16 w - Translate

◾️Urgent Senior Accountant - Yangon
Company: Love Diary Wedding Professional
Salary Range: MMK 400,000 - 500,000
https://www.joimyanmar.com/job/detail/23317

◾️Sales Staff - Yangon
Company: NAING FAMILY CHERRY OO CO.,LTD.
Salary Range: MMK 200,000 - 300,000
https://www.joimyanmar.com/job/detail/23316

◾️Marketing Manager - Yangon
Company: Easy Freight International Logistics Company Limited
Salary Range: Negotiation
https://www.joimyanmar.com/job/detail/23315

image

မုန့်ဗိုင်းတောင့် လုပ်နည်းလေး
ဆွမ်းမွှေးမုန့်ဗိုင်းတောင့်
ဒီမှာတော့ရောင်းတဲ့သူမရှိတော့စားချင်ရင်ကိုယ်တိုင်လုပ်မှာစားရတဲ့မုန့်လေး။
ကောက်ညှင်းမုန့်တဇွန်းဆန်မုန့်သုံးဇွန်( သုံးချိုးတချိုးပါ ဆန်ချိန်ခွက်နဲ့ဆန်မုနိ့သုံးခွက်ဆိုကောက်ညှင်းမုနိ့တခွက်)တို့ကိုဆားအနည်းငယ်ရောပြီးမွှေပါ
ပြီးရင်ရေကိုနည်းနည်းချင်းစီထည့်ပြီးနယ်ပါ။
လုံးလို့ရတဲ့အနေအထားလောက်အထိနယ် ပါ
ပြီးရင်နယ်ထားတဲ့မုန့်နှစ်တွေကိုအလုံးကြီးကြီးနှစ်လုံးလောက်ခွဲလုံးပြီး ရေနွေးပွက်ပွက်ဆူမှာငါးမိနစ်လောက်ထည့်ပြုတ်ပါ။
ပြီးရင်ဆယ်ပြီးအအေးခံပြီးပြန်နယ်ပါ
နယ်တဲ့အခါဆီထမင်းစားဇွန်းတဇွန်းလောက်ထည့်နယ်ပါရှင်
မုန့်သားလေးတွေပျော့ပျော့အိအိလေးရလာတဲ့အထိနယ်
ပြီးရင်မုန့်ကိုကိုယ်ကြိုက်တဲ့ပုံစံလေးတွေလုပ်ပြီး
ပေါင်းမဲ့ခွက်လေးကိုဆီသုတ်ပြီးထည့်ပါ
ပြီးရင်တော့နှစ်ဆယ့်ငါးမိနစ်လောက်ပေါင်းပြီးရင်ရပါပြီး။
ပူပူနွေးနွေးလေးကိုပဲဆီလေးဆမ်း နှမ်းလှော်ထောင်းလေးဖြူး အုန်းသီးခြစ်လေးထည့်ပါ
အချိုကြိုက်ရင်သကြားလေးထည့်အရမ်းစားကောင်းပါတယ်။
အစင်းရာလေးတွေလုပ်ချင်ရင်ဘီးသန့်သန့်လေးပေါ်တင်ပြီးလိမ့်လိုက်ပါ

image
16 w - Translate

Naruto Collaboration မှာပါတဲ့ Gamakichi တာဝါရုပ်ထုနဲ့ Naruto, Sasuke ရဲ့ Loading Screen💥

Event Draw ပြီးယူရမှာဖြစ်ပါတယ် ❤️

(အပေါ်က တခြား items တွေက အစားထိုးပြထားတာဖြစ်ပါတယ်)

image
16 w - Translate

Naruto Event မှာ FREE ရမဲ့ Emote လေးတွေပါ ❤️

image
16 w - Translate

𝟐𝟎𝟐𝟒 𝐌𝐚𝐳𝐝𝐚 𝐂𝐗-𝟗𝟎
ကျွန်တော် Mazda ကိုကြိုက်ရတဲ့အဓိကအချက်က Body styling ဗျ။ သေသပ်လှပကျော့ရှင်းပြီး ခေတ်မှီဆန်းသစ်လှတဲ့ လူငယ်ဆန်ဆန် Design elements တွေကြောင့်ဆိုရင်လည်း မမှားဘူးပေါ့ဗျာ။ မြင်ရသူတိူ့အဖို့ ငေးကြည့်ချင်စရာဖြစ်နေအောင် လှပနေပြီး Body syling ပိုင်းမှာလည်း ခေသူမဟုတ်လှတဲ့ ကားတွေကို စျေးနှုန်းချိုချိုသာသာ​ဖြင့် ရောင်းချပေးနေတာကလည်း နောက်ထပ်ကြိုက်မိတဲ့အချက်တစ်ချက်ပါပဲ။ ခုဆိုရင်လည်းကြည့် Mazda ရဲ့ အကြီးဆုံးနဲ့ high-end အဖြစ်ဆုံး flagship ကားတစ်စီးဆိုပေမယ့် သူ့ရဲ့ MSRP ကိုသိလိုက်ရုံနဲ့ မိတ်ဆွေစိတ်ထဲမှာ တန်တယ်ဆိုတဲ့ခံစားချက်တစ်ခုရသွားမယ်ဆိုတာ ကျွန်တော်လုံးဝယုံကြည်တယ်။ ချီးမွမ်းခန်းတွေလည်းဝင်ပြီးပြီဆိုတော့ မိတ်ဆွေတို့ကို ဒီနေ့မိတ်ဆက်ပေးမယ့် ကားလေးက caption မှာရေးထားတဲ့အတိုင်း Mazda CX-90 လေးပါ။ ကျွန်တော် သုညတစ်လုံးပိုရေးမိတယ်လို့ထင်သွားလား။ ဒါဆိုရင်တော့ ကျွန်တော်မှားရေးမိတယ်လို့မထင်လိုက်ပါနဲ့ CX-90 ပါ CX-9 မဟုတ်ပါဘူး။
SUV တွေအတော်လေးခေတ်စားလာပြီး အတော်လေးပြိုင်ဆိုင်မှုတွေများပြားလှတဲ့ ယနေ့ခေတ်ကြီးထဲမှာ Automakers တွေဟာလည်း သူတို့ရဲ့ကားတွေကို လူတွေစိတ်ဝင်စားဖို့အတွက် အသစ်အသစ်တွေပြောင်းလည်းထုတ်လုပ်လာကြတာဟာ ကျွန်တော်တို့မျက်မြင်ပါပဲ။ EV ကိုလုံးလုံးလျားလျားပြောင်းတဲ့သူကပြောင်း ယခင် အင်ဂျင်တွေကိုပဲ Hybrid မော်ဒယ်တွေတစ်စတစ်စ လုပ်ရင်းနဲ့ပဲ ICE ခေတ်ကတဖြည်းဖြည်းနဲ့ ကုန်ဆုံးလို့လာနေပါပြီ။ သိတဲ့အတိုင်း ယခင်ကတော့ CX-9 မော်ဒယ်ကသာ Mazda ရဲ့ အကြီးဆုံး Crossover တစ်စီးအဖြစ်ရပ်တည်နေခဲ့တာပါ။ အပေါ်မှာပြောခဲ့တဲ့အတိုင်းပဲ ပြိုင်ဆိုင်မှုတွေများပြားလှတဲ့ ယနေ့ခေတ်ထဲမှာ Mazda လည်း CX-9 မော်ဒယ်နေရာမှာ ပိုပြီးခန့်ငြားထည်ဝါတဲ့ CX-90 နဲ့အစားထိုးလိုက်ပါပြီ။ ကားရဲ့အလျား အနံကစလို့ အရွယ်အစားပါပိုမိုကြီးမားလာပြီး long wheelbase ဖြစ်လာတာနဲ့အညီ CX-90 ရဲ့ hood အပါအဝင် ကားတံခါးတွေပါ ပိုမိုကျယ်လာတာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ယခင်မော်ဒယ်တွေကဲ့သို့ honeycomb grille တွေကိုဆက်မသုံးတော့ဘဲ ဒေါင်လိုက်ဖြစ်တဲ့ vertical grille တွေကို တောက်ပြောင်လှတဲ့ Chrome တန်းတွေနဲ့ လိုက်ဖက်လွန်းလှစွာ ပုံဖော်ထားတဲ့အတွက်ကြောင့် ခံ့ခြားထည်ဝါတယ်ဆိုတဲ့ ဂုဏ်ပုဒ်ကိုပေးခဲ့တာဗျ။ နောက်ကြည့်မှန်ရဲ့အောက်ဖက်မှာတော့ CX-90 မှာတပ်ဆင်ထားတဲ့ powertrains တွေကိုအလွယ်တကူခွဲခြားသိမြင်နိုင်စေရန်အတွက် inline 6 နှင့် PHEW (Hybrid) စာသားလေးတွေပါတဲ့ Chrome Badge လေးတွေ ကပ်ပေးထားပါသေးတယ်။ Flagship ကားတစ်စီးဆိုတဲ့ဂုဏ်ပုဒ်ကို ပိုပီသသွားစေရန်အတွက် Hands-free power liftgate လုပ်ပေးထားအုံးမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
ကဲ ဒါဆို Performance ပိုင်းကိုဆက်ဖတ်ပေးအုံးနော့။ Mazda CX-90 ရဲ့ Trims တွေက (၁၁) မျိုးလောက်ရှိတာဆိုတော့ ဒါတွေအကုန်လုံးရေးလည်း ခဏနေရင်မေ့သွားမှာဆိုတော့ အဓိက Powertrain နှစ်မျိုးကိုပဲပြောပြပါ့မယ်။ ပထမတစ်မျိုးကတော့ 3.3L six-cylinders turbo အင်ဂျင်ပါ။ 340 Hp နှင့် 369 lb-ft of torque အထိ စွမ်းဆောင်ရည်ရရှိနိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။ Powertrain နှစ်ခုစလုံးမှာတော့ 8-speed automatic transmission နဲ့ paired လုပ်ပေးထားမှာဖြစ်ပြီး ဒုတိယ တစ်ခုဖြစ်တဲ့ 2.5L four-cylinders (Hubrid) မှာတော့ 323 Hp နှင့် 369 lb-ft of torque အသီးသီးထွက်ရှိနိုင်ပါလိမ့်မယ်။ ဒါ့အပြင် ထူးခြားချက်တစ်ခုကတော့ M-hybrid လို့ခေါ်တဲ့ mild hybrid system ကို Electric Motor အင်ဂျင်နဲ့ Transmission ကြားမှာထည့်ပေးထားတဲ့အတွက် အင်ဂျင် start/stop လုပ်တဲ့အခါမှာပဲဖြစ်ဖြစ်၊ ကားစက်နှိုးထားပြီး မမောင်းသေးဘဲထားထားတဲ့အချိန်မှာပဲဖြစ်​ဖြစ် ကားဆီစားခြင်းမှကာကွယ်အောင် စွမ်းဆောင်ပေးနိုင်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါနဲ့ Towing Capacity အနေနဲ့ 5000 lbs လောက်အထိကို ဆွဲနိုင်အုံးမှာပါ။
CX-90 ရဲ့ interior ကတော့ 3 Rows ဖြစ်သွားတဲ့အတွက် တစ်ချိန်တည်းမှာပဲ လူရှစ်ယောက်လောက်အထိ ဝင်ဆံ့နိုင်မယ်ဗျ။ Kumihimo ခေါ် Japanese weaving technique နဲ့ပြုလုပ်ထားတဲ့ dashboard ပေါ်ကအသားအနားတွေကို အရည်အသွေးမြင့်မားလှတဲ့ Nappa leather ထိုင်ခုံတွေနဲ့ ပေါင်းစပ်ဖန်တီးထားတဲ့အတွင်းခန်းကတော့ ဘယ်လောက်တောင် မိုက်နေမလည်းဗျာ။ Door panel မှာ Chrome တန်းလေးတွေ ထပ်လောင်းအသုံးပြုပေးထားပြီး သစ်သားအစစ်နဲ့ပြုလုပ်ပေးထားတဲ့ materials တွေကြောင့်လည်း CX-90 ကိုပို luxury ဆန်တဲ့အတွင်းခန်းဖြစ်အောင် ဖန်တီးပေးနေတာ အမှန်ပါပဲ။ 7.0" digital gauge cluster, 12.3" ရှိတဲ့ resolution ကောင်းကောင်း ဗြက်သေးသေး အလျားရှည်ရှည် infotainment screen တစ်ခုအပြင် standard အနေနဲ့ Speakers 8 လုံးအထိထည့်သွင်း အသုံးပြုပေးထားမှာပါ။ အကယ်၍ မိတ်ဆွေက Speakers 8 လုံးတည်းနဲ့ မကျေနပ်နိုင်သေးဘူးဆိုရင်တော့ 12 Speakers Bose Premium Sound System ကို option အနေနဲ့ ဝယ်ယူနိုင်အုံးမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ပုံမှန်ကားတွေရဲ့ Second row ကတော့ heated and cooled seats တွေမရတတ်ပေမယ့် CX-90 ရဲ့ Second row ကတော့ Captain chairs တွေဖြစ်သွားတာနဲ့အညီ ထိုအရာတွေကိုပါ ပေးစွမ်းနိုင်ပါလိမ့်မယ်။ Massaging seats တွေကတော့ မရနိုင်သေးပါဘူး။ ထုံးစံအတိုင်း Third row ကတော့ ခပ်ငယ်ငယ် ကလေးလေးတွေ ထိုင်ဖို့အတွက်လောက်သာ အဆင်ပြေနိုင်မယ်လို့ပြောချင်ပါတယ်။
ကဲ ဒီလောက်ဆိုရင်တော့ Mazda CX-90 လေးအကြောင်း အထိုက်အလျောက်သိသွားမယ်လို့ထင်ပါတယ်။ 2024 Mazda CX-90 ရဲ့ MSRP ကတော့ Trims ပေါ်မူတည်ကာ $39,595 - $61,325 ကြားသာကျသင့်မှာဖြစ်ပြီး ပြိုင်ဖက်တွေဖြစ်တဲ့ Acura MDX နှင့် Volvo XC-90 တို့ကတော့ $60,000 ကျော်မှစကာ $80,000 ကျော်လောက်အထိကိုကျသင့် ကြမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
𝐊𝐞𝐞𝐩 𝐂𝐚𝐥𝐦 𝐀𝐧𝐝 𝐃𝐫𝐢𝐯𝐞 𝐎𝐧

image
16 w - Translate

𝟐𝟎𝟐𝟒 𝐌𝐚𝐳𝐝𝐚 𝐂𝐗-𝟗𝟎
ကျွန်တော် Mazda ကိုကြိုက်ရတဲ့အဓိကအချက်က Body styling ဗျ။ သေသပ်လှပကျော့ရှင်းပြီး ခေတ်မှီဆန်းသစ်လှတဲ့ လူငယ်ဆန်ဆန် Design elements တွေကြောင့်ဆိုရင်လည်း မမှားဘူးပေါ့ဗျာ။ မြင်ရသူတိူ့အဖို့ ငေးကြည့်ချင်စရာဖြစ်နေအောင် လှပနေပြီး Body syling ပိုင်းမှာလည်း ခေသူမဟုတ်လှတဲ့ ကားတွေကို စျေးနှုန်းချိုချိုသာသာ​ဖြင့် ရောင်းချပေးနေတာကလည်း နောက်ထပ်ကြိုက်မိတဲ့အချက်တစ်ချက်ပါပဲ။ ခုဆိုရင်လည်းကြည့် Mazda ရဲ့ အကြီးဆုံးနဲ့ high-end အဖြစ်ဆုံး flagship ကားတစ်စီးဆိုပေမယ့် သူ့ရဲ့ MSRP ကိုသိလိုက်ရုံနဲ့ မိတ်ဆွေစိတ်ထဲမှာ တန်တယ်ဆိုတဲ့ခံစားချက်တစ်ခုရသွားမယ်ဆိုတာ ကျွန်တော်လုံးဝယုံကြည်တယ်။ ချီးမွမ်းခန်းတွေလည်းဝင်ပြီးပြီဆိုတော့ မိတ်ဆွေတို့ကို ဒီနေ့မိတ်ဆက်ပေးမယ့် ကားလေးက caption မှာရေးထားတဲ့အတိုင်း Mazda CX-90 လေးပါ။ ကျွန်တော် သုညတစ်လုံးပိုရေးမိတယ်လို့ထင်သွားလား။ ဒါဆိုရင်တော့ ကျွန်တော်မှားရေးမိတယ်လို့မထင်လိုက်ပါနဲ့ CX-90 ပါ CX-9 မဟုတ်ပါဘူး။
SUV တွေအတော်လေးခေတ်စားလာပြီး အတော်လေးပြိုင်ဆိုင်မှုတွေများပြားလှတဲ့ ယနေ့ခေတ်ကြီးထဲမှာ Automakers တွေဟာလည်း သူတို့ရဲ့ကားတွေကို လူတွေစိတ်ဝင်စားဖို့အတွက် အသစ်အသစ်တွေပြောင်းလည်းထုတ်လုပ်လာကြတာဟာ ကျွန်တော်တို့မျက်မြင်ပါပဲ။ EV ကိုလုံးလုံးလျားလျားပြောင်းတဲ့သူကပြောင်း ယခင် အင်ဂျင်တွေကိုပဲ Hybrid မော်ဒယ်တွေတစ်စတစ်စ လုပ်ရင်းနဲ့ပဲ ICE ခေတ်ကတဖြည်းဖြည်းနဲ့ ကုန်ဆုံးလို့လာနေပါပြီ။ သိတဲ့အတိုင်း ယခင်ကတော့ CX-9 မော်ဒယ်ကသာ Mazda ရဲ့ အကြီးဆုံး Crossover တစ်စီးအဖြစ်ရပ်တည်နေခဲ့တာပါ။ အပေါ်မှာပြောခဲ့တဲ့အတိုင်းပဲ ပြိုင်ဆိုင်မှုတွေများပြားလှတဲ့ ယနေ့ခေတ်ထဲမှာ Mazda လည်း CX-9 မော်ဒယ်နေရာမှာ ပိုပြီးခန့်ငြားထည်ဝါတဲ့ CX-90 နဲ့အစားထိုးလိုက်ပါပြီ။ ကားရဲ့အလျား အနံကစလို့ အရွယ်အစားပါပိုမိုကြီးမားလာပြီး long wheelbase ဖြစ်လာတာနဲ့အညီ CX-90 ရဲ့ hood အပါအဝင် ကားတံခါးတွေပါ ပိုမိုကျယ်လာတာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ယခင်မော်ဒယ်တွေကဲ့သို့ honeycomb grille တွေကိုဆက်မသုံးတော့ဘဲ ဒေါင်လိုက်ဖြစ်တဲ့ vertical grille တွေကို တောက်ပြောင်လှတဲ့ Chrome တန်းတွေနဲ့ လိုက်ဖက်လွန်းလှစွာ ပုံဖော်ထားတဲ့အတွက်ကြောင့် ခံ့ခြားထည်ဝါတယ်ဆိုတဲ့ ဂုဏ်ပုဒ်ကိုပေးခဲ့တာဗျ။ နောက်ကြည့်မှန်ရဲ့အောက်ဖက်မှာတော့ CX-90 မှာတပ်ဆင်ထားတဲ့ powertrains တွေကိုအလွယ်တကူခွဲခြားသိမြင်နိုင်စေရန်အတွက် inline 6 နှင့် PHEW (Hybrid) စာသားလေးတွေပါတဲ့ Chrome Badge လေးတွေ ကပ်ပေးထားပါသေးတယ်။ Flagship ကားတစ်စီးဆိုတဲ့ဂုဏ်ပုဒ်ကို ပိုပီသသွားစေရန်အတွက် Hands-free power liftgate လုပ်ပေးထားအုံးမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
ကဲ ဒါဆို Performance ပိုင်းကိုဆက်ဖတ်ပေးအုံးနော့။ Mazda CX-90 ရဲ့ Trims တွေက (၁၁) မျိုးလောက်ရှိတာဆိုတော့ ဒါတွေအကုန်လုံးရေးလည်း ခဏနေရင်မေ့သွားမှာဆိုတော့ အဓိက Powertrain နှစ်မျိုးကိုပဲပြောပြပါ့မယ်။ ပထမတစ်မျိုးကတော့ 3.3L six-cylinders turbo အင်ဂျင်ပါ။ 340 Hp နှင့် 369 lb-ft of torque အထိ စွမ်းဆောင်ရည်ရရှိနိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။ Powertrain နှစ်ခုစလုံးမှာတော့ 8-speed automatic transmission နဲ့ paired လုပ်ပေးထားမှာဖြစ်ပြီး ဒုတိယ တစ်ခုဖြစ်တဲ့ 2.5L four-cylinders (Hubrid) မှာတော့ 323 Hp နှင့် 369 lb-ft of torque အသီးသီးထွက်ရှိနိုင်ပါလိမ့်မယ်။ ဒါ့အပြင် ထူးခြားချက်တစ်ခုကတော့ M-hybrid လို့ခေါ်တဲ့ mild hybrid system ကို Electric Motor အင်ဂျင်နဲ့ Transmission ကြားမှာထည့်ပေးထားတဲ့အတွက် အင်ဂျင် start/stop လုပ်တဲ့အခါမှာပဲဖြစ်ဖြစ်၊ ကားစက်နှိုးထားပြီး မမောင်းသေးဘဲထားထားတဲ့အချိန်မှာပဲဖြစ်​ဖြစ် ကားဆီစားခြင်းမှကာကွယ်အောင် စွမ်းဆောင်ပေးနိုင်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါနဲ့ Towing Capacity အနေနဲ့ 5000 lbs လောက်အထိကို ဆွဲနိုင်အုံးမှာပါ။
CX-90 ရဲ့ interior ကတော့ 3 Rows ဖြစ်သွားတဲ့အတွက် တစ်ချိန်တည်းမှာပဲ လူရှစ်ယောက်လောက်အထိ ဝင်ဆံ့နိုင်မယ်ဗျ။ Kumihimo ခေါ် Japanese weaving technique နဲ့ပြုလုပ်ထားတဲ့ dashboard ပေါ်ကအသားအနားတွေကို အရည်အသွေးမြင့်မားလှတဲ့ Nappa leather ထိုင်ခုံတွေနဲ့ ပေါင်းစပ်ဖန်တီးထားတဲ့အတွင်းခန်းကတော့ ဘယ်လောက်တောင် မိုက်နေမလည်းဗျာ။ Door panel မှာ Chrome တန်းလေးတွေ ထပ်လောင်းအသုံးပြုပေးထားပြီး သစ်သားအစစ်နဲ့ပြုလုပ်ပေးထားတဲ့ materials တွေကြောင့်လည်း CX-90 ကိုပို luxury ဆန်တဲ့အတွင်းခန်းဖြစ်အောင် ဖန်တီးပေးနေတာ အမှန်ပါပဲ။ 7.0" digital gauge cluster, 12.3" ရှိတဲ့ resolution ကောင်းကောင်း ဗြက်သေးသေး အလျားရှည်ရှည် infotainment screen တစ်ခုအပြင် standard အနေနဲ့ Speakers 8 လုံးအထိထည့်သွင်း အသုံးပြုပေးထားမှာပါ။ အကယ်၍ မိတ်ဆွေက Speakers 8 လုံးတည်းနဲ့ မကျေနပ်နိုင်သေးဘူးဆိုရင်တော့ 12 Speakers Bose Premium Sound System ကို option အနေနဲ့ ဝယ်ယူနိုင်အုံးမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ပုံမှန်ကားတွေရဲ့ Second row ကတော့ heated and cooled seats တွေမရတတ်ပေမယ့် CX-90 ရဲ့ Second row ကတော့ Captain chairs တွေဖြစ်သွားတာနဲ့အညီ ထိုအရာတွေကိုပါ ပေးစွမ်းနိုင်ပါလိမ့်မယ်။ Massaging seats တွေကတော့ မရနိုင်သေးပါဘူး။ ထုံးစံအတိုင်း Third row ကတော့ ခပ်ငယ်ငယ် ကလေးလေးတွေ ထိုင်ဖို့အတွက်လောက်သာ အဆင်ပြေနိုင်မယ်လို့ပြောချင်ပါတယ်။
ကဲ ဒီလောက်ဆိုရင်တော့ Mazda CX-90 လေးအကြောင်း အထိုက်အလျောက်သိသွားမယ်လို့ထင်ပါတယ်။ 2024 Mazda CX-90 ရဲ့ MSRP ကတော့ Trims ပေါ်မူတည်ကာ $39,595 - $61,325 ကြားသာကျသင့်မှာဖြစ်ပြီး ပြိုင်ဖက်တွေဖြစ်တဲ့ Acura MDX နှင့် Volvo XC-90 တို့ကတော့ $60,000 ကျော်မှစကာ $80,000 ကျော်လောက်အထိကိုကျသင့် ကြမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
𝐊𝐞𝐞𝐩 𝐂𝐚𝐥𝐦 𝐀𝐧𝐝 𝐃𝐫𝐢𝐯𝐞 𝐎𝐧

image
16 w - Translate

𝟐𝟎𝟐𝟒 𝐌𝐚𝐳𝐝𝐚 𝐂𝐗-𝟗𝟎
ကျွန်တော် Mazda ကိုကြိုက်ရတဲ့အဓိကအချက်က Body styling ဗျ။ သေသပ်လှပကျော့ရှင်းပြီး ခေတ်မှီဆန်းသစ်လှတဲ့ လူငယ်ဆန်ဆန် Design elements တွေကြောင့်ဆိုရင်လည်း မမှားဘူးပေါ့ဗျာ။ မြင်ရသူတိူ့အဖို့ ငေးကြည့်ချင်စရာဖြစ်နေအောင် လှပနေပြီး Body syling ပိုင်းမှာလည်း ခေသူမဟုတ်လှတဲ့ ကားတွေကို စျေးနှုန်းချိုချိုသာသာ​ဖြင့် ရောင်းချပေးနေတာကလည်း နောက်ထပ်ကြိုက်မိတဲ့အချက်တစ်ချက်ပါပဲ။ ခုဆိုရင်လည်းကြည့် Mazda ရဲ့ အကြီးဆုံးနဲ့ high-end အဖြစ်ဆုံး flagship ကားတစ်စီးဆိုပေမယ့် သူ့ရဲ့ MSRP ကိုသိလိုက်ရုံနဲ့ မိတ်ဆွေစိတ်ထဲမှာ တန်တယ်ဆိုတဲ့ခံစားချက်တစ်ခုရသွားမယ်ဆိုတာ ကျွန်တော်လုံးဝယုံကြည်တယ်။ ချီးမွမ်းခန်းတွေလည်းဝင်ပြီးပြီဆိုတော့ မိတ်ဆွေတို့ကို ဒီနေ့မိတ်ဆက်ပေးမယ့် ကားလေးက caption မှာရေးထားတဲ့အတိုင်း Mazda CX-90 လေးပါ။ ကျွန်တော် သုညတစ်လုံးပိုရေးမိတယ်လို့ထင်သွားလား။ ဒါဆိုရင်တော့ ကျွန်တော်မှားရေးမိတယ်လို့မထင်လိုက်ပါနဲ့ CX-90 ပါ CX-9 မဟုတ်ပါဘူး။
SUV တွေအတော်လေးခေတ်စားလာပြီး အတော်လေးပြိုင်ဆိုင်မှုတွေများပြားလှတဲ့ ယနေ့ခေတ်ကြီးထဲမှာ Automakers တွေဟာလည်း သူတို့ရဲ့ကားတွေကို လူတွေစိတ်ဝင်စားဖို့အတွက် အသစ်အသစ်တွေပြောင်းလည်းထုတ်လုပ်လာကြတာဟာ ကျွန်တော်တို့မျက်မြင်ပါပဲ။ EV ကိုလုံးလုံးလျားလျားပြောင်းတဲ့သူကပြောင်း ယခင် အင်ဂျင်တွေကိုပဲ Hybrid မော်ဒယ်တွေတစ်စတစ်စ လုပ်ရင်းနဲ့ပဲ ICE ခေတ်ကတဖြည်းဖြည်းနဲ့ ကုန်ဆုံးလို့လာနေပါပြီ။ သိတဲ့အတိုင်း ယခင်ကတော့ CX-9 မော်ဒယ်ကသာ Mazda ရဲ့ အကြီးဆုံး Crossover တစ်စီးအဖြစ်ရပ်တည်နေခဲ့တာပါ။ အပေါ်မှာပြောခဲ့တဲ့အတိုင်းပဲ ပြိုင်ဆိုင်မှုတွေများပြားလှတဲ့ ယနေ့ခေတ်ထဲမှာ Mazda လည်း CX-9 မော်ဒယ်နေရာမှာ ပိုပြီးခန့်ငြားထည်ဝါတဲ့ CX-90 နဲ့အစားထိုးလိုက်ပါပြီ။ ကားရဲ့အလျား အနံကစလို့ အရွယ်အစားပါပိုမိုကြီးမားလာပြီး long wheelbase ဖြစ်လာတာနဲ့အညီ CX-90 ရဲ့ hood အပါအဝင် ကားတံခါးတွေပါ ပိုမိုကျယ်လာတာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ယခင်မော်ဒယ်တွေကဲ့သို့ honeycomb grille တွေကိုဆက်မသုံးတော့ဘဲ ဒေါင်လိုက်ဖြစ်တဲ့ vertical grille တွေကို တောက်ပြောင်လှတဲ့ Chrome တန်းတွေနဲ့ လိုက်ဖက်လွန်းလှစွာ ပုံဖော်ထားတဲ့အတွက်ကြောင့် ခံ့ခြားထည်ဝါတယ်ဆိုတဲ့ ဂုဏ်ပုဒ်ကိုပေးခဲ့တာဗျ။ နောက်ကြည့်မှန်ရဲ့အောက်ဖက်မှာတော့ CX-90 မှာတပ်ဆင်ထားတဲ့ powertrains တွေကိုအလွယ်တကူခွဲခြားသိမြင်နိုင်စေရန်အတွက် inline 6 နှင့် PHEW (Hybrid) စာသားလေးတွေပါတဲ့ Chrome Badge လေးတွေ ကပ်ပေးထားပါသေးတယ်။ Flagship ကားတစ်စီးဆိုတဲ့ဂုဏ်ပုဒ်ကို ပိုပီသသွားစေရန်အတွက် Hands-free power liftgate လုပ်ပေးထားအုံးမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
ကဲ ဒါဆို Performance ပိုင်းကိုဆက်ဖတ်ပေးအုံးနော့။ Mazda CX-90 ရဲ့ Trims တွေက (၁၁) မျိုးလောက်ရှိတာဆိုတော့ ဒါတွေအကုန်လုံးရေးလည်း ခဏနေရင်မေ့သွားမှာဆိုတော့ အဓိက Powertrain နှစ်မျိုးကိုပဲပြောပြပါ့မယ်။ ပထမတစ်မျိုးကတော့ 3.3L six-cylinders turbo အင်ဂျင်ပါ။ 340 Hp နှင့် 369 lb-ft of torque အထိ စွမ်းဆောင်ရည်ရရှိနိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။ Powertrain နှစ်ခုစလုံးမှာတော့ 8-speed automatic transmission နဲ့ paired လုပ်ပေးထားမှာဖြစ်ပြီး ဒုတိယ တစ်ခုဖြစ်တဲ့ 2.5L four-cylinders (Hubrid) မှာတော့ 323 Hp နှင့် 369 lb-ft of torque အသီးသီးထွက်ရှိနိုင်ပါလိမ့်မယ်။ ဒါ့အပြင် ထူးခြားချက်တစ်ခုကတော့ M-hybrid လို့ခေါ်တဲ့ mild hybrid system ကို Electric Motor အင်ဂျင်နဲ့ Transmission ကြားမှာထည့်ပေးထားတဲ့အတွက် အင်ဂျင် start/stop လုပ်တဲ့အခါမှာပဲဖြစ်ဖြစ်၊ ကားစက်နှိုးထားပြီး မမောင်းသေးဘဲထားထားတဲ့အချိန်မှာပဲဖြစ်​ဖြစ် ကားဆီစားခြင်းမှကာကွယ်အောင် စွမ်းဆောင်ပေးနိုင်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါနဲ့ Towing Capacity အနေနဲ့ 5000 lbs လောက်အထိကို ဆွဲနိုင်အုံးမှာပါ။
CX-90 ရဲ့ interior ကတော့ 3 Rows ဖြစ်သွားတဲ့အတွက် တစ်ချိန်တည်းမှာပဲ လူရှစ်ယောက်လောက်အထိ ဝင်ဆံ့နိုင်မယ်ဗျ။ Kumihimo ခေါ် Japanese weaving technique နဲ့ပြုလုပ်ထားတဲ့ dashboard ပေါ်ကအသားအနားတွေကို အရည်အသွေးမြင့်မားလှတဲ့ Nappa leather ထိုင်ခုံတွေနဲ့ ပေါင်းစပ်ဖန်တီးထားတဲ့အတွင်းခန်းကတော့ ဘယ်လောက်တောင် မိုက်နေမလည်းဗျာ။ Door panel မှာ Chrome တန်းလေးတွေ ထပ်လောင်းအသုံးပြုပေးထားပြီး သစ်သားအစစ်နဲ့ပြုလုပ်ပေးထားတဲ့ materials တွေကြောင့်လည်း CX-90 ကိုပို luxury ဆန်တဲ့အတွင်းခန်းဖြစ်အောင် ဖန်တီးပေးနေတာ အမှန်ပါပဲ။ 7.0" digital gauge cluster, 12.3" ရှိတဲ့ resolution ကောင်းကောင်း ဗြက်သေးသေး အလျားရှည်ရှည် infotainment screen တစ်ခုအပြင် standard အနေနဲ့ Speakers 8 လုံးအထိထည့်သွင်း အသုံးပြုပေးထားမှာပါ။ အကယ်၍ မိတ်ဆွေက Speakers 8 လုံးတည်းနဲ့ မကျေနပ်နိုင်သေးဘူးဆိုရင်တော့ 12 Speakers Bose Premium Sound System ကို option အနေနဲ့ ဝယ်ယူနိုင်အုံးမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ပုံမှန်ကားတွေရဲ့ Second row ကတော့ heated and cooled seats တွေမရတတ်ပေမယ့် CX-90 ရဲ့ Second row ကတော့ Captain chairs တွေဖြစ်သွားတာနဲ့အညီ ထိုအရာတွေကိုပါ ပေးစွမ်းနိုင်ပါလိမ့်မယ်။ Massaging seats တွေကတော့ မရနိုင်သေးပါဘူး။ ထုံးစံအတိုင်း Third row ကတော့ ခပ်ငယ်ငယ် ကလေးလေးတွေ ထိုင်ဖို့အတွက်လောက်သာ အဆင်ပြေနိုင်မယ်လို့ပြောချင်ပါတယ်။
ကဲ ဒီလောက်ဆိုရင်တော့ Mazda CX-90 လေးအကြောင်း အထိုက်အလျောက်သိသွားမယ်လို့ထင်ပါတယ်။ 2024 Mazda CX-90 ရဲ့ MSRP ကတော့ Trims ပေါ်မူတည်ကာ $39,595 - $61,325 ကြားသာကျသင့်မှာဖြစ်ပြီး ပြိုင်ဖက်တွေဖြစ်တဲ့ Acura MDX နှင့် Volvo XC-90 တို့ကတော့ $60,000 ကျော်မှစကာ $80,000 ကျော်လောက်အထိကိုကျသင့် ကြမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
𝐊𝐞𝐞𝐩 𝐂𝐚𝐥𝐦 𝐀𝐧𝐝 𝐃𝐫𝐢𝐯𝐞 𝐎𝐧

image
16 w - Translate

𝟐𝟎𝟐𝟒 𝐌𝐚𝐳𝐝𝐚 𝐂𝐗-𝟗𝟎
ကျွန်တော် Mazda ကိုကြိုက်ရတဲ့အဓိကအချက်က Body styling ဗျ။ သေသပ်လှပကျော့ရှင်းပြီး ခေတ်မှီဆန်းသစ်လှတဲ့ လူငယ်ဆန်ဆန် Design elements တွေကြောင့်ဆိုရင်လည်း မမှားဘူးပေါ့ဗျာ။ မြင်ရသူတိူ့အဖို့ ငေးကြည့်ချင်စရာဖြစ်နေအောင် လှပနေပြီး Body syling ပိုင်းမှာလည်း ခေသူမဟုတ်လှတဲ့ ကားတွေကို စျေးနှုန်းချိုချိုသာသာ​ဖြင့် ရောင်းချပေးနေတာကလည်း နောက်ထပ်ကြိုက်မိတဲ့အချက်တစ်ချက်ပါပဲ။ ခုဆိုရင်လည်းကြည့် Mazda ရဲ့ အကြီးဆုံးနဲ့ high-end အဖြစ်ဆုံး flagship ကားတစ်စီးဆိုပေမယ့် သူ့ရဲ့ MSRP ကိုသိလိုက်ရုံနဲ့ မိတ်ဆွေစိတ်ထဲမှာ တန်တယ်ဆိုတဲ့ခံစားချက်တစ်ခုရသွားမယ်ဆိုတာ ကျွန်တော်လုံးဝယုံကြည်တယ်။ ချီးမွမ်းခန်းတွေလည်းဝင်ပြီးပြီဆိုတော့ မိတ်ဆွေတို့ကို ဒီနေ့မိတ်ဆက်ပေးမယ့် ကားလေးက caption မှာရေးထားတဲ့အတိုင်း Mazda CX-90 လေးပါ။ ကျွန်တော် သုညတစ်လုံးပိုရေးမိတယ်လို့ထင်သွားလား။ ဒါဆိုရင်တော့ ကျွန်တော်မှားရေးမိတယ်လို့မထင်လိုက်ပါနဲ့ CX-90 ပါ CX-9 မဟုတ်ပါဘူး။
SUV တွေအတော်လေးခေတ်စားလာပြီး အတော်လေးပြိုင်ဆိုင်မှုတွေများပြားလှတဲ့ ယနေ့ခေတ်ကြီးထဲမှာ Automakers တွေဟာလည်း သူတို့ရဲ့ကားတွေကို လူတွေစိတ်ဝင်စားဖို့အတွက် အသစ်အသစ်တွေပြောင်းလည်းထုတ်လုပ်လာကြတာဟာ ကျွန်တော်တို့မျက်မြင်ပါပဲ။ EV ကိုလုံးလုံးလျားလျားပြောင်းတဲ့သူကပြောင်း ယခင် အင်ဂျင်တွေကိုပဲ Hybrid မော်ဒယ်တွေတစ်စတစ်စ လုပ်ရင်းနဲ့ပဲ ICE ခေတ်ကတဖြည်းဖြည်းနဲ့ ကုန်ဆုံးလို့လာနေပါပြီ။ သိတဲ့အတိုင်း ယခင်ကတော့ CX-9 မော်ဒယ်ကသာ Mazda ရဲ့ အကြီးဆုံး Crossover တစ်စီးအဖြစ်ရပ်တည်နေခဲ့တာပါ။ အပေါ်မှာပြောခဲ့တဲ့အတိုင်းပဲ ပြိုင်ဆိုင်မှုတွေများပြားလှတဲ့ ယနေ့ခေတ်ထဲမှာ Mazda လည်း CX-9 မော်ဒယ်နေရာမှာ ပိုပြီးခန့်ငြားထည်ဝါတဲ့ CX-90 နဲ့အစားထိုးလိုက်ပါပြီ။ ကားရဲ့အလျား အနံကစလို့ အရွယ်အစားပါပိုမိုကြီးမားလာပြီး long wheelbase ဖြစ်လာတာနဲ့အညီ CX-90 ရဲ့ hood အပါအဝင် ကားတံခါးတွေပါ ပိုမိုကျယ်လာတာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ယခင်မော်ဒယ်တွေကဲ့သို့ honeycomb grille တွေကိုဆက်မသုံးတော့ဘဲ ဒေါင်လိုက်ဖြစ်တဲ့ vertical grille တွေကို တောက်ပြောင်လှတဲ့ Chrome တန်းတွေနဲ့ လိုက်ဖက်လွန်းလှစွာ ပုံဖော်ထားတဲ့အတွက်ကြောင့် ခံ့ခြားထည်ဝါတယ်ဆိုတဲ့ ဂုဏ်ပုဒ်ကိုပေးခဲ့တာဗျ။ နောက်ကြည့်မှန်ရဲ့အောက်ဖက်မှာတော့ CX-90 မှာတပ်ဆင်ထားတဲ့ powertrains တွေကိုအလွယ်တကူခွဲခြားသိမြင်နိုင်စေရန်အတွက် inline 6 နှင့် PHEW (Hybrid) စာသားလေးတွေပါတဲ့ Chrome Badge လေးတွေ ကပ်ပေးထားပါသေးတယ်။ Flagship ကားတစ်စီးဆိုတဲ့ဂုဏ်ပုဒ်ကို ပိုပီသသွားစေရန်အတွက် Hands-free power liftgate လုပ်ပေးထားအုံးမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
ကဲ ဒါဆို Performance ပိုင်းကိုဆက်ဖတ်ပေးအုံးနော့။ Mazda CX-90 ရဲ့ Trims တွေက (၁၁) မျိုးလောက်ရှိတာဆိုတော့ ဒါတွေအကုန်လုံးရေးလည်း ခဏနေရင်မေ့သွားမှာဆိုတော့ အဓိက Powertrain နှစ်မျိုးကိုပဲပြောပြပါ့မယ်။ ပထမတစ်မျိုးကတော့ 3.3L six-cylinders turbo အင်ဂျင်ပါ။ 340 Hp နှင့် 369 lb-ft of torque အထိ စွမ်းဆောင်ရည်ရရှိနိုင်မှာဖြစ်ပါတယ်။ Powertrain နှစ်ခုစလုံးမှာတော့ 8-speed automatic transmission နဲ့ paired လုပ်ပေးထားမှာဖြစ်ပြီး ဒုတိယ တစ်ခုဖြစ်တဲ့ 2.5L four-cylinders (Hubrid) မှာတော့ 323 Hp နှင့် 369 lb-ft of torque အသီးသီးထွက်ရှိနိုင်ပါလိမ့်မယ်။ ဒါ့အပြင် ထူးခြားချက်တစ်ခုကတော့ M-hybrid လို့ခေါ်တဲ့ mild hybrid system ကို Electric Motor အင်ဂျင်နဲ့ Transmission ကြားမှာထည့်ပေးထားတဲ့အတွက် အင်ဂျင် start/stop လုပ်တဲ့အခါမှာပဲဖြစ်ဖြစ်၊ ကားစက်နှိုးထားပြီး မမောင်းသေးဘဲထားထားတဲ့အချိန်မှာပဲဖြစ်​ဖြစ် ကားဆီစားခြင်းမှကာကွယ်အောင် စွမ်းဆောင်ပေးနိုင်မှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါနဲ့ Towing Capacity အနေနဲ့ 5000 lbs လောက်အထိကို ဆွဲနိုင်အုံးမှာပါ။
CX-90 ရဲ့ interior ကတော့ 3 Rows ဖြစ်သွားတဲ့အတွက် တစ်ချိန်တည်းမှာပဲ လူရှစ်ယောက်လောက်အထိ ဝင်ဆံ့နိုင်မယ်ဗျ။ Kumihimo ခေါ် Japanese weaving technique နဲ့ပြုလုပ်ထားတဲ့ dashboard ပေါ်ကအသားအနားတွေကို အရည်အသွေးမြင့်မားလှတဲ့ Nappa leather ထိုင်ခုံတွေနဲ့ ပေါင်းစပ်ဖန်တီးထားတဲ့အတွင်းခန်းကတော့ ဘယ်လောက်တောင် မိုက်နေမလည်းဗျာ။ Door panel မှာ Chrome တန်းလေးတွေ ထပ်လောင်းအသုံးပြုပေးထားပြီး သစ်သားအစစ်နဲ့ပြုလုပ်ပေးထားတဲ့ materials တွေကြောင့်လည်း CX-90 ကိုပို luxury ဆန်တဲ့အတွင်းခန်းဖြစ်အောင် ဖန်တီးပေးနေတာ အမှန်ပါပဲ။ 7.0" digital gauge cluster, 12.3" ရှိတဲ့ resolution ကောင်းကောင်း ဗြက်သေးသေး အလျားရှည်ရှည် infotainment screen တစ်ခုအပြင် standard အနေနဲ့ Speakers 8 လုံးအထိထည့်သွင်း အသုံးပြုပေးထားမှာပါ။ အကယ်၍ မိတ်ဆွေက Speakers 8 လုံးတည်းနဲ့ မကျေနပ်နိုင်သေးဘူးဆိုရင်တော့ 12 Speakers Bose Premium Sound System ကို option အနေနဲ့ ဝယ်ယူနိုင်အုံးမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ပုံမှန်ကားတွေရဲ့ Second row ကတော့ heated and cooled seats တွေမရတတ်ပေမယ့် CX-90 ရဲ့ Second row ကတော့ Captain chairs တွေဖြစ်သွားတာနဲ့အညီ ထိုအရာတွေကိုပါ ပေးစွမ်းနိုင်ပါလိမ့်မယ်။ Massaging seats တွေကတော့ မရနိုင်သေးပါဘူး။ ထုံးစံအတိုင်း Third row ကတော့ ခပ်ငယ်ငယ် ကလေးလေးတွေ ထိုင်ဖို့အတွက်လောက်သာ အဆင်ပြေနိုင်မယ်လို့ပြောချင်ပါတယ်။
ကဲ ဒီလောက်ဆိုရင်တော့ Mazda CX-90 လေးအကြောင်း အထိုက်အလျောက်သိသွားမယ်လို့ထင်ပါတယ်။ 2024 Mazda CX-90 ရဲ့ MSRP ကတော့ Trims ပေါ်မူတည်ကာ $39,595 - $61,325 ကြားသာကျသင့်မှာဖြစ်ပြီး ပြိုင်ဖက်တွေဖြစ်တဲ့ Acura MDX နှင့် Volvo XC-90 တို့ကတော့ $60,000 ကျော်မှစကာ $80,000 ကျော်လောက်အထိကိုကျသင့် ကြမှာပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
𝐊𝐞𝐞𝐩 𝐂𝐚𝐥𝐦 𝐀𝐧𝐝 𝐃𝐫𝐢𝐯𝐞 𝐎𝐧

image
image
image
16 w - Translate

စာအုပ်ကိုင်ပြီး စာဖတ်ပြနေတဲ့ သမီးလေးအရာရာရဲ့ မျက်နှာပေးကြောင့် ပရိသတ်တွေ အချစ်ပို 🥰🥰🥰
အရာရာလေးက ရန်ကုန်အိမ်ကိုပြန်ရောက်နေပါပြီတဲ့။ မော်လမြိုင်မှာကျင်းပတဲ့ ဖေဖေ့ရဲ့ ရှိုးပွဲကို လိုက်သွားခဲ့တာပါ။ ရန်ကုန်ပြန်ရောက်ရောက်ချင်းမှာပဲ စာအုပ်ကိုင်ပြီးစာဖတ်ပြနေပုံလေးကို မေမေက ရိုက်ပြထားတာပါ။ အရာရာလေးရဲ့ မျက်နှာပေးကိုကြည့်ပြီး ပရိသတ်တွေက အချစ်ပိုနေကြတာကို တွေ့ရပါတယ်။

#crd
#celenews

image
16 w - Translate

အွန်လိုင်းလိမ်လည်မှု (Telecom Fraud) နှင့် ဒုစရိုက်မှုလုပ်ငန်းများတွင် ဆက်စပ်ပါဝင်ခဲ့ကြသည့် ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံသား ၃၀ ဦးနှင့် လာအိုနိုင်ငံသား ၂၃ ဦးလွှပြောင်းပေးအပ်
*********************
နိုင်ငံတော်အစိုးရအနေဖြင့် အွန်လိုင်းအသုံးပြုလိမ်လည်မှု (Online Scam)နှင့် အွန်လိုင်း လောင်းကစားမှု(Online Gambling) လုပ်ဆောင်နေသူများ၊ ပါဝင်ပတ်သက်သူများ အားလုံးကို ပြတ်ပြတ်သားသား စုံစမ်းဖော်ထုတ်လျက်ရှိပြီး အိမ်နီးချင်းနိုင်ငံများအပါအဝင် နိုင်ငံတကာမှ အဖွဲ့ အစည်းများ၊ အထူးသဖြင့် မြန်မာ-တရုတ်-ထိုင်းသုံးနိုင်ငံအကြားသုံးပွင့်ဆိုင် ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက်မှု ပုံစံ(Trilateral Cooperation)တို့ဖြင့် စဉ်ဆက်မပြတ် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိရာ မြန်မာနိုင်ငံအတွင်းသို့ နယ်စပ်လမ်းကြောင်းများမှတစ်ဆင့် တရားမဝင် ဝင်ရောက် နေထိုင်ပြီး ကရင်ပြည်နယ်၊ မြဝတီမြို့-မယ်ထော်သလေးနယ်မြေမှ အွန်လိုင်းလောင်းကစားမှုများ၊ အွန်လိုင်းလိမ်လည်မှုများနှင့် ဒုစရိုက်မှု များကျူးလွန်ခဲ့ကြသည့် ဖိလစ်ပိုင်နိုင်ငံသား ၃၀ ဦးနှင့် လာအိုနိုင်ငံသား ၂၃ ဦးတို့ကို လူသားချင်း စာနာထောက်ထားမှုနှင့် နိုင်ငံအချင်းချင်းချစ်ကြည်ရင်းနှီးမှုတို့ကို ရှေးရှု၍ ယနေ့တွင် မြန်မာ-ထိုင်း အမှတ်(၂)ချစ်ကြည်ရေးတံတားမှတစ်ဆင့် သက်ဆိုင်ရာနိုင်ငံသို့ ဥပဒေလုပ်ထုံးလုပ်နည်းများနှင့်အညီ ပြည်နှင်လွှဲပြောင်းပေးခဲ့ပြီး ပြည်ပနိုင်ငံသား ၂၃၀ ဦးကို ထပ်မံ စစ်ဆေးဖော်ထုတ်ထိန်းသိမ်းနိုင်ခဲ့ကြောင်း သိရသည်။

ဦးစွာ ကရင်ပြည်နယ်အစိုးရအဖွဲ့၊ လုံခြုံရေးနှင့် နယ်စပ်ရေးရာဝန်ကြီး ဗိုလ်မှူးကြီး မင်းသူကျော် နှင့် တာဝန်ရှိသူများသည် ယနေ့နံနက်ပိုင်းတွင် သက်ဆိုင်ရာနိုင်ငံများသို့ ပြန်လည်လွှဲပြောင်းပေး မည့် ပြည်ပနိုင်ငံသားများ၏ နေထိုင်စားသောက်ရေး၊ ကျန်းမာရေး၊ လုံခြုံရေးအစရှိသည့် ကိစ္စရပ်များနှင့် ပတ်သက်၍ ဆောင်ရွက်ထားရှိမှုတို့ကို လိုက်လံကြည့်ရှုစစ်ဆေးပြီး ဌာနဆိုင်ရာ တာဝန်ရှိသူများအား လိုအပ်သည်များကို ဖြည့်စွက်မှာကြားခဲ့ကြောင်း သိရသည်။

ထို့နောက် ပြည်နှင်လွှဲပြောင်းပေးအပ်ပွဲ ကျင်းပခဲ့ရာတွင် ကရင်ပြည်နယ်အစိုးရအဖွဲ့၊ လုံခြုံရေး နှင့် နယ်စပ်ရေးရာဝန်ကြီး ဗိုလ်မှူးကြီး မင်းသူကျော်နှင့် တာဝန်ရှိသူများ၊ မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ ဖိလစ်ပိုင် သံရုံး(ရန်ကုန်)မှ Third Secretary Mr.Peter John V. Dela Fuente နှင့် တာဝန်ရှိသူများ၊ ထိုင်းနိုင်ငံ ဆိုင်ရာ လာအိုသံရုံးမှ Third Secretary Mr.Heuangchalern Phommasone နှင့် တာဝန်ရှိသူများ၊ ထိုင်းနိုင်ငံ၊ တာ့ခ်ခရိုင်လူဝင်မှုကြီးကြပ်ရေးဦးစီးဌာနမှ တာဝန်ရှိသူများ တက်ရောက်ခဲ့ကြပြီး မြန်မာ နိုင်ငံမှ တာဝန်ရှိသူများက သက်ဆိုင်ရာနိုင်ငံမှ တာဝန်ရှိ သူများထံသို့ ပြည်နှင်လွှဲပြောင်းလက်ခံရေး ဆိုင်ရာ အထောက်အထား စာရွက်စာတမ်းများကို လွှဲပြောင်းပေးအပ်ခဲ့ကြောင်း သိရသည်။

အလားတူ ယနေ့တွင်လည်း မြဝတီမြို့၊ မယ်ထော်သလေးနယ်မြေသို့ တရားမဝင်လမ်းကြောင်း များမှတစ်ဆင့် ဝင်ရောက်နေကြသည့် ပြည်ပနိုင်ငံသား ၂၃၀ ဦးကို ထပ်မံစစ်ဆေးဖော်ထုတ် ထိန်းသိမ်း နိုင်ခဲ့ပြီး သက်ဆိုင်ရာနိုင်ငံများသို့ အမြန်ဆုံးပြန်လည်လွှဲပြောင်းပေးအပ်နိုင်ရေး လိုအပ်သည့် ကိုယ်ရေး အချက်အလက်များ၊ မှတ်တမ်းများ စာရင်းကောက်ယူခြင်းကို ဌာနဆိုင်ရာ ပူးပေါင်းအဖွဲ့များက ဆောင်ရွက်လျက်ရှိကြောင်း သိရသည်။

၂၀၂၅ ခုနှစ်၊ ဇန်နဝါရီလ ၃၀ ရက်မှ မတ်လ ၂၄ ရက်အထိ မြန်မာနိုင်ငံအတွင်းသို့ တရားမဝင် ဝင်ရောက်လာသည့် ပြည်ပနိုင်ငံသားစုစုပေါင်း ၈၄၃၂ ဦးကို စစ်ဆေးဖော်ထုတ်ထိန်းသိမ်းနိုင်ခဲ့ကာ ၎င်းတို့အနက်မှ ဦးရေ ၅၂၀၀ ဦးကို ထိုင်းနိုင်ငံမှတစ်ဆင့် သက်ဆိုင်ရာနိုင်ငံများသို့ ဥပဒေလုပ်ထုံး လုပ်နည်းများနှင့်အညီ စနစ်တကျ လွှဲပြောင်းပေးခဲ့ပြီး ကျန်ရှိသည့် ပြည်ပနိုင်ငံသား ၃၂၃၂ ဦးကို သက်ဆိုင်ရာနိုင်ငံများသို့ လွှဲပြောင်းပေးရန် အသင့်ဖြစ်နေပြီဖြစ်ကြောင်းနှင့် ၎င်းတို့ကို ကောင်းမွန်စွာ ထိန်းသိမ်းစောင့်ရှောက်ထားရှိကြောင်း သိရသည်။

နိုင်ငံတော်အနေဖြင့် Online Scam Center လုပ်ငန်းများတွင် ပါဝင်ပတ်သက်နေသူများနှင့် နောက်ကွယ်မှ ကြိုးကိုင်သော နိုင်ငံခြားသားများကို ဖော်ထုတ်ဖမ်းဆီးပြီး ထိထိရောက်ရောက် ပြင်းပြင်းထန်ထန် အရေးယူနိုင်ရေး ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသည့်အပြင် အကြောင်းအမျိုးမျိုးကြောင့် ဒုက္ခရောက်နေကြသော နိုင်ငံခြားသားများနှင့် လူကုန်ကူးခံရသည့် နိုင်ငံခြားသားများကို သက်ဆိုင်ရာ နိုင်ငံများသို့ အမြန်ဆုံးပြည်နှင်လွှဲပြောင်းပေးနိုင်ရေး တက်ကြွစွာ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်လျက်ရှိကြောင်း သတင်းရရှိသည်။

image