Discover postsExplore captivating content and diverse perspectives on our Discover page. Uncover fresh ideas and engage in meaningful conversations
ဟိုစကားလေးတစ်ခွန်းက အရမ်းမှန်တာပဲ
“တစ်ခါတလေမှာ ဘယ်သူနဲ့ ဘယ်လောက်ချစ်ပါတယ်၊ဘယ်သူက ဘယ်လောက်ချစ်တယ် ဆိုတာတွေထက် အရေးကြုံလာရင်ဘယ်သူက ကိုယ့်နားမှာရှိနေပေးလဲ အဆုံးသတ်မှာ ဘယ်သူက ကိုယ့်ကို
ရွေးချယ်လဲဆိုတာက အရေးကြီးဆုံးပဲ”တဲ့
ကဗျာဆန်ဆန်လေး ပြောရရင်
ဘယ်သူက ကိုယ်နဲ့အတူတူ
နေပူကိုအတူတူလျှောက်မလဲ
အဲ့လူနဲ့ပဲ ကြယ်တွေကိုအတူတူ ကြည့်ရင်း
ဘဝအကြောင်း ရယ်ရယ်မောမောနဲ့
ဒဿနတွေပြောချင်သေးတယ်
အတူတူရှိနေပေးတာ ကျေးဇူးပါ လိုလည်း
သေချာပေါက်ထည့်ပြောရမယ်
ကမ္ဘာပေါ်မှာ အပျော်ဆုံးက ဘာလဲဆိုရင်
မင်း စောင့်နေတဲ့လူကလည်း
မင်းကိုစောင့်နေတာဖြစ်ပြီး
မင်း ချစ်နေတဲ့လူကလည်း
မင်းကိုအရမ်းချစ်နေတာပဲ ဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။
#စာတို
ဘဝနဲ့ ချီပြီး လိုချင်တဲ့ ဆုတောင်းက "အမေ" ပါပဲ
အနားမှာ ဘယ်သူမှ မရှိရင်တောင်
အမေ့ကိုတော့ ရှိစေချင်တယ်။
တစ်ယောက်တည်းလည်း ဖြစ်တယ်ဆိုတဲ့ သားက
အမေ့တစ်ယောက်ကိုတော့ မရှိမဖြစ်လိုပါတယ်။
အမေကတော့ သားဘဝထဲ ရှိနေမှ ဖြစ်ပါမယ်။ 🤍
#စာရယ်ကဗျာရယ်
2025 Shanghai Auto Show ကတော့ ယမန်နေ့ မေလ (၂) ရက်နေ့ကပဲ ပြီးဆုံးသွားခဲ့ပါပြီ။ သိတဲ့အတိုင်းပဲ Shanghai Auto Show ဆိုတာ "regional exhibition" တစ်ခုဆိုတာထက် "world's most influential auto showcases" တစ်ခုအလားဖြစ်နေတော့ အသစ်အသစ်သောကားတွေနဲ့ အတော်လေးလည်း စိတ်ဝင်စားဖို့ကောင်းတဲ့ ကားပြပွဲတစ်ခုဖြစ်နေတာ အမှန်ပါပဲ။ Anyway, စိတ်ဝင်စားစရာကားတွေ အများကြီးထဲကမှ ကျွန်တော်သဘောခွေ့မိတဲ့ နောက်တစ်စီးကတော့ ဟောဒီက BMW M4 Nürburgring Edition ပါ။
ဆိုတော့ ဒီ M4 Nürburgring Edition က တစ်နည်းအားဖြင့် Nordschleife အတွက် BMW ရဲ့ "love letter" တစ်စောင်လို့ ပြောလို့ရပါတယ်။ BMW "M" ရဲ့ (၅၃) နှစ်မြောက် Anniversary ကို celebration လုပ်တဲ့အနေနဲ့ ဖန်တီးခဲ့တာဖြစ်သလို အစီးရေအားဖြင့်လည်း (၅၃) စီးသာ ထုတ်မှာပါ။ စိတ်မကောင်းစရာတစ်ချက်ကတော့ ဒီကားကို US အပါအဝင် အခြားဘယ် market မှာမှ ရောင်းချသွားမှာမဟုတ်ဘဲ Chinese market တစ်ခုတည်းအတွက်သာ exclusively ရောင်းချမယ်ဆိုတာပါပဲ။
ထုံးစံအတိုင်းပဲ ဒီ Edition ကို M4 Competition xDrive အပေါ်မှာပဲ based လုပ်ထားတာမို့ သူ့ရဲ့အင်ဂျင်က 3.0L twin-turbo I6 (S58) ပါ။ Specs တွေကတော့ Total Output 523 Hp နဲ့ 0-100 km/h ကို 3.2 sec အတွင်းရောက်မယ်ပေါ့လေ။
ကျွန်တော်တို့ Nürburgring ကို "Green Hell" ဆိုပြီး တင်စားခေါ်ဝေါ်ကြတာ ကိုယ့်လူတို့သိပြီးဖြစ်မှာပေါ့။ ဆိုတော့ အခုဒီ M4 Nürburgring Edition ရဲ့အရောင်က "Green Hell" ကို inspiration ယူပြီး "Frozen Deep Green Metallic" ဆိုတဲ့ အစိမ်းရောင် ခပ်ရင့်ရင့်ကို အပေါ်က Metal အုပ်ပေးထားတာပါ။ ပြောရရင် ရှေ့မှာမြင်ခဲ့ဖူးတဲ့ "isle of man green" တို့၊ "java green" တို့နဲ့ အတော်လေးကွဲပါတယ်။
ပုံမှန်အားဖြင့် BMW ဘက်က mainstream ဖြစ်တဲ့ ရွှေရောင် Gold Rims တွေနဲ့ ပွဲထုတ်လေ့ရှိပေမယ့် အခုတစ်ခါမှာ ကြေးရောင် Bronze Rims တွေသုံးပေးထားတာ ထူးခြားချက်တစ်ခုဖြစ်သလို၊ အတွင်းက ထိုင်ခုံ headrests ပေါ်မှာ Nordschleife ပြေးလမ်းကြောင်း မြေပုံကို အနီရောင်နဲ့ ပုံဖော်ပေးထားတာလေးကလည်း သဘောကျချင်စရာပါပဲ။
အဆုံးသတ်ရရင် အထက်မှာပြောခဲ့တဲ့အတိုင်းပဲ ဒီ M4 Nürburgring Edition က တရုတ်ပြည်အတွင်းမှာပဲ ရောင်းချသွားမှာဖြစ်တာကြောင့် ကိုယ့်လူက Billionaire Collector တစ်ယောက်ယောက်နဲ့ အကျွမ်းတဝင်ရှိနေမှသာလျှင် China အပြင်ဘက်ကို ဝယ်ထုတ်နိုင်ဖို့ ရာခိုင်နှုန်းများပါလိမ့်မယ်။
1997 မှာ စထုတ်ခဲ့တဲ့ EK9 ကစလို့ ကနေ့ခေတ် နောက်ဆုံးမျိုးဆက် FL5 အထိ Honda Civic Type R တွေက FWD performance ကားနယ်ပယ်မှာတော့ benchmark တစ်ခုလိုကို ဖြစ်ခဲ့ပါတယ်။ high-revving ဖြစ်တဲ့ VTEC အင်ဂျင်တွေ၊ သိပ်ကိုမှ razor-sharp ဖြစ်တဲ့ handling ပိုင်းနဲ့ race-bred aerodynamics တွေကပဲ Civic Type R တွေကို king of hot hatches တွေအဖြစ် ရှင်သန်စေခဲ့တယ်လို့ပြောရင် မှားမယ်မထင်ဘူး။ ကနေ့ခေတ် Civic Type R တစ်စီးရဲ့ Handling ပိုင်း ဘယ်လောက်ထိ Precision ဖြစ်သလဲနဲ့ Aero ပိုင်း ဘယ်လောက်ထိကောင်းသလဲဆိုတာကိုတော့ FL5 Type R ရဲ့ Suzuka နှင့် Nürburgring lap records တွေကပဲ သက်သေပြလို့နေပါတယ်။
စိတ်မကောင်းစရာသတင်းတစ်ခုကတော့ လာမည့် 2026 က စလို့ Europe နှင့် UK မှာ Civic Type R ကို ဆက်လက်ရောင်းချတော့မှာမဟုတ်ပါဘူး။ အဖြေကတော့ ရှင်းပါတယ်။ FL5 ရဲ့ စွမ်းဆောင်ရည်ဘယ်လောက်ပင်ကောင်းနေပါစေ လက်ရှိ Euro 6e-BIS နှင့် မကြာခင်လာတော့မည့် Euro 7 တို့လို တင်းကျပ်လွန်းလှတဲ့ rulebook တစ်ခုကို မခံနိုင်တော့တဲ့အဆုံး ဒီ era တစ်ခုကို အဆုံးသတ်ဖို့သာ ဖြစ်လာခဲ့ပုံပါပဲ။
ဒီလိုနဲ့ပဲ Honda အနေနဲ့ Manual, Turbocharged European hot hatch ဇာတ်လမ်းတစ်ပုဒ်ကိုအဆုံးမသတ်ခင် ခွဲခွာခြင်းလက်ဆောင်အနေနဲ့ ဟောဒီက Civic Type R Ultimate Edition ကို ဖန်တီးပေးခဲ့ပါတယ်။ ဥရောပသား ကားချစ်သူတို့အတွက် Honda ရဲ့ proper send-off မော်ဒယ်တစ်စီးဖြစ်သလို အစီး (၄၀) သာ ထုတ်လုပ်ရောင်းချသွားမယ့် limited-run တစ်ခုပဲ ဖြစ်တယ်ဗျ။ ဒီထဲကမှ (၁၀) စီးကိုသာ UK အတွက် ဖြစ်မယ်လို့လည်း ဆိုထားပါတယ်။
ကားရဲ့အပြင်ဘက်အရောင်ကိုတော့ Type R ရဲ့ signature အရောင်ဖြစ်တဲ့ Championship White paint ကိုသာ သုံးပေးထားပြီး ကားရဲ့အမိုးကတော့ အမဲရောင် gloss black roof နဲ့ လာပါတယ်။ ဘောနပ်အပေါ်မှာနဲ့ ကားရဲ့ဘေးဘက်တွေမှာတွေ့ရတဲ့ အနီရောင် pinstripes တွေကတော့ Ultimate Edition ရဲ့ ထူးခြားချက်တွေပဲလို့ ဆိုရမှာဖြစ်သလို aggression and downforce အတွက်ပိုကောင်းမယ့် Carbon fiber rear wing ကိုလည်း ထည့်ပေးထားပါတယ်။ ဒါ့အပြင် ဒီ Ultimate Edition အတွက် သီးသန့် Exclusive gift box တစ်ခုပါ ထည့်သွင်းပေးထားတာမို့ ပုံအသေးစိတ်ကိုတော့ ကောမန့်မှာဝင်ရောက်ကြည့်ရှုနိုင်ပါတယ်ဗျ။
Honda ဘက်ကတော့ ဒီ Ultimate Edition ရဲ့ အင်ဂျင်ပိုင်းနဲ့ပတ်သက်ပြီး မည့်သည့် upgrade တစ်စုံတစ်ရာမျှ ပြုလုပ်ထားမှာမဟုတ်တာမို့ ဒီကောင့်ရဲ့ ဘောနပ်အောက်မှာ ထုံးစံအတိုင်း 2.0L Turbocharged K20C1 အင်ဂျင်သာ လဲလျောင်းနေပါလိမ့်မယ်။ Total Output 325 Hp နှင့် 420 Nm of torque ထွက်မှာဖြစ်ပြီး 6-speed manual gearbox ကနေတစ်ဆင့် ပါဝါကိုရှေ့ဘီးတွေဆီ ပို့ဆောင်ပေးမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
လက်ရှိ သာမန် FL5 တစ်စီးရဲ့ MSRP က စတာလင်ပေါင် £46,995 ခန့်ပေါက်နေတာမို့ 'Ultimate Edition' ရဲ့စျေးကလည်း £60,000 နားအထိ သွားနိုင်တယ်လို့ ခန့်မှန်းရပါတယ်။ ဒီနေရာမှာတစ်ခုပြောစရာရှိတာက Type R အနေနဲ့ North America နဲ့ Japan စျေးကွက်တွေမှာ ဆက်လက်အသက်ရှင်နိုင်ဖို့ ရှိသေးသလို Europe ဘက်မှာတော့ Type R nameplate ဟာ Hybrid (သို့မဟုတ်) EV form တစ်ခုခုဖြင့်သာ အသက်ဆက်သွားနိုင်ပါရဲ့။