Discover postsExplore captivating content and diverse perspectives on our Discover page. Uncover fresh ideas and engage in meaningful conversations
ရန်ကုန်တိုင်းတွင် ဖုန်းဖြင့်ဆက်သွယ်ကာ ငွေကြေးများ အကြိမ်ကြိမ်လိမ်လည်ရယူခဲ့သူ ၅ ဦးအား သက်သေခံပစ္စည်းများနှင့်အတူ ဖမ်းမိ
နိုဝင်ဘာ ၂၇
ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီးတွင် ဖုန်းဖြင့်ဆက်သွယ်ကာ အယောင်ဆောင်ပြောဆို၍ ငွေကြေးများ အကြိမ်ကြိမ်လိမ်လည်ရယူခဲ့သူ တရားခံအမျိုးသား ၅ ဦးအား သက်သေခံပစ္စည်းများနှင့်အတူ ဖမ်းဆီးရမိခဲ့ကြောင်း နစက သတင်းထုတ်ပြန်ရေးအဖွဲ့မှ ယနေ့တွင် ထုတ်ပြန်ထားသည်။
လူမှုကွန်ရက်စာမျက်နှာများတွင် ဖုန်းဖြင့်ဆက်သွယ်၍ ငွေကြေးလိမ်လည်တောင်းခံမှုများ ဖြစ်ပွားနေကြောင်း ဖော်ပြပါရှိမှုများအရ လုံခြုံရေးတပ်ဖွဲ့ဝင်များက မိမိ၏အမာခံသတင်းပေးများ၊ ဒုစရိုက်မှုကို မလိုလားသည့် တာဝန်သိပြည်သူများ၏ သတင်းပေးပို့ချက်များ၊ နည်းပညာဆိုင်ရာ အထောက်အကူပြုပစ္စည်းများမှ ရရှိသောအချက်အလက်များကိုအခြေခံကာ ပြစ်မှုကျူးလွန်သူများအား ဖမ်းဆီးရမိနိုင်ရေး ဆောင်ရွက်ခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။
#သတင်းဟင်းလေးအိုးကြီး
နစ္စတယ်ရွိုင်းကို နည်းပြရာထူးအတွက် လက်စတာစဉ်းစားနေ
နိုဝင်ဘာ ၂၇
လက်စတာအသင်းဟာ ထုတ်ပယ်ခဲ့တဲ့ နည်းပြ စတိဗ်ကူးပါးရဲ့ နေရာမှာ အစားထိုးဖို့အတွက် ပရီးမီးယားလိဂ် နည်းပြဟောင်းတွေဖြစ်တဲ့ ဂရေဟမ်ပေါ်တာ၊ ဒေးဗစ်မိုယက်စ်နဲ့ နစ္စတယ်ရွိုင်းတို့ကို စဉ်းစားနေပါတယ်။
လက်စတာအသင်းဟာ နောက်ဆုံးကစားခဲ့တဲ့ ပရီးမီးယားလိဂ်ပွဲစဉ်မှာ ချယ်လ်ဆီးအသင်းကို အရေးနိမ့်ပြီး အမှတ်ပေးဇယားအဆင့် ၁၆ နေရာအထိ ရောက်ရှိနေခဲ့တာကြောင့် နည်းပြ စတိဗ်ကူးပါးကို ရာထူးကနေ ထုတ်ပယ်ခဲ့တာပါ။
စတိဗ်ကူးပါးဟာ ပြီးခဲ့တဲ့နွေရာသီကမှ ချယ်လ်ဆီးအသင်းကို ကိုင်တွယ်ဖို့ ထွက်ခွာသွားခဲ့တဲ့ မာရက်စ်ကာရဲ့ နေရာကို ဝင်ရောက်ပြီး လက်စတာအသင်းကို ကိုင်တွယ်ခဲ့တာ ဖြစ်ပါတယ်။
စတိဗ်ကူးပါးဟာ လက်စတာအသင်းကို ပရီးမီးယားလိဂ် ၁၂ ပွဲ ကိုင်တွယ်ခဲ့တာမှာ နိုင်ပွဲ ၂ ပွဲသာ ရယူပေး နိုင်ခဲ့တာပါ။
ချယ်လ်ဆီးအသင်း နည်းပြဟောင်း ပေါ်တာနဲ့ ယူနိုက်တက်အသင်း ယာယီနည်းပြဟောင်း နစ္စတယ်ရွိုင်းတို့ဟာ စတိဗ်ကူးပါးရဲ့ နေရာကို အစားထိုးဝင်ရောက်ပြီး လက်စတာအသင်းကို နည်းပြသစ်အဖြစ် ကိုင်တွယ်ဖို့ ရေပန်း အစားဆုံး ဖြစ်နေတယ်လို့ သတင်းထွက်ပေါ်နေပါတယ်။
ဂရေဟမ်ပေါ်တာဟာ အရင်က လက်စတာအသင်းရဲ့ ချဉ်းကပ်မှု ၂ ကြိမ်စလုံးကို ငြင်းပယ်ထားခဲ့ပြီး နောက်ထပ် ကမ်းလှမ်းမှုကိုလည်း ငြင်းပယ်ဖွယ်ရှိနေတာပါ။
နစ္စတယ်ရွိုင်းဟာ ယူနိုက်တက်အသင်းကို ယာယီနည်းပြအဖြစ် ၄ ပွဲ ကိုင်တွယ်ခဲ့ပြီး ၃ ပွဲနိုင်၊ ၁ ပွဲ သရေကျကာ ရှုံးပွဲမရှိခဲ့ပေမယ့် နည်းပြသစ် အာမိုရင်ရောက်ရှိလာချိန်မှာ ထွက်ခွာခဲ့တာ ဖြစ်ပါတယ်။
နစ္စတယ်ရွိုင်းဟာ လက်ရှိအချိန်မှာ နည်းပြလောကထဲကို ပြန်လည် ဝင်ရောက်ဖို့ စိတ်အားထက်သန်နေတာပါ။
ယူနိုက်တက်၊ အဲဗာတန်နဲ့ ဝက်စ်ဟမ်းအသင်း နည်းပြဟောင်း ဒေးဗစ်မိုယက်စ်ကလည်း လက်စတာအသင်း နည်းပြသစ် ဖြစ်လာနိုင်မယ့် သူတွေထဲက တစ်ဦးအဖြစ်ရှိနေပါတယ်။
လက်စတာအသင်း နည်းပြသစ် ဖြစ်လာနိုင်တဲ့ စာရင်းထဲမှာ ဝက်စ်ဘရွမ်းအသင်းနည်းပြ ကော်ဘီရန်၊ မယ်ဒယ် ဘရော့အသင်းနည်းပြ ကာရစ်နဲ့ ကိုဗင်ထရီအသင်း နည်းပြဟောင်း မာခ့်ရော်ဘင်တို့လည်း ပါဝင်နေတာပါ။
လက်စတာအသင်းဟာ ဒီအပတ်ကစားမယ့် ပရီးမီးယားလိဂ် ပွဲစဉ်မတိုင်ခင်မှာ နည်းပြသစ်ခန့်အပ်နိုင်ဖို့ မျှော်လင့်နေတာ ဖြစ်ပါတယ်။
ပုံ - နစ္စတယ်ရွိုင်းကို တွေ့ရစဉ်
#centralnewsnaypyitaw
#နန်းကြီးသုပ်
အရင်ဆုံးကြက်ရင်ပုံ သို့ ပေါင်တစ်ခြမ်းကို ရေဆေးပြီး တစ်နာရီခန့် ပြုတ်ရထားရပါမယ် ဂျင်း ကြက်သွန်ဖြူ သကြားထည့်ပေးဖို့ လိုအပ်ပါတယ်နော်။
ကြက်သားနူးလာပြီဆို ဆယ်ယူပြီး အသားနွှာထားပေးပါ သို့ အတုံးလှီးထားပေးပါ။ ပြီးမှ ဆား အရသာမှုန့် နယ်ပြီးနှပ်ထားပေးပါ။
ကြက်သွန်ဖြူနီကိုညက်အောင်ထောင်းပြီဆီသပ်ပါ။ ငရုတ်စိမ်းမှုန့် နှင့် ငံပြာရည်ပါ ထည့်ဆီသပ်ပေးပါ။ ( အရောင်ရဲရဲလေးလိုချင်ရင် ဆီနီ သုံးလို့လည်းရပါတယ် ) ပြီးမှ ကြက်သားထည့်ပါ ရေအနည်းငယ်ထည့်ပြီး ဆီပြန်လာသည်အထိတည်ထားပေးပါ။ ဆီပြန်လာပြီဆို သုပ်စားမယ့်ကြက်သားအနှစ်လေးရပါပြီ။
တွဲဖက်စားမယ့် ဘဲဥကိုပြုတ်ပြီး လှီးထားပေးပါ။ နံနံပင် ကြက်သွန်နီ သံပုရာသီးလှီးထားပေးပါ။
နန်းကြီးဖတ် ကြက်သားအနှစ် ကြက်သွန်နီ ဘဲဥ နံနံပင် ပဲမှုန့် ကြက်သားမှုန့် ငံပြာရည် ငရုတ်သီးမှုန့်ထည့်ပြီးသုပ်ပါ။ ပြီးမှ သံပုရာရည်ညှစ်ပါ။
Battery Swap လုပ်လို့ရမယ့် Changan ရဲ့ ပထမဦးဆုံး Oshan 520 လျှပ်စစ်ကား
Changan အနေနဲ့ Oshan 520 ကားက သူတို့ရဲ့ ပထမဦးဆုံး battery Swap လုပ်လို့ရတဲ့ လျှပ်စစ်ကားဖြစ်လာမယ်လို့ တရားဝင်ပြောကြားလိုက်ပါပြီ။ CATL ရဲ့ battery swap network နဲ့ လိုက်ရောညီထွေအသုံးပြုနိုင်မှာဖြစ်ပြီး Choco-SEB scalable batteries တွေကို လက်ခံနိုင်တယ်လို့ဆိုပါတယ်။
တကယ်တော့ Changan Oshan 520 က မော်ဒယ် အသစ်တော့ မဟုတ်ပါဘူး။ petrol-powered Changan Eado ရဲ့ PHEV variant Nevo A05 sedan ကနေ ဆင်းသက်လာတာဖြစ်ပြီး Changan Yida လို့လည်း လူသိများခဲ့ပါတယ်။ အခုဆိုရင်တော့ တရုတ်နိုင်ငံက Battery ထုတ်လုပ်ရေး ကုမ္ပဏီကြီးတစ်ခုဖြစ်တဲ့ CATL နဲ့ ပူးပေါင်းပြီး battery swap လုပ်လို့ရတဲ့ ကားအဖြစ် ဖန်တီးခဲ့တာပါ။ အဆိုပါသဘောတူညီမှုကိုတော့ နိုဝင်ဘာလ ၂၂ ရက်နေ့တုန်းက တရားဝင် လက်မှတ်ရေးထိုးခဲ့တယ်လို့ဆိုပါတယ်။
အဆိုပါ သဘောတူညီချက်တွေအရ Oshan 520 sedan က CATL ကနေ ထုတ်လုပ်တဲ့ second-gen Choco-SEB batteries တွေကို အသုံးပြုမယ့် ပထမဦးဆုံး EV ဖြစ်လာပါ။ Choco-SEB block တစ်ခုက 26.5 kWh ရှိပြီး range 200 km အထိ ရှိတယ်လို့ဆိုပါတယ်။ CATL’s battery swap technology နဲ့ လိုက်ရောညီထွေရှိတဲ့ကားတွေမှာတော့ block ၃ ခုအထိ သင့်တော်နိုင်ပြီး စုစုပေါင်း battery capacity 79.8 kWh အထိ ရရှိနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။
ထွက်ရှိလာတဲ့ သတင်းတွေအရတော့ Oshan 520 ကားက reach 515 km (CLTC) အထိ မောင်းနှင်နိုင်မှာ ဖြစ်ပြီး 105-kW (141 hp) electric motor ကို ထည့်သွင်းပေးထားတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ ဒါ့အပြင် Oshan 520 ကားက ၂ မိနစ်အတွင်းမှာတင် battery pack ကို လဲလှယ်နိုင်မယ်လို့ Changan ကနေ တရားဝင်ပြောထားပါသေးတယ်။
Changan 520 က အရွယ်အစားအားဖြင့် 4770/1840/1470 mm နဲ့ wheelbase 2765 mm ရှိပြီး curb weight ကတော့ 1,535 kg ရှိပါတယ်။
အစောပိုင်းမှာလည်း Changan အနေနဲ့ battery swap infrastructure and development အပိုင်းအတွက် Nio နဲ့ အတူ လက်တွဲလုပ်ဆောင်ခဲ့တာတွေလည်း ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့် Nio ရဲ့ ဘက်ထရီတွေက ternary NMC တွေ ဖြစ်တာကြောင့် Nio ရဲ့ network နဲ့ ကိုက်ညီမယ့် high-end Changan ကားတွေပဲ ဖြစ်နေပါတယ်။ ဒါကြောင့်ပဲ ဈေးသက်သာတဲ့ EV ကားတွေအတွက် CATL ရဲ့ battery swap အစီအစဉ်နဲ့ အရင်ဖြစ်လာတယ်လို့ ဖော်ပြနေပါတယ်။
ဘယ်လိုပဲ ဖြစ်ဖြစ် battery swap လုပ်လို့ရတဲ့ ကားတွေများလာတာကလည်း လျှပ်စစ်ကားလောက အတွက် ကောင်းမွန်တဲ့အရွေ့ တစ်ခုလို့ ပြောရင်တော့ မှားမယ်တော့မထင်ပါဘူး။ ဒါပေမယ့် လျှပ်စစ်ကားလို့ ပြောလိုက်တာနဲ့ နောက်ဆက်တွဲ ဘက်ထရီဈေးနှုန်းကြီးမြင့်တယ် ဆိုတဲ့ အမြင်တွေကို ပြောင်းလဲနိုင်မလားဆိုတာတော့ မိတ်ဆွေတို့ရဲ့ ထင်မြင်ချက်လေးတွေလည်း မျှဝေပေးခဲ့ပါဦး။
Battery Swap လုပ်လို့ရမယ့် Changan ရဲ့ ပထမဦးဆုံး Oshan 520 လျှပ်စစ်ကား
Changan အနေနဲ့ Oshan 520 ကားက သူတို့ရဲ့ ပထမဦးဆုံး battery Swap လုပ်လို့ရတဲ့ လျှပ်စစ်ကားဖြစ်လာမယ်လို့ တရားဝင်ပြောကြားလိုက်ပါပြီ။ CATL ရဲ့ battery swap network နဲ့ လိုက်ရောညီထွေအသုံးပြုနိုင်မှာဖြစ်ပြီး Choco-SEB scalable batteries တွေကို လက်ခံနိုင်တယ်လို့ဆိုပါတယ်။
တကယ်တော့ Changan Oshan 520 က မော်ဒယ် အသစ်တော့ မဟုတ်ပါဘူး။ petrol-powered Changan Eado ရဲ့ PHEV variant Nevo A05 sedan ကနေ ဆင်းသက်လာတာဖြစ်ပြီး Changan Yida လို့လည်း လူသိများခဲ့ပါတယ်။ အခုဆိုရင်တော့ တရုတ်နိုင်ငံက Battery ထုတ်လုပ်ရေး ကုမ္ပဏီကြီးတစ်ခုဖြစ်တဲ့ CATL နဲ့ ပူးပေါင်းပြီး battery swap လုပ်လို့ရတဲ့ ကားအဖြစ် ဖန်တီးခဲ့တာပါ။ အဆိုပါသဘောတူညီမှုကိုတော့ နိုဝင်ဘာလ ၂၂ ရက်နေ့တုန်းက တရားဝင် လက်မှတ်ရေးထိုးခဲ့တယ်လို့ဆိုပါတယ်။
အဆိုပါ သဘောတူညီချက်တွေအရ Oshan 520 sedan က CATL ကနေ ထုတ်လုပ်တဲ့ second-gen Choco-SEB batteries တွေကို အသုံးပြုမယ့် ပထမဦးဆုံး EV ဖြစ်လာပါ။ Choco-SEB block တစ်ခုက 26.5 kWh ရှိပြီး range 200 km အထိ ရှိတယ်လို့ဆိုပါတယ်။ CATL’s battery swap technology နဲ့ လိုက်ရောညီထွေရှိတဲ့ကားတွေမှာတော့ block ၃ ခုအထိ သင့်တော်နိုင်ပြီး စုစုပေါင်း battery capacity 79.8 kWh အထိ ရရှိနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။
ထွက်ရှိလာတဲ့ သတင်းတွေအရတော့ Oshan 520 ကားက reach 515 km (CLTC) အထိ မောင်းနှင်နိုင်မှာ ဖြစ်ပြီး 105-kW (141 hp) electric motor ကို ထည့်သွင်းပေးထားတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ ဒါ့အပြင် Oshan 520 ကားက ၂ မိနစ်အတွင်းမှာတင် battery pack ကို လဲလှယ်နိုင်မယ်လို့ Changan ကနေ တရားဝင်ပြောထားပါသေးတယ်။
Changan 520 က အရွယ်အစားအားဖြင့် 4770/1840/1470 mm နဲ့ wheelbase 2765 mm ရှိပြီး curb weight ကတော့ 1,535 kg ရှိပါတယ်။
အစောပိုင်းမှာလည်း Changan အနေနဲ့ battery swap infrastructure and development အပိုင်းအတွက် Nio နဲ့ အတူ လက်တွဲလုပ်ဆောင်ခဲ့တာတွေလည်း ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့် Nio ရဲ့ ဘက်ထရီတွေက ternary NMC တွေ ဖြစ်တာကြောင့် Nio ရဲ့ network နဲ့ ကိုက်ညီမယ့် high-end Changan ကားတွေပဲ ဖြစ်နေပါတယ်။ ဒါကြောင့်ပဲ ဈေးသက်သာတဲ့ EV ကားတွေအတွက် CATL ရဲ့ battery swap အစီအစဉ်နဲ့ အရင်ဖြစ်လာတယ်လို့ ဖော်ပြနေပါတယ်။
ဘယ်လိုပဲ ဖြစ်ဖြစ် battery swap လုပ်လို့ရတဲ့ ကားတွေများလာတာကလည်း လျှပ်စစ်ကားလောက အတွက် ကောင်းမွန်တဲ့အရွေ့ တစ်ခုလို့ ပြောရင်တော့ မှားမယ်တော့မထင်ပါဘူး။ ဒါပေမယ့် လျှပ်စစ်ကားလို့ ပြောလိုက်တာနဲ့ နောက်ဆက်တွဲ ဘက်ထရီဈေးနှုန်းကြီးမြင့်တယ် ဆိုတဲ့ အမြင်တွေကို ပြောင်းလဲနိုင်မလားဆိုတာတော့ မိတ်ဆွေတို့ရဲ့ ထင်မြင်ချက်လေးတွေလည်း မျှဝေပေးခဲ့ပါဦး။
Battery Swap လုပ်လို့ရမယ့် Changan ရဲ့ ပထမဦးဆုံး Oshan 520 လျှပ်စစ်ကား
Changan အနေနဲ့ Oshan 520 ကားက သူတို့ရဲ့ ပထမဦးဆုံး battery Swap လုပ်လို့ရတဲ့ လျှပ်စစ်ကားဖြစ်လာမယ်လို့ တရားဝင်ပြောကြားလိုက်ပါပြီ။ CATL ရဲ့ battery swap network နဲ့ လိုက်ရောညီထွေအသုံးပြုနိုင်မှာဖြစ်ပြီး Choco-SEB scalable batteries တွေကို လက်ခံနိုင်တယ်လို့ဆိုပါတယ်။
တကယ်တော့ Changan Oshan 520 က မော်ဒယ် အသစ်တော့ မဟုတ်ပါဘူး။ petrol-powered Changan Eado ရဲ့ PHEV variant Nevo A05 sedan ကနေ ဆင်းသက်လာတာဖြစ်ပြီး Changan Yida လို့လည်း လူသိများခဲ့ပါတယ်။ အခုဆိုရင်တော့ တရုတ်နိုင်ငံက Battery ထုတ်လုပ်ရေး ကုမ္ပဏီကြီးတစ်ခုဖြစ်တဲ့ CATL နဲ့ ပူးပေါင်းပြီး battery swap လုပ်လို့ရတဲ့ ကားအဖြစ် ဖန်တီးခဲ့တာပါ။ အဆိုပါသဘောတူညီမှုကိုတော့ နိုဝင်ဘာလ ၂၂ ရက်နေ့တုန်းက တရားဝင် လက်မှတ်ရေးထိုးခဲ့တယ်လို့ဆိုပါတယ်။
အဆိုပါ သဘောတူညီချက်တွေအရ Oshan 520 sedan က CATL ကနေ ထုတ်လုပ်တဲ့ second-gen Choco-SEB batteries တွေကို အသုံးပြုမယ့် ပထမဦးဆုံး EV ဖြစ်လာပါ။ Choco-SEB block တစ်ခုက 26.5 kWh ရှိပြီး range 200 km အထိ ရှိတယ်လို့ဆိုပါတယ်။ CATL’s battery swap technology နဲ့ လိုက်ရောညီထွေရှိတဲ့ကားတွေမှာတော့ block ၃ ခုအထိ သင့်တော်နိုင်ပြီး စုစုပေါင်း battery capacity 79.8 kWh အထိ ရရှိနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။
ထွက်ရှိလာတဲ့ သတင်းတွေအရတော့ Oshan 520 ကားက reach 515 km (CLTC) အထိ မောင်းနှင်နိုင်မှာ ဖြစ်ပြီး 105-kW (141 hp) electric motor ကို ထည့်သွင်းပေးထားတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ ဒါ့အပြင် Oshan 520 ကားက ၂ မိနစ်အတွင်းမှာတင် battery pack ကို လဲလှယ်နိုင်မယ်လို့ Changan ကနေ တရားဝင်ပြောထားပါသေးတယ်။
Changan 520 က အရွယ်အစားအားဖြင့် 4770/1840/1470 mm နဲ့ wheelbase 2765 mm ရှိပြီး curb weight ကတော့ 1,535 kg ရှိပါတယ်။
အစောပိုင်းမှာလည်း Changan အနေနဲ့ battery swap infrastructure and development အပိုင်းအတွက် Nio နဲ့ အတူ လက်တွဲလုပ်ဆောင်ခဲ့တာတွေလည်း ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့် Nio ရဲ့ ဘက်ထရီတွေက ternary NMC တွေ ဖြစ်တာကြောင့် Nio ရဲ့ network နဲ့ ကိုက်ညီမယ့် high-end Changan ကားတွေပဲ ဖြစ်နေပါတယ်။ ဒါကြောင့်ပဲ ဈေးသက်သာတဲ့ EV ကားတွေအတွက် CATL ရဲ့ battery swap အစီအစဉ်နဲ့ အရင်ဖြစ်လာတယ်လို့ ဖော်ပြနေပါတယ်။
ဘယ်လိုပဲ ဖြစ်ဖြစ် battery swap လုပ်လို့ရတဲ့ ကားတွေများလာတာကလည်း လျှပ်စစ်ကားလောက အတွက် ကောင်းမွန်တဲ့အရွေ့ တစ်ခုလို့ ပြောရင်တော့ မှားမယ်တော့မထင်ပါဘူး။ ဒါပေမယ့် လျှပ်စစ်ကားလို့ ပြောလိုက်တာနဲ့ နောက်ဆက်တွဲ ဘက်ထရီဈေးနှုန်းကြီးမြင့်တယ် ဆိုတဲ့ အမြင်တွေကို ပြောင်းလဲနိုင်မလားဆိုတာတော့ မိတ်ဆွေတို့ရဲ့ ထင်မြင်ချက်လေးတွေလည်း မျှဝေပေးခဲ့ပါဦး။
Battery Swap လုပ်လို့ရမယ့် Changan ရဲ့ ပထမဦးဆုံး Oshan 520 လျှပ်စစ်ကား
Changan အနေနဲ့ Oshan 520 ကားက သူတို့ရဲ့ ပထမဦးဆုံး battery Swap လုပ်လို့ရတဲ့ လျှပ်စစ်ကားဖြစ်လာမယ်လို့ တရားဝင်ပြောကြားလိုက်ပါပြီ။ CATL ရဲ့ battery swap network နဲ့ လိုက်ရောညီထွေအသုံးပြုနိုင်မှာဖြစ်ပြီး Choco-SEB scalable batteries တွေကို လက်ခံနိုင်တယ်လို့ဆိုပါတယ်။
တကယ်တော့ Changan Oshan 520 က မော်ဒယ် အသစ်တော့ မဟုတ်ပါဘူး။ petrol-powered Changan Eado ရဲ့ PHEV variant Nevo A05 sedan ကနေ ဆင်းသက်လာတာဖြစ်ပြီး Changan Yida လို့လည်း လူသိများခဲ့ပါတယ်။ အခုဆိုရင်တော့ တရုတ်နိုင်ငံက Battery ထုတ်လုပ်ရေး ကုမ္ပဏီကြီးတစ်ခုဖြစ်တဲ့ CATL နဲ့ ပူးပေါင်းပြီး battery swap လုပ်လို့ရတဲ့ ကားအဖြစ် ဖန်တီးခဲ့တာပါ။ အဆိုပါသဘောတူညီမှုကိုတော့ နိုဝင်ဘာလ ၂၂ ရက်နေ့တုန်းက တရားဝင် လက်မှတ်ရေးထိုးခဲ့တယ်လို့ဆိုပါတယ်။
အဆိုပါ သဘောတူညီချက်တွေအရ Oshan 520 sedan က CATL ကနေ ထုတ်လုပ်တဲ့ second-gen Choco-SEB batteries တွေကို အသုံးပြုမယ့် ပထမဦးဆုံး EV ဖြစ်လာပါ။ Choco-SEB block တစ်ခုက 26.5 kWh ရှိပြီး range 200 km အထိ ရှိတယ်လို့ဆိုပါတယ်။ CATL’s battery swap technology နဲ့ လိုက်ရောညီထွေရှိတဲ့ကားတွေမှာတော့ block ၃ ခုအထိ သင့်တော်နိုင်ပြီး စုစုပေါင်း battery capacity 79.8 kWh အထိ ရရှိနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။
ထွက်ရှိလာတဲ့ သတင်းတွေအရတော့ Oshan 520 ကားက reach 515 km (CLTC) အထိ မောင်းနှင်နိုင်မှာ ဖြစ်ပြီး 105-kW (141 hp) electric motor ကို ထည့်သွင်းပေးထားတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ ဒါ့အပြင် Oshan 520 ကားက ၂ မိနစ်အတွင်းမှာတင် battery pack ကို လဲလှယ်နိုင်မယ်လို့ Changan ကနေ တရားဝင်ပြောထားပါသေးတယ်။
Changan 520 က အရွယ်အစားအားဖြင့် 4770/1840/1470 mm နဲ့ wheelbase 2765 mm ရှိပြီး curb weight ကတော့ 1,535 kg ရှိပါတယ်။
အစောပိုင်းမှာလည်း Changan အနေနဲ့ battery swap infrastructure and development အပိုင်းအတွက် Nio နဲ့ အတူ လက်တွဲလုပ်ဆောင်ခဲ့တာတွေလည်း ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့် Nio ရဲ့ ဘက်ထရီတွေက ternary NMC တွေ ဖြစ်တာကြောင့် Nio ရဲ့ network နဲ့ ကိုက်ညီမယ့် high-end Changan ကားတွေပဲ ဖြစ်နေပါတယ်။ ဒါကြောင့်ပဲ ဈေးသက်သာတဲ့ EV ကားတွေအတွက် CATL ရဲ့ battery swap အစီအစဉ်နဲ့ အရင်ဖြစ်လာတယ်လို့ ဖော်ပြနေပါတယ်။
ဘယ်လိုပဲ ဖြစ်ဖြစ် battery swap လုပ်လို့ရတဲ့ ကားတွေများလာတာကလည်း လျှပ်စစ်ကားလောက အတွက် ကောင်းမွန်တဲ့အရွေ့ တစ်ခုလို့ ပြောရင်တော့ မှားမယ်တော့မထင်ပါဘူး။ ဒါပေမယ့် လျှပ်စစ်ကားလို့ ပြောလိုက်တာနဲ့ နောက်ဆက်တွဲ ဘက်ထရီဈေးနှုန်းကြီးမြင့်တယ် ဆိုတဲ့ အမြင်တွေကို ပြောင်းလဲနိုင်မလားဆိုတာတော့ မိတ်ဆွေတို့ရဲ့ ထင်မြင်ချက်လေးတွေလည်း မျှဝေပေးခဲ့ပါဦး။
Battery Swap လုပ်လို့ရမယ့် Changan ရဲ့ ပထမဦးဆုံး Oshan 520 လျှပ်စစ်ကား
Changan အနေနဲ့ Oshan 520 ကားက သူတို့ရဲ့ ပထမဦးဆုံး battery Swap လုပ်လို့ရတဲ့ လျှပ်စစ်ကားဖြစ်လာမယ်လို့ တရားဝင်ပြောကြားလိုက်ပါပြီ။ CATL ရဲ့ battery swap network နဲ့ လိုက်ရောညီထွေအသုံးပြုနိုင်မှာဖြစ်ပြီး Choco-SEB scalable batteries တွေကို လက်ခံနိုင်တယ်လို့ဆိုပါတယ်။
တကယ်တော့ Changan Oshan 520 က မော်ဒယ် အသစ်တော့ မဟုတ်ပါဘူး။ petrol-powered Changan Eado ရဲ့ PHEV variant Nevo A05 sedan ကနေ ဆင်းသက်လာတာဖြစ်ပြီး Changan Yida လို့လည်း လူသိများခဲ့ပါတယ်။ အခုဆိုရင်တော့ တရုတ်နိုင်ငံက Battery ထုတ်လုပ်ရေး ကုမ္ပဏီကြီးတစ်ခုဖြစ်တဲ့ CATL နဲ့ ပူးပေါင်းပြီး battery swap လုပ်လို့ရတဲ့ ကားအဖြစ် ဖန်တီးခဲ့တာပါ။ အဆိုပါသဘောတူညီမှုကိုတော့ နိုဝင်ဘာလ ၂၂ ရက်နေ့တုန်းက တရားဝင် လက်မှတ်ရေးထိုးခဲ့တယ်လို့ဆိုပါတယ်။
အဆိုပါ သဘောတူညီချက်တွေအရ Oshan 520 sedan က CATL ကနေ ထုတ်လုပ်တဲ့ second-gen Choco-SEB batteries တွေကို အသုံးပြုမယ့် ပထမဦးဆုံး EV ဖြစ်လာပါ။ Choco-SEB block တစ်ခုက 26.5 kWh ရှိပြီး range 200 km အထိ ရှိတယ်လို့ဆိုပါတယ်။ CATL’s battery swap technology နဲ့ လိုက်ရောညီထွေရှိတဲ့ကားတွေမှာတော့ block ၃ ခုအထိ သင့်တော်နိုင်ပြီး စုစုပေါင်း battery capacity 79.8 kWh အထိ ရရှိနိုင်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။
ထွက်ရှိလာတဲ့ သတင်းတွေအရတော့ Oshan 520 ကားက reach 515 km (CLTC) အထိ မောင်းနှင်နိုင်မှာ ဖြစ်ပြီး 105-kW (141 hp) electric motor ကို ထည့်သွင်းပေးထားတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ ဒါ့အပြင် Oshan 520 ကားက ၂ မိနစ်အတွင်းမှာတင် battery pack ကို လဲလှယ်နိုင်မယ်လို့ Changan ကနေ တရားဝင်ပြောထားပါသေးတယ်။
Changan 520 က အရွယ်အစားအားဖြင့် 4770/1840/1470 mm နဲ့ wheelbase 2765 mm ရှိပြီး curb weight ကတော့ 1,535 kg ရှိပါတယ်။
အစောပိုင်းမှာလည်း Changan အနေနဲ့ battery swap infrastructure and development အပိုင်းအတွက် Nio နဲ့ အတူ လက်တွဲလုပ်ဆောင်ခဲ့တာတွေလည်း ရှိပါတယ်။ ဒါပေမယ့် Nio ရဲ့ ဘက်ထရီတွေက ternary NMC တွေ ဖြစ်တာကြောင့် Nio ရဲ့ network နဲ့ ကိုက်ညီမယ့် high-end Changan ကားတွေပဲ ဖြစ်နေပါတယ်။ ဒါကြောင့်ပဲ ဈေးသက်သာတဲ့ EV ကားတွေအတွက် CATL ရဲ့ battery swap အစီအစဉ်နဲ့ အရင်ဖြစ်လာတယ်လို့ ဖော်ပြနေပါတယ်။
ဘယ်လိုပဲ ဖြစ်ဖြစ် battery swap လုပ်လို့ရတဲ့ ကားတွေများလာတာကလည်း လျှပ်စစ်ကားလောက အတွက် ကောင်းမွန်တဲ့အရွေ့ တစ်ခုလို့ ပြောရင်တော့ မှားမယ်တော့မထင်ပါဘူး။ ဒါပေမယ့် လျှပ်စစ်ကားလို့ ပြောလိုက်တာနဲ့ နောက်ဆက်တွဲ ဘက်ထရီဈေးနှုန်းကြီးမြင့်တယ် ဆိုတဲ့ အမြင်တွေကို ပြောင်းလဲနိုင်မလားဆိုတာတော့ မိတ်ဆွေတို့ရဲ့ ထင်မြင်ချက်လေးတွေလည်း မျှဝေပေးခဲ့ပါဦး။
ကလောဒေသကို ခရီးသွားမြို့တော် ဖြစ်ပေါ်လာစေရေး ဆောင်ရွက်လျက်ရှိ
ရှမ်းပြည်နယ် တောင်ပိုင်းရှိ ကလောဒေသကို ခရီးသွားမြို့တော် ဖြစ်ပေါ်လာစေရေး ဆောင်ရွက်လျက်ရှိကြောင်း ဟိုတယ်နှင့်ခရီးသွားလာရေးဝန်ကြီးဌာန ဒုတိယဝန်ကြီး ဦးဖြိုးဇော်စိုး၏ ပြောကြားချက်အရ သိရသည်။
ကလောမြို့ရှိ Mya Yar Pin ဟိုတယ်၌ ခရိုင်အဆင့်၊ မြို့နယ်အဆင့် ခရီးစဉ်ဒေသစီမံခန့်ခွဲရေးအဖွဲ့ (Destination Management Organization- DMO)များနှင့် တွေ့ဆုံစဉ်ထည့်သွင်းပြောကြားခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။
ကလောဒေသကို ခရီးသွားမြို့တော် ဖြစ်ပေါ်လာစေရန်ရည်ရွယ်၍ ကလောမြို့ ခရီးသွားလုပ်ငန်းပင်မစီမံကိန်း (၂၀၂၂ -၂၀၂၅)ကို မဟာဗျူဟာ(၅)ချက်ဖြင့် နိုင်ငံတော်အစိုးရ၏ လမ်းညွှန်ချက်နှင့်အညီ ရှမ်းပြည်နယ်အစိုးရအဖွဲ့၏ ကြီးကြပ်အကောင်အထည်ဖော်မှုများဖြင့် ရေးဆွဲအကောင်အထည်ဖော်လျက်ရှိသည်ဟုဆိုသည်။
ထို့ကြောင့် စီမံကိန်းအကောင်အထည်ဖော်မှုကို အထောက်အကူပြုရန် ကလောမြို့ ခရီးသွားလုပ်ငန်းဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးဖိုရမ်ကိုလည်း ကျင်းပခဲ့ကြောင်း ဒုဝန်ကြီးကပြောကြားခဲ့သည်။
ကလောမြို့သည် ရှမ်းပြည်နယ် တောင်ပိုင်းတွင် ခရီးသွား ဧည့်သည် ဒုတိယ အများဆုံး လာရောက်လည်ပတ်ကြသော မြို့ကလေး တစ်မြို့ ဖြစ်ပြီး၊ အင်းလေးကန် ကဲ့သို့ပင် မြန်မာတွင်သာမက ကမ္ဘာအထိ ထင်ရှားကျော်ကြားလျက်ရှိသည်။
ကလောမြို့သို့ မြေပြန့်ဒေသမှ ခရီးသွားဧည့်သည် များသည် ဆောင်းဦးပေါက် ကာလ ၊ ဆောင်းတွင်းကာလ နှင့် ဆောင်းနှောင်းပိုင်းကာလတို့တွင် တောင်ပေါ်ဒေသ၏ ချမ်းအေးမှု အရသာခံစားနိုင်ရန် လာရောက်လည်ပတ်ကြသူ အထူးများပြားပြီး ပြည်တွင်းခရီးသွား အများစုလည်ပတ်ခြင်းဖြစ်ကြောင်း သိရသည်။