14 w - Translate

A war of words between Elon Musk and President Trump erupted into a full meltdown Thursday.
Musk slammed Trump for "ingratitude" over the 2024 election, knocking the president's signature legislation and even claiming Trump was in the Epstein files.
Trump, speaking on television from the Oval Office, had said he was "disappointed" in Musk following his criticism Wednesday of his "big, beautiful" megabill to fund his agenda, and then engaged in a mutual barrage of social media posts, at one point saying Musk had gone "CRAZY."
Read more: https://abcnews.visitlink.me/OLPvJ2

image
14 w - Translate

ပြည်တွင်းထုတ် SKD၊ CKD ကားတွေကို အခွန်လျှော့ပေါ့ကောက်ခံ

ပြည်တွင်းထုတ် SKD၊ CKD ကားတွေကို အခွန်လျှော့ပေါ့ကောက်ခံသွားမယ်လို့ စီမံကိန်းနဲ့ဘဏ္ဍရေး၀န်ကြီးဌာနက အခုရက်ပိုင်းအတွင်းမှာ ထုတ်ပြန်လိုက်ပါတယ်။
SKD ကားဆိုတာက Semi Knocked Down (SKD)ကို ရည်ညွှန်းတာဖြစ်ပြီး ဒါဟာ ကားတစီးရဲ့အစိတ်အပိုင်းတွေကိုပြည်ပကနေတင်သွင်းပြီး ပြည်တွင်းမှာတပ်ဆင်ထုတ် လုပ်ခြင်းဖြစ်ပါတယ်။
CKD ကားဆိုတာကတော့ Completely Knocked Down (CKD)လို့ အဓိပ္ပါယ်ရပြီး ဒီစနစ်ကတော့ ကားတစီးရဲ့အစိတ်အပိုင်းတွေအားလုံးကိုခွဲခြားပြီး တခြားနိုင်ငံကတပ်ဆင်ပြီး တင်ပို့လာတာပဲဖြစ်ပါတယ်။
ယခုအကောက်ခွန်ဖြေလျှော့ပေးလိုက်တဲ့ အရာမှာအကျုံး ဝင်တဲ့ ယာဉ်တွေကတော့
ပြည်တွင်းမှာ ထုတ်လုပ်မယ့်လောင်စာဆီသုံးယာဉ် Semi-Knocked Down - SKD နဲ့ Completely Knocked Down - CKD စနစ်နဲ့
ပြည်ပမှာတပ်ဆင်ပြီး တင်သွင်းတဲ့ ယာဉ်တွေအတွက်ဖြေလျှော့ပေးထားခြင်းဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
သို့သော်လည်း ပြည်တွင်းကားဈေးကွက်မှာတော့ Without ကားဖမ်းဆီးအရေးယူမှုကိစ္စရပ်တွေကြောင့် နယ်အဝယ်တွေလိုက်နေပြီး ပြည်တွင်းကားဈေးနှုန်းတွေက အမြင့်ပိုင်းမှာသာဆက်ရှိနေတယ်လို့ ရန်ကုန်ကားဈေးကွက်အတွင်းကနေ စုံစမ်းသိရှိရပါတယ်။
"ပြည်တွင်းထုတ် SKD နဲ့ CKD ကားတွေကို အခွန်လျှော့တဲ့ကိစ္စပေါ့။အရင်က သူတို့က ၁ဝဝဝ စီစီအထက်ကို ၇.၅ ရာခိုင်နှုန်းဖြတ်ထားတဲ့ကိစ္စပါ။အရင် ၂ဝ၂၃ ကလည်းဒီမူဝါဒ ပဲလေ၊ ဘာမှသိပ်ထူးခြားလာတာမျိုးတော့မရှိပါဘူး။လျှော့ကောက်တာလည်းမဟုတ်၊တိုးကောက်တာလည်းမဟုတ် အရင်လျှော့ကောက်ထားတဲ့ဟာအတိုင်းပါပဲ။အဲဒါကိုပြန်ပြီးထုတ်ပြန်တာပါ။အရင်သွားမြဲတိုင်းသွားလို့ ပြောတာနဲ့တူတူပါပဲ။ဈေးကွက်မှာက အပြောင်းအလဲမရှိဘူး။အခုနယ်အဝယ်တွေလာကြတယ်။အောက်ပိုင်းမြင့်တဲ့ကားတွေကိုဝယ်ကြတယ်။အခုတော့အရာင်းသွက်နေတယ်လို့ပြောရမယ်။ဘာဖြစ်လို့လဲဆိုတေ့ာနယ်ကလူတွေကအခု Without စီးလို့မရတော့ဘူးဆိုလို့ အရောင်းအဝယ်ကလိုက်နေတယ်။လက်ရှိကားဈေးကွက်အနေ အထားအဲလိုပုံစံတော့ရှိပါတယ်"လို့ ကားလောကသား တယောက်က VOM ကို ပြောပါတယ်။
စီမံကိန်းနဲ့ ဘဏ္ဍာရေးဝန်ကြီးဌာနကတော့ စီးပွားရေးပြန်လည်ကောင်းမွန်လာစေဖို့နဲ့ ပြည်တွင်းရှိ အသေးစား၊ အငယ်စား၊ အလတ် စား စီးပွားရေးလုပ်ငန်းတွေကို အထောက်အကူပြုစေဖို့ မြန်မာနိုင်ငံရင်းနှီးမြုပ်နှံမှုကော်မရှင်ရဲ့ခွင့်ပြု ချက်နဲ့ ပြည်တွင်းမှာထုတ်လုပ်မယ့် လောင်စာဆီသုံး SKD၊ CKD တွေရဲ့အကောက်ခွန်နှုန်းထားတွေကိုဆက် လက်ဖြေလျှော့ခွင့်ပြုလိုက်တာဖြစ်တယ်လို့ သူတို့ရဲ့ထုတ်ပြန်ချက်မှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။
ဒါအပြင် ပြည်တွင်းကားဈေးကွက်အခြေအနေနဲ့ ပတ်သက်လို့ ကားဝယ်ရောင်းလောကသားတယောက်က သူရဲ့အမြင်ကို အခုလို ဆက်ပြီးသုံးသပ် ပြောပြပါတယ်။
"အခုက Without ကားတစီးရဲ့တန်ဖိုးက သိန်းရာချီဖြစ်နေတယ်။သိန်း ၅ဝ အောက်မှာရဖို့မရှိတော့ဘူး။ပရိုဘောက်ဂီယာဘောက်၊ အင်ဂျင်တောင် သိန်း ၅ဝ ရှိတယ်။တို့နိုင်ငံရဲ့ပေါ်လစီနဲ့ မြန်မာအကြိုက်ဆို EV ကိုလုံးဝစိတ်မဝင်စားဘူး။ဈေးကွက်မှာ EV က သိပ်မလှုပ်ဘူး။သီလဝါမှာထုတ်တဲ့ SKD တွေရပ်ထားတာဆိုရင်ဘာတွေရပ်ထားလဲဆိုတော့ ဖီးယက်စ်တို့ ဆွစ်တို့ နောက် SKD ဟွန်ဒိုင်းကထုတ်တဲ့ ကားတမျိုးရှိတယ်။SKD ထဲဆို အဲဒါတွေရှိတယ်။ကားဈေးတက်တယ်ဆိုတာက Without က လုံးလုံးစီးမရတော့ အဝယ်လိုက်တော့ဈေးကမြောက်တာပေါ့။အခုပုံအတိုင်းဆို အပေါ်ကား၊ အလယ်ကား၊အောက်ကားအကုန်ဈေးတက်ပါမယ်"လို့ သူက ပြောပြခဲ့ပါတယ်။
ယခုထုတ်ပြန်မှုအရ SKD စနစ်နဲ့ ထုတ်လုပ်မယ့် ၂၀၀၀ စီစီနဲ့ အထက် ယာဉ်တွေအပါအဝင် ၂၀၀၀ စီစီနဲ့ အောက်ထုတ်လုပ်မယ့် ယာဉ်တွေအတွက် ယခင်က ၇ ဒသမ ၅ ရာခိုင်နှုန်းကောက်ခံရာကနေ ယခု ၅ ရာခိုင်နှုန်းသို့လည်းကောင်း၊ CKD စနစ်နဲ့ ထုတ်လုပ်မယ့် ယာဉ်တွေအတွက် ယခင်က ၅ ရာခိုင်နှုန်း ကောက်ခံရာကနေ ယခု ၃ ရာခိုင် နှုန်းသို့လည်းကောင်း၊ လျှော့ချ သတ်မှတ်လိုက်တာဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
ဒါအပြင် သုံးဘီးမော်တော်ဆိုင် ကယ်လူစီးတွေကိုလည်း ၃ ရာခိုင် နှုန်း၊လူစီးဘတ်စ်တွေနဲ့ Truck , Body Building ပြုလုပ်မယ့် Truck တွေကို ၃ ရာခိုင်နှုန်း၊မော်တော် ဆိုင်ကယ်ကို ၁.၅ ရာခိုင်နှုန်းသာအခွန် ကောက်ခံသွားမှာဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
ယခုအမိန့်ဟာ ၂ဝ၂၅ ခုနှစ်၊ဇွန်လ ၁ ရက်နေ့ကနေ ၂၀၂၆ ခုနှစ်၊မေလ ၃၁ ရက်နေ့အထိဖြစ်တယ်လို့လည်း သိရှိရပါတယ်။
ပုံစာ - ပြည်တွင်းထုတ် SKD ကားအချို့။

image
14 w - Translate

ပြည်တွင်းထုတ် SKD၊ CKD ကားတွေကို အခွန်လျှော့ပေါ့ကောက်ခံ

ပြည်တွင်းထုတ် SKD၊ CKD ကားတွေကို အခွန်လျှော့ပေါ့ကောက်ခံသွားမယ်လို့ စီမံကိန်းနဲ့ဘဏ္ဍရေး၀န်ကြီးဌာနက အခုရက်ပိုင်းအတွင်းမှာ ထုတ်ပြန်လိုက်ပါတယ်။
SKD ကားဆိုတာက Semi Knocked Down (SKD)ကို ရည်ညွှန်းတာဖြစ်ပြီး ဒါဟာ ကားတစီးရဲ့အစိတ်အပိုင်းတွေကိုပြည်ပကနေတင်သွင်းပြီး ပြည်တွင်းမှာတပ်ဆင်ထုတ် လုပ်ခြင်းဖြစ်ပါတယ်။
CKD ကားဆိုတာကတော့ Completely Knocked Down (CKD)လို့ အဓိပ္ပါယ်ရပြီး ဒီစနစ်ကတော့ ကားတစီးရဲ့အစိတ်အပိုင်းတွေအားလုံးကိုခွဲခြားပြီး တခြားနိုင်ငံကတပ်ဆင်ပြီး တင်ပို့လာတာပဲဖြစ်ပါတယ်။
ယခုအကောက်ခွန်ဖြေလျှော့ပေးလိုက်တဲ့ အရာမှာအကျုံး ဝင်တဲ့ ယာဉ်တွေကတော့
ပြည်တွင်းမှာ ထုတ်လုပ်မယ့်လောင်စာဆီသုံးယာဉ် Semi-Knocked Down - SKD နဲ့ Completely Knocked Down - CKD စနစ်နဲ့
ပြည်ပမှာတပ်ဆင်ပြီး တင်သွင်းတဲ့ ယာဉ်တွေအတွက်ဖြေလျှော့ပေးထားခြင်းဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
သို့သော်လည်း ပြည်တွင်းကားဈေးကွက်မှာတော့ Without ကားဖမ်းဆီးအရေးယူမှုကိစ္စရပ်တွေကြောင့် နယ်အဝယ်တွေလိုက်နေပြီး ပြည်တွင်းကားဈေးနှုန်းတွေက အမြင့်ပိုင်းမှာသာဆက်ရှိနေတယ်လို့ ရန်ကုန်ကားဈေးကွက်အတွင်းကနေ စုံစမ်းသိရှိရပါတယ်။
"ပြည်တွင်းထုတ် SKD နဲ့ CKD ကားတွေကို အခွန်လျှော့တဲ့ကိစ္စပေါ့။အရင်က သူတို့က ၁ဝဝဝ စီစီအထက်ကို ၇.၅ ရာခိုင်နှုန်းဖြတ်ထားတဲ့ကိစ္စပါ။အရင် ၂ဝ၂၃ ကလည်းဒီမူဝါဒ ပဲလေ၊ ဘာမှသိပ်ထူးခြားလာတာမျိုးတော့မရှိပါဘူး။လျှော့ကောက်တာလည်းမဟုတ်၊တိုးကောက်တာလည်းမဟုတ် အရင်လျှော့ကောက်ထားတဲ့ဟာအတိုင်းပါပဲ။အဲဒါကိုပြန်ပြီးထုတ်ပြန်တာပါ။အရင်သွားမြဲတိုင်းသွားလို့ ပြောတာနဲ့တူတူပါပဲ။ဈေးကွက်မှာက အပြောင်းအလဲမရှိဘူး။အခုနယ်အဝယ်တွေလာကြတယ်။အောက်ပိုင်းမြင့်တဲ့ကားတွေကိုဝယ်ကြတယ်။အခုတော့အရာင်းသွက်နေတယ်လို့ပြောရမယ်။ဘာဖြစ်လို့လဲဆိုတေ့ာနယ်ကလူတွေကအခု Without စီးလို့မရတော့ဘူးဆိုလို့ အရောင်းအဝယ်ကလိုက်နေတယ်။လက်ရှိကားဈေးကွက်အနေ အထားအဲလိုပုံစံတော့ရှိပါတယ်"လို့ ကားလောကသား တယောက်က VOM ကို ပြောပါတယ်။
စီမံကိန်းနဲ့ ဘဏ္ဍာရေးဝန်ကြီးဌာနကတော့ စီးပွားရေးပြန်လည်ကောင်းမွန်လာစေဖို့နဲ့ ပြည်တွင်းရှိ အသေးစား၊ အငယ်စား၊ အလတ် စား စီးပွားရေးလုပ်ငန်းတွေကို အထောက်အကူပြုစေဖို့ မြန်မာနိုင်ငံရင်းနှီးမြုပ်နှံမှုကော်မရှင်ရဲ့ခွင့်ပြု ချက်နဲ့ ပြည်တွင်းမှာထုတ်လုပ်မယ့် လောင်စာဆီသုံး SKD၊ CKD တွေရဲ့အကောက်ခွန်နှုန်းထားတွေကိုဆက် လက်ဖြေလျှော့ခွင့်ပြုလိုက်တာဖြစ်တယ်လို့ သူတို့ရဲ့ထုတ်ပြန်ချက်မှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။
ဒါအပြင် ပြည်တွင်းကားဈေးကွက်အခြေအနေနဲ့ ပတ်သက်လို့ ကားဝယ်ရောင်းလောကသားတယောက်က သူရဲ့အမြင်ကို အခုလို ဆက်ပြီးသုံးသပ် ပြောပြပါတယ်။
"အခုက Without ကားတစီးရဲ့တန်ဖိုးက သိန်းရာချီဖြစ်နေတယ်။သိန်း ၅ဝ အောက်မှာရဖို့မရှိတော့ဘူး။ပရိုဘောက်ဂီယာဘောက်၊ အင်ဂျင်တောင် သိန်း ၅ဝ ရှိတယ်။တို့နိုင်ငံရဲ့ပေါ်လစီနဲ့ မြန်မာအကြိုက်ဆို EV ကိုလုံးဝစိတ်မဝင်စားဘူး။ဈေးကွက်မှာ EV က သိပ်မလှုပ်ဘူး။သီလဝါမှာထုတ်တဲ့ SKD တွေရပ်ထားတာဆိုရင်ဘာတွေရပ်ထားလဲဆိုတော့ ဖီးယက်စ်တို့ ဆွစ်တို့ နောက် SKD ဟွန်ဒိုင်းကထုတ်တဲ့ ကားတမျိုးရှိတယ်။SKD ထဲဆို အဲဒါတွေရှိတယ်။ကားဈေးတက်တယ်ဆိုတာက Without က လုံးလုံးစီးမရတော့ အဝယ်လိုက်တော့ဈေးကမြောက်တာပေါ့။အခုပုံအတိုင်းဆို အပေါ်ကား၊ အလယ်ကား၊အောက်ကားအကုန်ဈေးတက်ပါမယ်"လို့ သူက ပြောပြခဲ့ပါတယ်။
ယခုထုတ်ပြန်မှုအရ SKD စနစ်နဲ့ ထုတ်လုပ်မယ့် ၂၀၀၀ စီစီနဲ့ အထက် ယာဉ်တွေအပါအဝင် ၂၀၀၀ စီစီနဲ့ အောက်ထုတ်လုပ်မယ့် ယာဉ်တွေအတွက် ယခင်က ၇ ဒသမ ၅ ရာခိုင်နှုန်းကောက်ခံရာကနေ ယခု ၅ ရာခိုင်နှုန်းသို့လည်းကောင်း၊ CKD စနစ်နဲ့ ထုတ်လုပ်မယ့် ယာဉ်တွေအတွက် ယခင်က ၅ ရာခိုင်နှုန်း ကောက်ခံရာကနေ ယခု ၃ ရာခိုင် နှုန်းသို့လည်းကောင်း၊ လျှော့ချ သတ်မှတ်လိုက်တာဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
ဒါအပြင် သုံးဘီးမော်တော်ဆိုင် ကယ်လူစီးတွေကိုလည်း ၃ ရာခိုင် နှုန်း၊လူစီးဘတ်စ်တွေနဲ့ Truck , Body Building ပြုလုပ်မယ့် Truck တွေကို ၃ ရာခိုင်နှုန်း၊မော်တော် ဆိုင်ကယ်ကို ၁.၅ ရာခိုင်နှုန်းသာအခွန် ကောက်ခံသွားမှာဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
ယခုအမိန့်ဟာ ၂ဝ၂၅ ခုနှစ်၊ဇွန်လ ၁ ရက်နေ့ကနေ ၂၀၂၆ ခုနှစ်၊မေလ ၃၁ ရက်နေ့အထိဖြစ်တယ်လို့လည်း သိရှိရပါတယ်။
ပုံစာ - ပြည်တွင်းထုတ် SKD ကားအချို့။

image
14 w - Translate

ပြည်တွင်းထုတ် SKD၊ CKD ကားတွေကို အခွန်လျှော့ပေါ့ကောက်ခံ

ပြည်တွင်းထုတ် SKD၊ CKD ကားတွေကို အခွန်လျှော့ပေါ့ကောက်ခံသွားမယ်လို့ စီမံကိန်းနဲ့ဘဏ္ဍရေး၀န်ကြီးဌာနက အခုရက်ပိုင်းအတွင်းမှာ ထုတ်ပြန်လိုက်ပါတယ်။
SKD ကားဆိုတာက Semi Knocked Down (SKD)ကို ရည်ညွှန်းတာဖြစ်ပြီး ဒါဟာ ကားတစီးရဲ့အစိတ်အပိုင်းတွေကိုပြည်ပကနေတင်သွင်းပြီး ပြည်တွင်းမှာတပ်ဆင်ထုတ် လုပ်ခြင်းဖြစ်ပါတယ်။
CKD ကားဆိုတာကတော့ Completely Knocked Down (CKD)လို့ အဓိပ္ပါယ်ရပြီး ဒီစနစ်ကတော့ ကားတစီးရဲ့အစိတ်အပိုင်းတွေအားလုံးကိုခွဲခြားပြီး တခြားနိုင်ငံကတပ်ဆင်ပြီး တင်ပို့လာတာပဲဖြစ်ပါတယ်။
ယခုအကောက်ခွန်ဖြေလျှော့ပေးလိုက်တဲ့ အရာမှာအကျုံး ဝင်တဲ့ ယာဉ်တွေကတော့
ပြည်တွင်းမှာ ထုတ်လုပ်မယ့်လောင်စာဆီသုံးယာဉ် Semi-Knocked Down - SKD နဲ့ Completely Knocked Down - CKD စနစ်နဲ့
ပြည်ပမှာတပ်ဆင်ပြီး တင်သွင်းတဲ့ ယာဉ်တွေအတွက်ဖြေလျှော့ပေးထားခြင်းဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
သို့သော်လည်း ပြည်တွင်းကားဈေးကွက်မှာတော့ Without ကားဖမ်းဆီးအရေးယူမှုကိစ္စရပ်တွေကြောင့် နယ်အဝယ်တွေလိုက်နေပြီး ပြည်တွင်းကားဈေးနှုန်းတွေက အမြင့်ပိုင်းမှာသာဆက်ရှိနေတယ်လို့ ရန်ကုန်ကားဈေးကွက်အတွင်းကနေ စုံစမ်းသိရှိရပါတယ်။
"ပြည်တွင်းထုတ် SKD နဲ့ CKD ကားတွေကို အခွန်လျှော့တဲ့ကိစ္စပေါ့။အရင်က သူတို့က ၁ဝဝဝ စီစီအထက်ကို ၇.၅ ရာခိုင်နှုန်းဖြတ်ထားတဲ့ကိစ္စပါ။အရင် ၂ဝ၂၃ ကလည်းဒီမူဝါဒ ပဲလေ၊ ဘာမှသိပ်ထူးခြားလာတာမျိုးတော့မရှိပါဘူး။လျှော့ကောက်တာလည်းမဟုတ်၊တိုးကောက်တာလည်းမဟုတ် အရင်လျှော့ကောက်ထားတဲ့ဟာအတိုင်းပါပဲ။အဲဒါကိုပြန်ပြီးထုတ်ပြန်တာပါ။အရင်သွားမြဲတိုင်းသွားလို့ ပြောတာနဲ့တူတူပါပဲ။ဈေးကွက်မှာက အပြောင်းအလဲမရှိဘူး။အခုနယ်အဝယ်တွေလာကြတယ်။အောက်ပိုင်းမြင့်တဲ့ကားတွေကိုဝယ်ကြတယ်။အခုတော့အရာင်းသွက်နေတယ်လို့ပြောရမယ်။ဘာဖြစ်လို့လဲဆိုတေ့ာနယ်ကလူတွေကအခု Without စီးလို့မရတော့ဘူးဆိုလို့ အရောင်းအဝယ်ကလိုက်နေတယ်။လက်ရှိကားဈေးကွက်အနေ အထားအဲလိုပုံစံတော့ရှိပါတယ်"လို့ ကားလောကသား တယောက်က VOM ကို ပြောပါတယ်။
စီမံကိန်းနဲ့ ဘဏ္ဍာရေးဝန်ကြီးဌာနကတော့ စီးပွားရေးပြန်လည်ကောင်းမွန်လာစေဖို့နဲ့ ပြည်တွင်းရှိ အသေးစား၊ အငယ်စား၊ အလတ် စား စီးပွားရေးလုပ်ငန်းတွေကို အထောက်အကူပြုစေဖို့ မြန်မာနိုင်ငံရင်းနှီးမြုပ်နှံမှုကော်မရှင်ရဲ့ခွင့်ပြု ချက်နဲ့ ပြည်တွင်းမှာထုတ်လုပ်မယ့် လောင်စာဆီသုံး SKD၊ CKD တွေရဲ့အကောက်ခွန်နှုန်းထားတွေကိုဆက် လက်ဖြေလျှော့ခွင့်ပြုလိုက်တာဖြစ်တယ်လို့ သူတို့ရဲ့ထုတ်ပြန်ချက်မှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။
ဒါအပြင် ပြည်တွင်းကားဈေးကွက်အခြေအနေနဲ့ ပတ်သက်လို့ ကားဝယ်ရောင်းလောကသားတယောက်က သူရဲ့အမြင်ကို အခုလို ဆက်ပြီးသုံးသပ် ပြောပြပါတယ်။
"အခုက Without ကားတစီးရဲ့တန်ဖိုးက သိန်းရာချီဖြစ်နေတယ်။သိန်း ၅ဝ အောက်မှာရဖို့မရှိတော့ဘူး။ပရိုဘောက်ဂီယာဘောက်၊ အင်ဂျင်တောင် သိန်း ၅ဝ ရှိတယ်။တို့နိုင်ငံရဲ့ပေါ်လစီနဲ့ မြန်မာအကြိုက်ဆို EV ကိုလုံးဝစိတ်မဝင်စားဘူး။ဈေးကွက်မှာ EV က သိပ်မလှုပ်ဘူး။သီလဝါမှာထုတ်တဲ့ SKD တွေရပ်ထားတာဆိုရင်ဘာတွေရပ်ထားလဲဆိုတော့ ဖီးယက်စ်တို့ ဆွစ်တို့ နောက် SKD ဟွန်ဒိုင်းကထုတ်တဲ့ ကားတမျိုးရှိတယ်။SKD ထဲဆို အဲဒါတွေရှိတယ်။ကားဈေးတက်တယ်ဆိုတာက Without က လုံးလုံးစီးမရတော့ အဝယ်လိုက်တော့ဈေးကမြောက်တာပေါ့။အခုပုံအတိုင်းဆို အပေါ်ကား၊ အလယ်ကား၊အောက်ကားအကုန်ဈေးတက်ပါမယ်"လို့ သူက ပြောပြခဲ့ပါတယ်။
ယခုထုတ်ပြန်မှုအရ SKD စနစ်နဲ့ ထုတ်လုပ်မယ့် ၂၀၀၀ စီစီနဲ့ အထက် ယာဉ်တွေအပါအဝင် ၂၀၀၀ စီစီနဲ့ အောက်ထုတ်လုပ်မယ့် ယာဉ်တွေအတွက် ယခင်က ၇ ဒသမ ၅ ရာခိုင်နှုန်းကောက်ခံရာကနေ ယခု ၅ ရာခိုင်နှုန်းသို့လည်းကောင်း၊ CKD စနစ်နဲ့ ထုတ်လုပ်မယ့် ယာဉ်တွေအတွက် ယခင်က ၅ ရာခိုင်နှုန်း ကောက်ခံရာကနေ ယခု ၃ ရာခိုင် နှုန်းသို့လည်းကောင်း၊ လျှော့ချ သတ်မှတ်လိုက်တာဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
ဒါအပြင် သုံးဘီးမော်တော်ဆိုင် ကယ်လူစီးတွေကိုလည်း ၃ ရာခိုင် နှုန်း၊လူစီးဘတ်စ်တွေနဲ့ Truck , Body Building ပြုလုပ်မယ့် Truck တွေကို ၃ ရာခိုင်နှုန်း၊မော်တော် ဆိုင်ကယ်ကို ၁.၅ ရာခိုင်နှုန်းသာအခွန် ကောက်ခံသွားမှာဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
ယခုအမိန့်ဟာ ၂ဝ၂၅ ခုနှစ်၊ဇွန်လ ၁ ရက်နေ့ကနေ ၂၀၂၆ ခုနှစ်၊မေလ ၃၁ ရက်နေ့အထိဖြစ်တယ်လို့လည်း သိရှိရပါတယ်။
ပုံစာ - ပြည်တွင်းထုတ် SKD ကားအချို့။

image
14 w - Translate

ပြည်တွင်းထုတ် SKD၊ CKD ကားတွေကို အခွန်လျှော့ပေါ့ကောက်ခံ

ပြည်တွင်းထုတ် SKD၊ CKD ကားတွေကို အခွန်လျှော့ပေါ့ကောက်ခံသွားမယ်လို့ စီမံကိန်းနဲ့ဘဏ္ဍရေး၀န်ကြီးဌာနက အခုရက်ပိုင်းအတွင်းမှာ ထုတ်ပြန်လိုက်ပါတယ်။
SKD ကားဆိုတာက Semi Knocked Down (SKD)ကို ရည်ညွှန်းတာဖြစ်ပြီး ဒါဟာ ကားတစီးရဲ့အစိတ်အပိုင်းတွေကိုပြည်ပကနေတင်သွင်းပြီး ပြည်တွင်းမှာတပ်ဆင်ထုတ် လုပ်ခြင်းဖြစ်ပါတယ်။
CKD ကားဆိုတာကတော့ Completely Knocked Down (CKD)လို့ အဓိပ္ပါယ်ရပြီး ဒီစနစ်ကတော့ ကားတစီးရဲ့အစိတ်အပိုင်းတွေအားလုံးကိုခွဲခြားပြီး တခြားနိုင်ငံကတပ်ဆင်ပြီး တင်ပို့လာတာပဲဖြစ်ပါတယ်။
ယခုအကောက်ခွန်ဖြေလျှော့ပေးလိုက်တဲ့ အရာမှာအကျုံး ဝင်တဲ့ ယာဉ်တွေကတော့
ပြည်တွင်းမှာ ထုတ်လုပ်မယ့်လောင်စာဆီသုံးယာဉ် Semi-Knocked Down - SKD နဲ့ Completely Knocked Down - CKD စနစ်နဲ့
ပြည်ပမှာတပ်ဆင်ပြီး တင်သွင်းတဲ့ ယာဉ်တွေအတွက်ဖြေလျှော့ပေးထားခြင်းဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
သို့သော်လည်း ပြည်တွင်းကားဈေးကွက်မှာတော့ Without ကားဖမ်းဆီးအရေးယူမှုကိစ္စရပ်တွေကြောင့် နယ်အဝယ်တွေလိုက်နေပြီး ပြည်တွင်းကားဈေးနှုန်းတွေက အမြင့်ပိုင်းမှာသာဆက်ရှိနေတယ်လို့ ရန်ကုန်ကားဈေးကွက်အတွင်းကနေ စုံစမ်းသိရှိရပါတယ်။
"ပြည်တွင်းထုတ် SKD နဲ့ CKD ကားတွေကို အခွန်လျှော့တဲ့ကိစ္စပေါ့။အရင်က သူတို့က ၁ဝဝဝ စီစီအထက်ကို ၇.၅ ရာခိုင်နှုန်းဖြတ်ထားတဲ့ကိစ္စပါ။အရင် ၂ဝ၂၃ ကလည်းဒီမူဝါဒ ပဲလေ၊ ဘာမှသိပ်ထူးခြားလာတာမျိုးတော့မရှိပါဘူး။လျှော့ကောက်တာလည်းမဟုတ်၊တိုးကောက်တာလည်းမဟုတ် အရင်လျှော့ကောက်ထားတဲ့ဟာအတိုင်းပါပဲ။အဲဒါကိုပြန်ပြီးထုတ်ပြန်တာပါ။အရင်သွားမြဲတိုင်းသွားလို့ ပြောတာနဲ့တူတူပါပဲ။ဈေးကွက်မှာက အပြောင်းအလဲမရှိဘူး။အခုနယ်အဝယ်တွေလာကြတယ်။အောက်ပိုင်းမြင့်တဲ့ကားတွေကိုဝယ်ကြတယ်။အခုတော့အရာင်းသွက်နေတယ်လို့ပြောရမယ်။ဘာဖြစ်လို့လဲဆိုတေ့ာနယ်ကလူတွေကအခု Without စီးလို့မရတော့ဘူးဆိုလို့ အရောင်းအဝယ်ကလိုက်နေတယ်။လက်ရှိကားဈေးကွက်အနေ အထားအဲလိုပုံစံတော့ရှိပါတယ်"လို့ ကားလောကသား တယောက်က VOM ကို ပြောပါတယ်။
စီမံကိန်းနဲ့ ဘဏ္ဍာရေးဝန်ကြီးဌာနကတော့ စီးပွားရေးပြန်လည်ကောင်းမွန်လာစေဖို့နဲ့ ပြည်တွင်းရှိ အသေးစား၊ အငယ်စား၊ အလတ် စား စီးပွားရေးလုပ်ငန်းတွေကို အထောက်အကူပြုစေဖို့ မြန်မာနိုင်ငံရင်းနှီးမြုပ်နှံမှုကော်မရှင်ရဲ့ခွင့်ပြု ချက်နဲ့ ပြည်တွင်းမှာထုတ်လုပ်မယ့် လောင်စာဆီသုံး SKD၊ CKD တွေရဲ့အကောက်ခွန်နှုန်းထားတွေကိုဆက် လက်ဖြေလျှော့ခွင့်ပြုလိုက်တာဖြစ်တယ်လို့ သူတို့ရဲ့ထုတ်ပြန်ချက်မှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။
ဒါအပြင် ပြည်တွင်းကားဈေးကွက်အခြေအနေနဲ့ ပတ်သက်လို့ ကားဝယ်ရောင်းလောကသားတယောက်က သူရဲ့အမြင်ကို အခုလို ဆက်ပြီးသုံးသပ် ပြောပြပါတယ်။
"အခုက Without ကားတစီးရဲ့တန်ဖိုးက သိန်းရာချီဖြစ်နေတယ်။သိန်း ၅ဝ အောက်မှာရဖို့မရှိတော့ဘူး။ပရိုဘောက်ဂီယာဘောက်၊ အင်ဂျင်တောင် သိန်း ၅ဝ ရှိတယ်။တို့နိုင်ငံရဲ့ပေါ်လစီနဲ့ မြန်မာအကြိုက်ဆို EV ကိုလုံးဝစိတ်မဝင်စားဘူး။ဈေးကွက်မှာ EV က သိပ်မလှုပ်ဘူး။သီလဝါမှာထုတ်တဲ့ SKD တွေရပ်ထားတာဆိုရင်ဘာတွေရပ်ထားလဲဆိုတော့ ဖီးယက်စ်တို့ ဆွစ်တို့ နောက် SKD ဟွန်ဒိုင်းကထုတ်တဲ့ ကားတမျိုးရှိတယ်။SKD ထဲဆို အဲဒါတွေရှိတယ်။ကားဈေးတက်တယ်ဆိုတာက Without က လုံးလုံးစီးမရတော့ အဝယ်လိုက်တော့ဈေးကမြောက်တာပေါ့။အခုပုံအတိုင်းဆို အပေါ်ကား၊ အလယ်ကား၊အောက်ကားအကုန်ဈေးတက်ပါမယ်"လို့ သူက ပြောပြခဲ့ပါတယ်။
ယခုထုတ်ပြန်မှုအရ SKD စနစ်နဲ့ ထုတ်လုပ်မယ့် ၂၀၀၀ စီစီနဲ့ အထက် ယာဉ်တွေအပါအဝင် ၂၀၀၀ စီစီနဲ့ အောက်ထုတ်လုပ်မယ့် ယာဉ်တွေအတွက် ယခင်က ၇ ဒသမ ၅ ရာခိုင်နှုန်းကောက်ခံရာကနေ ယခု ၅ ရာခိုင်နှုန်းသို့လည်းကောင်း၊ CKD စနစ်နဲ့ ထုတ်လုပ်မယ့် ယာဉ်တွေအတွက် ယခင်က ၅ ရာခိုင်နှုန်း ကောက်ခံရာကနေ ယခု ၃ ရာခိုင် နှုန်းသို့လည်းကောင်း၊ လျှော့ချ သတ်မှတ်လိုက်တာဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
ဒါအပြင် သုံးဘီးမော်တော်ဆိုင် ကယ်လူစီးတွေကိုလည်း ၃ ရာခိုင် နှုန်း၊လူစီးဘတ်စ်တွေနဲ့ Truck , Body Building ပြုလုပ်မယ့် Truck တွေကို ၃ ရာခိုင်နှုန်း၊မော်တော် ဆိုင်ကယ်ကို ၁.၅ ရာခိုင်နှုန်းသာအခွန် ကောက်ခံသွားမှာဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
ယခုအမိန့်ဟာ ၂ဝ၂၅ ခုနှစ်၊ဇွန်လ ၁ ရက်နေ့ကနေ ၂၀၂၆ ခုနှစ်၊မေလ ၃၁ ရက်နေ့အထိဖြစ်တယ်လို့လည်း သိရှိရပါတယ်။
ပုံစာ - ပြည်တွင်းထုတ် SKD ကားအချို့။

image
image
image

တရုတ်ကို သွားဖို့ရှိတယ်လို့ ဒေါ်နယ်ထရန့်ပြော
ဝါရှင်တန်၊ ဇွန်-၆-၂၀၂၅
ရတီ(VOM)
အမေရိကန်သမ္မတ ဒေါ်နယ်ထရန့်ဟာ တရုတ်နိုင်ငံဟာ သွားရောက်ဖို့ရှိတယ်လို့ တရုတ်သမ္မတ ရှီကျင်းပင်နဲ့ တယ်လီဖုန်းဆက်သွယ် ပြောဆိုပြီးနောက် ထုတ်ဖော်ပြောဆိုပါတယ်။
အလွန်ကောင်းမွန်တဲ့ ဆွေးနွေးမှုအတွင်း အပြန်အလှန် လာရောက်လည်ပတ်ဖို့တွေကို ဖိတ်ကြားခဲ့တယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ ဒါပေမယ့် သူ့ရဲ့ တရုတ်ခရီးစဉ်ကိုတော့ တရာဝင် အတည်ပြုတာမျိုးမရှိသေးပါဘူး။
နှစ်နိုင်ငံအကြား ကုန်သွယ်ရေးတင်းမာမှုတွေနဲ့ပတ်သက်သက်ပြီး ဒေါ်နယ်ထရန့်နဲ့ ရှီကျင်းပင်တို့ဟာ ကြာသပတေးနေ့မှာ တယ်လီဖုန်းဆက်သွယ်ဆွေးနွေးခဲ့ကြပြီး ဒါဟာ အမေရိကန်ဘက်က တောင်းဆိုမှုကြောင့်လို့ တရုတ်တာဝန်ရှိသူတွေက ပြောပါတယ်။
တနာရီခွဲကြား ဆွေးနွေးမှုအတွင်း နှစ်နိုင်ငံ ကုန်သွယ်ရေးဆိုင်ရာတွေကို အဓိကဆွေးနွေးခဲ့ပြီး အလွန်အပြုသဘောဆောင်တယ်လို့ ထရန့်ကဆိုပါတယ်။ ဖိတ်ကြားချက်အရာ တချိန်ချိန်မှာ သမ္မတကတော်နဲ့ အတူ တရုတ်သိုသွားဖို့ရှိပြီး ရှီကျင်းပင်လည်း အိမ်ဖြူတော်လာမယ်လို့ ဒေါ်နယ်ထရန့်က ပြောပါတယ်။
ဂျီနီဗာမှာ မကြာသေးမီက ချုပ်ဆိုခဲ့တဲ့ ကုန်သွယ်ရေးသဘောတူညီချက်များကို ဆက်လက်အကောင်အထည်ဖော်နေကြောင်း ရှီကျင်းပင်က ပြောပါတယ်။နှစ်ဖက်စလုံးက အခွန်တွေ သိသိသာသာ လျှော့ချဖို့ ရည်ရွယ်တဲ့ ဒီသဘောတူညီချက်ကို ချိုးဖောက်ကြောင်း အပြန်အလှန် စွပ်စွဲမှုတွေ ရှိနေပါတယ်။
သဘောတူညီချက်အရ နှစ်ဖက်စလုံးအနေနဲ့ အခွန်ကောက်ခံမှုတွေကို လျှော့ချခဲ့ပြီး ကုန်သွယ်ရေး သဘောတူညီချက်တရပ်အတွက် ကြိုးပမ်းဖို့ ရက်ပေါင်း ၉၀ သတ်မှတ်ထားပါတယ်။
Ref:BBC
Photo:Reuters

image

#နိုင်ငံခြားငွေလဲလှယ်နှုန်း
-မြန်မာနိုင်ငံတော်ဗဟိုဘဏ် ရည်ညွှန်းငွေလဲနှုန်း
အမေရိကန် တဒေါ်လာ - ၃၅၉၉ ကျပ်
ပြင်ပပေါက်စျေး
-အမေရိကန်ဒေါ်လာ‌
ရောင်းဈေး - ၄၄၄၀ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၄၃၈၀ ကျပ်
-စင်္ကာပူဒေါ်လာ
ရောင်းဈေး - ၃၄၃၅ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၃၃၈၅ ကျပ်
-ယူရို
ရောင်းဈေး - ၅၀၇၅ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၄၉၇၅ ကျပ်
-ထိုင်းဘတ်
ရောင်းဈေး - ၁၃၆.၀၅ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၁၃၃.၃၃ ကျပ်
-မလေးရှားရင်းဂစ်
ရောင်းဈေး - ၁၀၅၀ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၁၀၃၅ ကျပ်
-တရုတ်ယွမ်
ရောင်းဈေး - ၆၁၇ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၆၀၅ ကျပ်
-ဂျပန်ယန်း
ရောင်းဈေး - ၃၀.၈၇ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၃၀.၂၅ ကျပ်
-အိန္ဒိယရူပီး
ရောင်းဈေး - ၅၁.၆၆ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၅၀.၆၂ ကျပ်
-ကိုရီးယားဝမ်
ရောင်းဈေး - ၃.၂၇ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၃.၂၀ ကျပ်
-စတာလင်ပေါင်
ရောင်းဈေး - ၆၀၂၅ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၅၉၀၅ ကျပ်
-ဩစတြေးလျဒေါ်လာ
ရောင်းဈေး - ၂၈၇၅ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၂၈၂၅ ကျပ်
-ကနေဒါဒေါ်လာ
ရောင်းဈေး - ၃၂၄၅ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၃၁၈၀ ကျပ်
-ဟောင်ကောင်ဒေါ်လာ
ရောင်းဈေး - ၅၆၅ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၅၅၄ ကျပ်
-ယူအေအီး
ရောင်းဈေး - ၁၂၀၈ ကျပ်
ဝယ်ဈေး - ၁၁၈၄ ကျပ်
ငွေလဲနှုန်းများ အချိန်နှင့်အမျှ ပြောင်းလဲနိုင်သည်။
***သတ်မှတ်ဈေးအတိုင်း အရောင်းအဝယ်မလုပ်ပါက အရေးယူခံရနိုင်သည်။

#ရွှေဈေး
-ကမ္ဘာ့ရွှေဈေး
တအောင်စ ၃၃၆၆ ဒေါ်လာ
ရန်ကုန်တိုင်းရွှေလုပ်ငန်းရှင်များအသင်း (YGEA) ရဲ့ရွှေစျေးကွက် အဖွင့်ဈေးနှုန်း
- အကယ်ဒမီ မီးလင်းရွှေ တကျပ်သား
၅၈၂၀၀၀၀ ကျပ်
ပြင်ပ အရောင်းအဝယ်ဖြစ်တဲ့ ရွှေဈေးနှုန်း
* စနစ်ဟောင်း
(၁ိ - ၁၆.၆၀၆ ဂရမ် = ၁၂၈ ရွေး)
-အခေါက်ရွှေ တကျပ်သား (ပြင်ပဈေးကွက်)
ရောင်းဈေး ၇၇၇၀၀၀၀ ကျပ်
ဝယ်ဈေး ၇၇၃၀၀၀၀ ကျပ်
-၁၅ ပဲရည် တကျပ်သား
ရောင်းဈေး ၇၃၇၀၀၀၀ ကျပ်
ဝယ်ဈေး ၇၃၃၀၀၀၀ ကျပ်
* စနစ်သစ်
(၁ိ - ၁၆.၃၂၉၃၂၅ ဂရမ် = ၁၂၀ ရွေး)
-အခေါက်ရွှေ တကျပ်သား (ပြင်ပဈေးကွက်)
ရောင်းဈေး ၇၆၅၀၀၀၀ ကျပ်
ဝယ်ဈေး ၇၆၁၀၀၀၀ ကျပ်
-၁၅ ပဲရည် တကျပ်သား
ရောင်းဈေး ၇၂၅၀၀၀၀ ကျပ်
ဝယ်ဈေး ၇၂၁၀၀၀၀ ကျပ်
“လက်ရှိ ရွှေဈေးကွက်အတွင်း ဈေးနှုန်းအတက်အကျ မငြိမ်သေးတဲ့အတွက် ရောင်းမှား၊ ဝယ်မှား မဖြစ်ဖို့ သတိပြုစေလိုပါတယ်။”
(ရွှေဈေးနှုန်းများ အချိန်နှင့်အမျှ ပြောင်းလဲနိုင်သည်။)

အမေရိကန် ပြည်ဝင်ခွင့်ပိတ်လိုက်လို့ DV မျှော်သူတွေနဲ့ တတိယနိုင်ငံကူးမယ့် မြန်မာနိုင်ငံသားတွေ အခက်တွေ့
ဇွန် ၆ - ၂ဝ၂၅
KKO(VOM)
အမေရိကန်က မြန်မာနိုင်ငံသားတွေကို ပြည်ဝင်ခွင့်ပိတ်လိုက်လို့ အမေရိကသွားဖို့ ပြင်ဆင်ပြီး DV မျှော်နေသူတွေနဲ့ တတိယနိုင်ငံကူးမယ့်သူတွေ အခက်တွေ့နေရတယ်လို့သိရပါတယ်။
ယခု သမ္မတဒေါ်နယ်ထရန့်က မြန်မာ အပါအဝင် နိုင်ငံအများအပြားကို အမေရိကန်ပြည်ဝင်ခွင့်ပိတ်လိုက်တာဖြစ်ပြီး ဒီလိုပိတ်ရတာဟာ အမေရိကန်ကို အန္တရာယ်ရှိတဲ့ ပြည်ပနိုင်ငံသားတွေရန်က ကာကွယ်ဖို့ နိုင်ငံအများအပြားကနိုင်ငံ သားတွေ လာရောက်ခွင့်ကို ပိတ်ပင်တားမြစ်လိုက်တာဖြစ်တယ်လို့ ဆိုထားပါတယ်။
ဒီလိုပြည်ဝင်ခွင့်အပိတ်ခံရတဲ့အထဲမှာ အာဖဂန်နစ္စတန်၊ မြန်မာ၊ ချဒ်၊ ကွန်ဂို ၊ အီကွေတိုရီရယ်ဂီနီ၊ အီရီထရီးယား၊ ဟေတီ၊ အီရန်၊ လစ်ဗျား၊ ဆိုမာလီယာ၊ ဆူဒန်နဲ့ ယီမင်နိုင်ငံသားတွေ လာရောက်မှုကို အပြည့်အ၀ကန့်သတ်ထားတာလည်းဖြစ်ပါတယ်။ဒီအမိန့်ဟာ ဇွန် ၉ ရက် အရှေ့ပိုင်း စံတော်ချိန် နံနက် ၁၂ နာရီ ၁ မိနစ်မှာ စတင်သက်ဝင်မယ်လို့ အိမ်ဖြူတော်က ဆိုပါတယ်။
"အဓိက အချက် ၂ ချက် ကြောင့် မြန်မာကို ပိတ်တာပါ။ပထမအချက်က အမေရိကားကို လာမယ့် မြန်မာ နိုင်ငံသားရဲ့အချက်အလက် ပြစ်မှုမှတ်တမ်းဘာညာ နောက်ကြောင်းရာဇဝင်ကို အမေရိကန်သက်ဆိုင်ရာက သိချင်ရင် မြန်မာအစိုးရက အဲ့ဒီ နိုင်ငံသားနဲ့ ပက်သက်တဲ့ အချက် အလက်တွေ သေချာမှတ်တမ်းတင်ထားတာမရှိဘူး။အဲ့ဒီတော့ အမေရိက က သူ့နိုင်ငံဆီလာမယ့်သူက လူကောင်းလား၊ လူဆိုးလား သေချာ စိစစ်လို့ မရဖြစ်နေတာ ဒုတိယတစ်ချက်က မြန်မာပြည်က လာတဲ့ မြန်မာတွေ တော်တော်များများက လာပြီးရင် မြန်မာပြည် မပြန်တော့ဘဲ အမေရိကားမှာပဲ ဆက်နေကြလို့ ဖြစ်ပါတယ်"လို့ မြန်မာ နိုင်ငံသားတယောက်က မှတ်ချက်ပြု ပြောပြပါတယ်။
လက်ရှိမှာတော့ အခုလို ပြည်ဝင်ခွင့် ပိတ်ပင်လိုက်တာဟာ အမေရိကန်နိုင်ငံကို သွားလိုတဲ့ ကူးလိုတဲ့ အသိုင်းအဝိုင်းတွေကြားမှာ ယဂက်တွေလည်းထစေခဲ့ပါတယ်။
"ဒါကထရန့်ကိုပဲ အပြစ်တင်လို့မရဘူး။US ရောက်သွားတဲ့ မြန်မာတွေက နေချင်သလောက်နေတယ်၊ လုပ်ချင်တာလုပ်တယ်၊ အဲအကျိုးဆက်တွေကြောင့် ဒီလို ဖြစ်လာတာ။ရောက်သွားတဲ့သူတွေအကုန်လုံးက ဥပဒေဘောင်အောက်က နေမယ်၊ အချိန်တန် ပြန်မယ်လုပ်ရင် ဒီလို ဖြစ်စရာ အကြောင်းမရှိဘူး။ တဘက်ကလည်း မြန်မာနိုင်ငံကို ဘယ်သူ ပြန်လာချင်ပါ့မလဲ၊ ဒါပေမဲ့ ရှေ့က လူတွေကြောင့် အခုတော့ တကယ်လိုအပ်လို့ သွားရမယ့်သူတွေအတွက်တောင် မရတော့ဘူး"လို့ ပြည်ပရောက် မြန်မာနိုင်ငံသားတယောက်က VOM ကို ဆက်ပြီး ပြောပြပါတယ်။
ဒါအပြင် ပြည်တွင်းရေးရာကိစ္စရပ်တွေနဲ့ နိုင်ငံတကာရေးရာကိစ္စရပ်တွေကိုလေ့လာသုံးသပ်သူတယောက်ကလည်း သူရဲ့အမြင်ကို အခုလိုပြောပြခဲ့ပါတယ်။
"အမေရိကန်နိုင်ငံထဲကို လူခိုးသွင်းတဲ့ဂိုဏ်းတွေကမြန်မာပြည်မှာရှိသလို ယိုးဒယား၊ဘန်ကောက်နဲ့ မလေးရှားနိုင်ငံတွေမှာလည်းရှိပါတယ်။ဥပမာအားဖြင့်ပြောရရင် ချင်းလူမျိုးတွေ အမေရိကန်ကိုဘယ်လို၊ဘယ်လမ်းကြောင်းနဲ့ရောက်သွားကြသလဲ။မလေးရှားကနေတဆင့်သွားကြတာပါ။အဲဒါတွေ ကိုမစ္စတာထရန့်ကလည်းသမ္မတ မဖြစ်ခင်ကတည်းကအာရှတိုက်ကနေပြီး အမေရိကန်ကိုပို့နေတဲ့လူမှောင်ခိုဂိုဏ်းအကြောင်းကိုကြိုသိနေပါတယ်လို့ Website တခုမှာဖတ်ဘူးပါတယ်။နှစ်အတိုင်းအတာ တခုထိတော့ပိတ်ထားမှာပါ"လို့ သူက သုံးသပ် ပြောပြခဲ့ပါတယ်။
အခြားသော အမေရိကန်နိုင်ငံကို သွားလိုသူတွေအနေနဲ့ ကန်ပြည်ထောင်စုက အခုလိုပြည်ဝင်ခွင့်ပိတ်လိုက်တဲ့အတွက် ဥရောပနိုင်ငံတွေဘက်ကိုဝင်ရောက်သွားနိုင်တယ်လို့လည်း သုံးသပ်မှုတွေရှိနေပါတယ်။
"နောက်လေးနှစ်စောင့်ရမှာပါပဲ။ထရန့်လက်ထက်မှာ ဒါကဘယ်လိုမှမဖြစ်နိုင်တော့ဘူး။ နောက်သမ္မတတယောက်စောင့်မှပဲရမယ်။ဒါကဘယ်လိုမှမျှော်လို့မရတော့ဘူး။အရင်ကဆို ဒီတခေါက် DV မပေါက်ရင်တောင် နောက်နှစ် DV ပေါက်မလားဆိုပြီးမျှော်လို့ရသေးတယ်။အခုကလုံးလုံးကိုမျှော်လို့မရတဲ့ အခြေအနေဖြစ်သွားတာပေါ့"လို့ အမေရိကန်နိုင်ငံကိုသွားဖို့ ပြင်ဆင်နေတဲ့ မြန်မာနိုင်ငံသားတယောက်က ပြောပါတယ်။

image
14 w - Translate

ကုန်းတွင်းလုပ်ကွက် (မြန်အောင်) တွင် ရေနံထုတ်လုပ်ရန် နိုင်ငံသားပိုင်ကုမ္ပဏီတစ်ခု လုပ်ကိုင်ခွင့်ရ
ရန်ကုန်၊ ဇွန် ၅
မြန်အောင်ဒေသက ကုန်းတွင်းလုပ်ကွက် IOR-6 ဧရိယာ-၂ မှာ ရေနံတူးဖော်ထုတ်လုပ်ဖို့ နိုင်ငံသားပိုင် Myanmar Kinsanar Co., Ltd. ကို လုပ်ကိုင်ခွင့်ရရှိကြောင်း စွမ်းအင်ဝန်ကြီးဌာနမှ သိရပါတယ်။
စွမ်းအင်ဝန်ကြီးဌာနမှ ဦးစီးလုပ်ကိုင်နေတဲ့ ကုန်းတွင်းလုပ်ကွက်တွေထဲက ၁၀ ကွက်မှာ ခေတ်မီနည်းပညာတွေ အသုံးပြုပြီး ဆောင်ရွက်ခွင့်ရရှိဖို့ အစိုးရထံ တင်ပြခဲ့ပြီးနောက် အခုလို IOR-6 မှာ လုပ်ခွင့်ပြုခဲ့တာလို့ ဆိုပါတယ်။
ကုန်းတွင်းလုပ်ကွက် IOR-6 မှာ တိုးတက်ထွက်လာရှိတဲ့ ရေနံထုတ်လုပ်မှုအပေါ် ခွဲဝေခံစားတဲ့ စာချုပ်ကို ဇွန်လ ၄ ရက်နေ့မှာ မြန်မာ့ရေနံနှင့် သဘာဝဓာတ်ငွေ့လုပ်ငန်း (MOGE) နဲ့ Myanmar Kinsanar တို့အကြား လက်မှတ်ရေးထိုးခဲ့ပါတယ်။
အခုလို နိုင်ငံသားပိုင်ရေနံကုမ္ပဏီကို လုပ်ကိုင်ခွင့်ပေးနိုင်ခဲ့တာကြောင့် ရေနံတူးဖော်ရေးလုပ်ငန်းတွေမှာ ပြည်တွင်းရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု အားကောင်းလာပြီး ပြည်တွင်းအလုပ်အကိုင်အခွင့်အလမ်းတွေ ဖော်ဆောင်နိုင်တယ်လို့ စွမ်းအင်ဝန်ကြီး ဦးကိုကိုလွင်က ပြောပါတယ်။
နိုင်ငံသားပိုင်ကုမ္ပဏီလုပ်ကိုင်ခွင့်ရ မြန်အောင်ရေနံမြေဟာ ပြည်အနည်ကျချိုင့်ဝှမ်းမှာ ပါဝင်ပြီး ပဲခူးတိုင်းနဲ့ ဧရာဝတီတိုင်းတို့ စပ်ကြားနေရာမှာ တည်ရှိကာ အစဉ်အလာကောင်းခဲ့တဲ့ ရေနံမြေတစ်ခု ဖြစ်ပါတယ်။
IOR-6 ကနေ ရေနံစိမ်းတွေ တိုးတက်ရရှိဖို့ မျှော်မှန်းပြီး စက်သုံးဆီတွေ ချက်လုပ်ရာမှာ အသုံးပြုသွားမှာဖြစ်ကြောင်း သိရပါတယ်။

image