉ်းကပ်သင့်ကြောင်း မလေးရှားဝန်ကြီးချုပ် အန်ဝါအီဘရာဟင်က(၃၈)ကြိမ်မြောက် အာရှ-ပစိဖိတ်စားပွဲဝိုင်းဆွေးနွေးပွဲ မိန့်ခွန်းတွင် ထည့်သွင်းပြောကြားခဲ့သည်။
မြန်မာ့အရေးကို ဖြေရှင်းရာတွင် ဥရောပ၊ အမေရိကနှင့် တရုတ်နိုင်ငံ အပါအဝင်အခြားနိုင်ငံများက ပါဝင်ကူညီမည်ဆိုပါကလည်း မိမိတို့ကြိုဆိုကြောင်း၊ သို့ရာတွင် မြန်မာပြဿနာကိုဖြေရှင်းရေးသည် အာဆီယံအနေဖြင့် မဆိုင်းမတွရယူရမည့် တာဝန်ဖြစ်ကြောင်း မလေးရှားဝန်ကြီးချုပ်ကပြောကြားထားသည်။
အကယ်၍မြန်မာနိုင်ငံ၌ ငြိမ်းချမ်းရေးဆွေးနွေးပွဲများ ဖြစ်မြောက်ရေးတာဝန်ကို မရယူနိုင်ခဲ့ပါကအာဆီယံအတွက် အရှက်ရဖွယ်ကိစ္စဖြစ်လာလိမ့်မည်ဖြစ်ကြောင်း မလေးရှားဝန်ကြီးချုပ်က သုံးသပ်ထားသည်။
ယခုနှစ် အာဆီယံအလှည့်ကျဥက္ကဋ္ဌအနေဖြင့် မြန်မာပြည်တွင်း ဖြစ်ပေါ် တိုးတက်မှုများကို မလေးရှားနိုင်ငံက အနီးကပ်စောင့် ကြည့်နေကြောင်း မလေးရှားဝန်ကြီးချုပ်က ထုတ်ဖော်ပြောကြားထားသည်။
လက်ရှိအခြေအနေအရ မြန်မာ့နိုင်ငံရေးပြဿနာသည် အရှေ့တောင်အာရှ ရင်ဆိုင်နေရသော မဖြေရှင်းနိုင်သေးသည့် အကြီးမားဆုံး စိန်ခေါ်မှုတစ်ခုအဖြစ် ဆက်ရှိနေကြောင်း မလေးရှားဝန်ကြီးချုပ်က သုံးသပ်ထားသည်။
Bernama
iOS မှာ ML ကို Update တင်လို့ မရတဲ့
Error လေး တစ်ခုဖြစ်နေပါတယ်
Android မှာတော့
Update မတောင်းပါဘူး တန်းဝင်လို့ရပါတယ်
အဲ့တော့ ပြောချင်တာက iOS တွေ
အနေနဲ့ ဘာလို့မရတာလဲ ဆိုတော့
iCloud ဖွင့်ထားတဲ့ Region က
U/S Region ဖြစ်နေလို့ မရတာလို့ ထင်ပါတယ်
Region ပြောင်းတာ
ဘာညာလေး လုပ်ကြည့်ဖို့ အကြံပေးချင်ပါတယ်
ဒါမှမဟုတ် 3 ခွဲထိ စောင့်ကြည့်ပါ
သူဟာသူ ပြန်ရရင်လည်း ရသွားနိုင်ပါတယ်
💁
iOS မှာ ML ကို Update တင်လို့ မရတဲ့
Error လေး တစ်ခုဖြစ်နေပါတယ်
Android မှာတော့
Update မတောင်းပါဘူး တန်းဝင်လို့ရပါတယ်
အဲ့တော့ ပြောချင်တာက iOS တွေ
အနေနဲ့ ဘာလို့မရတာလဲ ဆိုတော့
iCloud ဖွင့်ထားတဲ့ Region က
U/S Region ဖြစ်နေလို့ မရတာလို့ ထင်ပါတယ်
Region ပြောင်းတာ
ဘာညာလေး လုပ်ကြည့်ဖို့ အကြံပေးချင်ပါတယ်
ဒါမှမဟုတ် 3 ခွဲထိ စောင့်ကြည့်ပါ
သူဟာသူ ပြန်ရရင်လည်း ရသွားနိုင်ပါတယ်
💁
iOS မှာ ML ကို Update တင်လို့ မရတဲ့
Error လေး တစ်ခုဖြစ်နေပါတယ်
Android မှာတော့
Update မတောင်းပါဘူး တန်းဝင်လို့ရပါတယ်
အဲ့တော့ ပြောချင်တာက iOS တွေ
အနေနဲ့ ဘာလို့မရတာလဲ ဆိုတော့
iCloud ဖွင့်ထားတဲ့ Region က
U/S Region ဖြစ်နေလို့ မရတာလို့ ထင်ပါတယ်
Region ပြောင်းတာ
ဘာညာလေး လုပ်ကြည့်ဖို့ အကြံပေးချင်ပါတယ်
ဒါမှမဟုတ် 3 ခွဲထိ စောင့်ကြည့်ပါ
သူဟာသူ ပြန်ရရင်လည်း ရသွားနိုင်ပါတယ်
💁