20 w - Translate

ကိုယ်တွေ ကျောင်းတော်ကြီးမှာတုန်းက သင်္ချာတွက်တော့ Fortran နဲ့ သင်ရတယ်။ တွက်ရတာတွေက Control Engineering ပုစ္ဆာတွေ။ ထုံးစံအတိုင်းပဲ ကျောင်းပြီးသွားတော့ ကျောင်းစာတွေကို စာသင်ခန်းထဲမှာပဲ ထားခဲ့ရပြီး သက်ဆိုင်ရာလုပ်ငန်းခွင်ထဲမှာ နေ့စဥ်လုပ်ငန်းတာဝန်တွေကို လုပ်ကိုင်နိုင်အောင် သင်ယူကြရတယ်ပေါ့။ စာတွေသင်ခဲ့လို့ လုပ်ငန်းခွင်မှာ အဆင်ပြေပြေလုပ်ကိုင်နိုင်ကြတယ်ဆိုတာ အမှန်တရားဖြစ်ပေမယ့် သင်ခဲ့ရတဲ့စာတွေအတိုင်း သင်္ချာတွေ ချတွက်နေရတာလည်း မဟုတ်ပြန်ဘူး။
ကျောင်းတော်ကြီးမှာ ထောင်းလမောင်းကြေအောင်တွက်ခဲ့ရတဲ့ Control အပိုင်းတွေကို Robotics အပိုင်းကို မြည်းစမ်းကြည့်တော့ တွေ့လာရပါတယ်။ Python နဲ့ coding ရေးရတာက မခက်လှပေမယ့် နောက်ကွယ်က သင်္ချာသဘောတရားတွေက လွယ်လွယ်ကူကူ နားမလည်ပါဘူး။ Robotics မှာ Control အပိုင်းကို AI တွေ Machine Learning တွေနဲ့ လုပ်ကြတယ်လို့ပဲ အများနားလည်ထားကြပေမယ့် အဲ့ဒီ ML Algorithm ဘာတွေကို train သွားတာလဲ။
ဥပမာမယ် humanoid robot တွေမှာ လူတွေလမ်းလျှောက်သလို စက်ရုပ်ကလျှောက်နိုင်အောင်လို့ train လုပ်မယ်ဆိုပါစို့။ လူတွေလမ်းလျှောက်တဲ့ mechanism မှာ ဟန်ချက်ဘယ်လိုထိန်းရမယ်ဆိုတာကို လူတွေက လူသားကလေးငယ်ဘဝကထဲက သင်ယူတတ်မြောက်ခဲ့ကြတာပါ။ အဲ့ဒီ လမ်းလျှောက်တဲ့ Control mechanism ကို physical body control engineering အနေနဲ့ နည်းပညာတွေ ရှိထားပြီးသားပါ။
အဲဒီ Control Engineering မှာ လိုအပ်တဲ့ control parameters အများကြီးကို တပြိုင်နက်ချိန်ညှိနိုင်ဖို့အတွက် Machine Learning နည်းပညာတွေကို ထည့်သွင်းသုံးစွဲသွားနိုင်လို့ ဒီနေ့ခေတ် humanoid robot တွေ လမ်းလျှောက်တာ ပြေးတာ ခုန်တာ ဂျွမ်းထိုးတာတွေ လုပ်လာနိုင်ကြတာပါ။ Control Engineering ကို Sympy နဲ့ ချဥ်းကပ်လေ့လာဖို့ စိတ်ဝင်စားသူများ https://dynamics-and-control.r....eadthedocs.io/en/lat မှာ လေ့လာနိုင်ကြပါတယ်။

YP Learning center

image
20 w - Translate

Year of the Snake offers active investment openings in Asia amid policy shifts
Uncertainty surrounding the policies from the incoming Trump administration and the sequence of their implementation add significant layers of unpredictability

Published Mon, Dec 30, 2024 · 04:34 PM

THE last few months of 2024 have proven that volatility will remain heightened as we step into 2025. While we expect global growth to plod along in the first half of next year, the second half could be largely influenced by developments in the US and China.

The uncertainty surrounding the policies from the incoming Trump administration and the sequence of their implementation add significant layers of unpredictability to the outlook. All eyes will also be on further stimulus measures from China – targeted and effective measures that lift consumer confidence and spending would be viewed positively.

Notwithstanding these factors, the “consensus” focus on the potential negative impact of tariffs between the US and other economies may run the risk of distorting the underlying picture of both trade and the domestic focus of a good proportion of stocks and bonds within Asia.
Asia is the world’s second most integrated trade region after the European Union, with nearly 57 per cent of its trade value originating within the region – an increase of 3 per cent over the past 20 years, in contrast to declines observed in other regions.

Trade between Asean and China grew by 8.1 per cent in early 2024, and bilateral economic relations are expected to remain robust with the signing of several agreements, including the Regional Comprehensive Economic Partnership and the Asean-China Free Trade Agreement 3.0.

Yet, many stocks across Asian markets in the consumer discretionary, finance and industrials sectors – which derive nearly all their revenues and earnings from their domestic economies – are being penalised by a “risk-off trade” towards Asia.
Pockets within Asia are poised to benefit from longer-term secular and economic growth trends. Longer-term growth drivers such as increased capital expenditure, decarbonisation and supply-chain diversification can lead to higher earnings in these markets. Ongoing corporate reforms are expected to continue strengthening balance sheets in Asia, especially in Japan.

Amid a more volatile global economic backdrop, investors will need to be smarter about how they diversify and manage risks. There is merit in being nimble and seeking diversified sources of alpha. Picking the right entry points and selecting stocks with visible earnings growth drivers, in addition to assessment of the fundamentals, will be key in portfolio construction.

Embracing Asia’s giants
China, India and Japan are some of the world’s most dynamic and influential economies. The three giants account for more than 60 per cent of the MSCI AC Asia-Pacific Index; each is unique and merits standalone allocation in investor portfolios.
In China, the government’s recent debt-swap initiative aims to repair balance sheets and is expected to improve the municipalities’ ability to increase spending to stimulate domestic consumption. This will benefit companies that provide goods and services to government agencies such as telecommunications, infrastructure construction and waste treatment companies and consumer companies.

Ongoing reforms, rising urbanisation and supply-chain shifts in India will continue to support the nation’s economic and earnings growth over the longer term. Large-cap counters in the financials, telecommunication and healthcare sectors in India are attractively priced, relative to their smaller-cap peers.

As for Japan, the equity market rally may broaden out in 2025, providing greater opportunities for mid- to small-cap stocks, which are poised to benefit from increased consumption and ongoing corporate reforms.

Read more: https://www.businesstimes.com.....sg/international/ase

image
20 w - Youtube

စားဘီ

20 w - Translate

မနိုင်ဘူးဆို မနိုင်ဘူးပဲ
ယနေ့ဂိတ်ပိတ်သည်။

20 w - Translate

ဒီအဖြစ်ဆိုးနဲ့ပတ်သက်တဲ့_အရာတော်တော်များများကအဓိပ္ပါယ်မရှိဘူး
--------------------
ဒီစကားကို ပြောလိုက်သူက လေကြောင်းကျွမ်းကျင်သူနဲ့ မှတ်ချက်ပေးသူ Geoffrey Thomas ။
တောင်ကိုရီးယားလေယာဉ် ပျက်ကျမှုနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ပြောတာပါ။
သူရှင်းပြတာက -
"ငှက်အုပ်နဲ့တိုးမိလို့ ညာဘက်အင်ဂျင်ကို ထိခိုက်ခဲ့တယ်၊ ဒါက လေယာဉ်မှူးခန်းထဲမှာ ဖိအားတွေ အများကြီးဖြစ်စေလိမ့်မယ်၊ ဒီအင်ဂျင်ချို့ယွင်းမှုနဲ့ ပတ်သတ်ပြီး စစ်ဆေးမှုတွေနဲ့ အပြန်အလှန် စစ်ဆေးမှုတွေ လုပ်နေတာကြောင့် လေယာဉ်မှူးတွေဟာ ဘီးချဖို့ မေ့သွားတာ ဖြစ်နိုင်ပါတယ်"
"တကယ်လို့ ဘီးမချမိရင် လေယာဉ်မှူးခန်းထဲ သတိပေးချက်တွေ ထွက်လာမယ်၊ ပြဿနာတစ်ခုခုကြောင့် ဘီးမကျရင်တောင် ဘီးကျအောင် လူကိုယ်တိုင် Manual ချနိုင်တဲ့မောင်းတံရှိတယ်။
အင်ဂျင်အခြေအနေကြောင့် အဲဒါတွေလုပ်ဖို့ အချိန်မရှိဘူးလို့ သူတို့ခံစားရသလား ဆိုတာတော့ မသိရဘူး"
"ဒါပေမယ့် အရေးပေါ်အခြေအနေ ကြေညာပြီးဖြစ်လို့ မြေပြင်မှာလည်း မီးသတ်တပ်ဖွဲ့တွေကို ပြေးလမ်းဘေးမှာထားသင့်တယ်၊ လေယာဉ်ဘီးချမရဘဲ ဆင်းရတဲ့အခြေအနေအတွက် ပြင်ဆင်ရမှာတွေ ပြင်ဆင်ထားသင့်တ ယ်၊ ဒီလိုအခြေအနေမျိုးမှာ Foam မီးသတ်ဆေးမြှုပ်တွေ ကိုလည်း ပြေးလမ်းပေါ်မှာ တင်ထားနိုင်ပါတယ်"
တောင်ကိုးရီးယားနဲ့ လေကြောင်းလိုင်းတွေဟာ လုပ်ငန်းနယ်ပယ်ဆိုင်ရာ အကောင်းဆုံးအလေ့အထ ရှိတယ်လို့ သတ်မှတ်ခံရတယ်လို့လည်း သောမတ်စ်က ပြောပါတယ်။ လေယာဉ်ကော လေကြောင်းလိုင်းနှစ်ခုစလုံးဟာ ကောင်းမွန်တဲ့ ဘေးကင်းမှတ်တမ်း ရှိတာ အသိအမှတ်ပြုပါသတဲ့။
ဒါပေမယ့် “ဒီအဖြစ်ဆိုးနဲ့ပတ်သက်တဲ့ ကိစ္စတော်တော်များများဟာ အဓိပ္ပာယ် မဲ့သလိုပဲ" ပညာရှင်ပီပီ ပါးပါးလေးဝေဖန်ထားပါတယ်။
Source, BBC

image

တောင်ကိုရီးယားသမ္မတကို ဖမ်းဝရမ်းထုတ်ဖို့ တရားရုံးအတည်ပြု

ဒီဇင်ဘာ ၃၁

တောင်ကိုရီးယားသမ္မတ ယွန်းဆော့ယိုးလ်ကို ဖမ်းဝရမ်းထုတ်ဖို့ စုံစမ်းစစ်ဆေးရေးအဖွဲ့ရဲ့ လျှောက်ထားလာမှုကို ဆိုးလ်မြို့ အနောက်ပိုင်းခရိုင်တရာရုံးက အတည်ပြုလိုက်ပြီလို့ သိရပါတယ်။

အဲဒီလိုဖမ်းဝရမ်းထုတ်ပေးဖို့အတွက် စုံစမ်းစစ်ဆေးရေးအဖွဲ့က တောင်ကိုရီးယား တရားရုံးကို ဒီဇင်ဘာလ ၃၀ ရက်နေ့က လျှောက်ထားခဲ့တာဖြစ်ပြီး အာဏာအလွဲသုံးစားပြုမှု၊ နိုင်ငံတော်ပုန်ကန်မှုတွေကြောင့် အခုလို ဖမ်းဆီးမိန့် တောင်းခံလိုက်တာပါ။

ယခုလို သမ္မတတစ်ဦးကို ဖမ်းဝရမ်းထုတ်လိုက်တာဟာ တောင်ကိုရီးယားနိုင်ငံမှာ ပထမဆုံးဖြစ်တယ်လို့ ပြည်တွင်းမီဒီယာတွေက ဖော်ပြထားကြပြီး သမ္မတယွန်းဆော့ယိုးလ်ရဲ့ရှေ့နေ ယွန်ကပ်ပ်ကျွန်းကတော့ ဖမ်းဆီးမိန့် တောင်းခံတာက မခိုင်လုံတဲ့အပြင် ဖမ်းဝရမ်းတွေက တရားမဝင်သလို အကျုံးမဝင်ဘူးလို့လည်း ပြောကြားထားတယ်လို့ သိရပါတယ်။

#centralnewsnaypyitaw

image

❝လက်စားချေဖို့အတွက် လက်ပစ်ဗုံးသယ်ခိုင်းသူ မြန်မာတစ်ဦးနဲ့ သယ်ပေးသူမြန်မာတစ်ဦးတို့ကို ထိုင်းအာဏာပိုင်တွေဖမ်းဆီး❞

ဒီဇင်ဘာ ၃၁

မကျေနပ်ချက်တွေအတွက် လက်စားချေဖို့ဆိုပြီး မြဝတီဘက်ကနေ ထိုင်းနိုင်ငံအတွင်းကို လက်ပစ်ဗုံးသယ်ဆောင်ခိုင်းတဲ့ မြန်မာနိုင်ငံသားတစ်ဦးနဲ့ သယ်ဆောင်လာပေးတဲ့ မြန်မာနိုင်ငံသားတစ်ဦးတို့ကို ထိုင်းနိုင်ငံ၊ တက်ခ်ခရိုင်၊ မဲဆောက်မြို့မှာ ထိုင်းအာဏာပိုင်တွေက ဒီဇင်ဘာလ ၂၉ ရက် ညနေပိုင်းမှာ ဖမ်းဆီးရမိခဲ့တယ်လို့ သိရပါတယ်။

ဖမ်းဆီးရမိသူတွေက အသက် ၂၀ ခန့်အရွယ် ကိုဝင်းမျိုးဆိုသူနဲ့ အသက် ၁၉ နှစ်အရွယ် အောင်မင်းဆိုသူတို့ဖြစ်ကြတယ်လို့သိရပြီး မဲဆောက်မြို့၊ အမှတ် (၆)၊ ဒွန်ချိုင်ကျေးရွာဘက်ကို ဖြတ်သန်းမောင်းနှင်လာတဲ့ အိမ်စီးကားတစ်စီးကို ထိုင်းတပ်မတော်က တားဆီးစစ်ဆေးရာကနေ လက်ပစ်ဗုံးသယ်ဆောင်လာတဲ့ အောင်မင်းဆိုသူကို လက်ပစ်ဗုံးနှစ်လုံးနဲ့အတူ ဖမ်းမိခဲ့တာလို့ ဆိုပါတယ်။

ဖမ်းဆီးရမိသူ အောင်မင်းရဲ့ ထွက်ဆိုချက်အရ မဲဆောက်မှာနေထိုင်တဲ့ ကိုဝင်းမျိုးဆိုသူမှ လက်ပစ်ဗုံးယူဆောင်ပေးဖို့ ဘတ်ငွေ ၅၀၀ နဲ့ ငှားရမ်းခဲ့ခြင်းဖြစ်ကြောင်း သိရတာကြောင့် ဝင်းမျိုးရဲ့နေအိမ်ကို သွားရောက်စစ်ဆေးခဲ့ရာမှာတော့ ၎င်းကို နေအိမ်အတွင်းကနေ ထိုင်းနိုင်ငံထုတ် လုပ်သေနတ် တစ်လက်၊ ကျည်ဆံ ၇ တောင့်နဲ့အတူ ထပ်မံဖမ်းမိခဲ့တယ်လို့ သိရပါတယ်။

အဆိုပါ မျိုးဝင်းဆိုသူကို ထပ်မံစစ်ဆေးတဲ့အခါမှာတော့ ပြီးခဲ့တဲ့ ဒီဇင်ဘာလ ၂ ရက်နေ့က မြန်မာနိုင်ငံသားအဖွဲ့တစ်ဖွဲ့ဟာ သူ့နေအိမ်ကိုလာရောက်ပြီး သေနတ်နဲ့ပစ်ခတ်ခဲ့တဲ့အတွက် လက်စားပြန်ချေဖို့ လက်ပစ်ဗုံး ၂ လုံးကို သယ်ဆောင်ခိုင်းခြင်းဖြစ်ကြောင်း ဝန်ခံခဲ့တာကြောင့် ၎င်းတရားခံနှစ်ဦးတို့ကို မဲဆောက်ရဲစခန်းမှာ ဖမ်းဆီးထိန်းသိမ်းထားပြီး ဥပဒေအရ အရေးယူဆောင်ရွက်သွားမယ်လို့ သိရပါတယ်။

#သတင်းဟင်းလေးအိုးကြီး

image
20 w - Translate

Yangon Port: 62 container vessels scheduled to arrive in Jan 2025

A total of 62 container vessels are scheduled to enter the Yangon Port in January 2025, the Myanma Port Authority announced.
Thirteen container vessels by SITC Shipping Line, nine by Cosco Shipping Line, six each by Maersk A/S Line and Samudera Shipping Line, five each by CMA CGM Line and MSC Line, four by Ocean Salute Shipping Line, three each by BLPL Shipping Line, Evergreen Line, Ti2 Container Line and ONE Line, and two by RCL Line are slated to call in the Yangon Port in April.
Myanmar Port Authority has arranged maritime trade channels to handle increasing imports to meet domestic demand, bolster exports, and improve port capacity for significant ship arrivals. Myanma Port Authority notified that it will inform exporters and importers of ship arrival schedules promptly.
Myanma Port Authority stated that 49 vessels in January, 53 in February, 55 in March, 50 in April, 52 in May, 50 each in June, July and August, 55 in September, 52 in October, 57 in November and 60 in December 2024 arrived at Yangon Port.
Yangon Port handled 629 container vessels in 2023. Thanks to the draft extension, the international ocean liners can access the inner port for now, according to the Myanma Port Authority’s statement on 22 June 2022.
After the new navigation channel (Kings Bank Channel) accessing the inner Yangon River had been found, the draft extension work was accelerated. After that, the port can now handle larger ships. The container vessel MV SITC Zhaoming (185.99 metres LOA, 35.25 metres Beam, 29,232 GRT and 2,698 TEU) of Hong Kong-based SITC Shipping Line docked at Asia World Port Terminal for the first time on 22 June, which is the largest ship that AWPT Port handled.
From May 2021, the arrival of the ships at terminals in Yangon has increased again. Three new container vessels by Maersk Line Myanmar (SeaLand Maersk) started to run to fulfil the seaborne trade requirements in 2021. Earlier, the larger ships had draft problems preventing sailing on the Yangon River. With the draft being extended up to 10 meters, the larger ocean liners can enter the Thilawa Port. — NN/KK

image
20 w - Translate

ပြောစကားနားမထောင်တဲ့ ဘဲကို ဆုံးမနည်း 😉

image