Discover postsExplore captivating content and diverse perspectives on our Discover page. Uncover fresh ideas and engage in meaningful conversations
၅၀၀ ကေဗွီ လှိုင်သာယာ ဓာတ်အားခွဲရုံစီမံကိန်းအား ၂၀၂၅ ခုနှစ်အတွင်း စီမံကိန်းတစ်ခုလုံး ရာနှုန်းပြည့် ပြီးစီးနိုင်ရေး ကြိုးပမ်းဆောင်ရွက်နေ
ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီး၊ လှိုင်သာယာမြို့နယ်ဆောင်ရွက်နေသည့် ၅၀၀ ကေဗွီ လှိုင်သာယာ (အနောက်ပိုင်းတက္ကသိုလ်) ဓာတ်အားခွဲရုံစီမံကိန်းကို ၂၀၂၅ ခုနှစ် ဧပြီလအတွင်း စီမံ ကိန်းတစ်ခုလုံး ရာနှုန်းပြည့် ပြီးစီးနိုင်ရေး ကြိုးပမ်းဆောင်ရွက်လျက်ရှိကြောင်း လျှပ်စစ်စွမ်းအားဝန်ကြီးဌာနမှ သိရသည်။
အဆိုပါ ၅၀၀ ကေဗွီ လှိုင်သာယာ (အနောက်ပိုင်းတက္ကသိုလ်) ဓာတ်အားခွဲရုံစီမံကိန်း ဆောင်ရွက်ပြီးစီးသွားပါက ၅၀၀ ကေဗွီ ဓာတ်အားလိုင်းစနစ်ဖြင့် မြန်မာနိုင်ငံမြောက်ပိုင်းမှ ထုတ်လုပ်လျက်ရှိသည့် လျှပ်စစ်ဓာတ်အားများကို မြန်မာနိုင်ငံ တောင်ပိုင်းဒေသများသို့ ဗို့အားပြည့်ဝတည်ငြိမ်စွာဖြင့် ပို့လွှတ်နိုင်မည်ဖြစ်ကြောင်း သိရသည်။
လက်ရှိ ၅၀၀ ကေဗွီ ဓာတ်အားခွဲရုံများ တည်ဆောက်နေဆဲကာလတွင် ၂၃၀ ကေဗွီဗို့အားဖြင့် လျှပ်စစ်ဓာတ်အားများ စတင်ပို့လွှတ်ပေးလျက်ရှိပြီး ၅၀၀ ကေဗွီစနစ်ဖြင့် ပို့လွှတ်နိုင်ရန် ဓာတ်အားလိုင်းနှင့် ဓာတ်အားခွဲရုံများ တည်ဆောက်ခြင်း အပါအဝင် စီမံကိန်းတစ်ခုလုံးအနေဖြင့် (၇၉) ရာခိုင် နှုန်း ပြီးစီးနေပြီ ဖြစ်ကာ ၂၀၂၅ ခုနှစ် ဧပြီလအတွင်း စီမံကိန်းတစ်ခုလုံး ရာနှုန်းပြည့်ပြီးစီးနိုင်ရေး ကြိုးပမ်းဆောင် ရွက်လျက်ရှိကြောင်း သိရသည်။
အဆိုပါ ၅၀၀ ကေဗွီ လှိုင်သာယာ (အနောက်ပိုင်းတက္ကသိုလ်) ဓာတ်အားခွဲရုံ တည်ဆောက်ရေးစီမံကိန်းကို လျှပ်စစ်ဓာတ်အားပို့လွှတ်ရေးနှင့် ကွပ်ကဲရေးဦးစီးဌာနမှ အကောင်အထ ည်ဖော်လျက်ရှိရာ လုပ်ငန်းတိုးတက်မှု အခြေအနေကို လျှပ် စစ်စွမ်းအားဝန်ကြီးဌာန ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီး ဦးဉာဏ်ထွန်းနှင့် တာဝန်ရှိသူများသည် အောက်တိုဘာ (၂၇)ရက် နံနက်ပိုင်းက သွားရောက်ကြည့်ရှုစစ်ဆေးခဲ့သည်။
ထို့နောက် စီမံကိန်းလုပ်ငန်းခွင်အတွင်း Control Building နှင့် Switch Yard တည်ဆောက်ခြင်းလုပ်ငန်းများ ဆောင် ရွက်နေမှု၊ ထရန်စဖော်မာများ၊ Shunt Reactor တပ်ဆင်နေမှုနှင့် Hybrid Gas Insulated Switchgear (HGIS) တပ်ဆင်နေမှုတို့ကို လှည့်လည်ကြည့်ရှုစစ်ဆေးခဲ့ကြောင်း သိရသည်။
မြို့ပတ်ရထား ခရီးစဉ်တွေကို DEMU တွဲဆိုင်းသစ်တွေနဲ့ ပြောင်းလဲ ပြေးဆွဲမည်
အောက်တိုဘာ ၂၈
မြို့ပတ်ရထား ခရီးစဉ်တွေကို စပိန်နိုင်ငံကနေ ဝယ်ယူထားတဲ့ DEMU ဒီဇယ်လျှပ်စစ်ရထားတွဲဆိုင်း သစ်တွေနဲ့ နိုဝင်ဘာလအတွင်း ပြောင်းလဲ ပြေးဆွဲသွားမယ်လို့ ပို့ဆောင်ရေးနဲ့ ဆက်သွယ်ရေး ဝန်ကြီးဌာန မြန်မာ့မီးရထား ဌာနကနေပြောပါတယ်။
“မြို့ပတ်မှာ DEMU တွဲဆိုင်းသစ်တွေနဲ့ မကြာခင်မှာ ပြောင်းလဲ ပြေးဆွဲသွားမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ Level Crossing တွေ၊ ဂိတ်တွေ၊ ကားလမ်းကူးတွေမှာ ကားတွေချော့မွှေ့စွာကူးနိုင်ဖို့ အန္တရာယ်ကင်းစွာကူးနိုင်ဖို့ အော်တိုအချက်ပြ ဂိတ်ပိတ်စနစ်တွေကို တပ်ဆင်ဆောင်ရွက်ထားပြီး ဖြစ်ပါတယ်”လို့ မြန်မာ့မီးရထားမှ တိုင်းအမှတ် ၇ တာဝန်ခံ လက်ထောက်အထွေထွေမန်နေဂျာ ဦးထွန်းဝေက ပြောပါတယ်။
မီးရတားလမ်းပိုင်း တောင့်တင်းခိုင်မာအောင် အဆင့် မြှင့်တင်တာတွေ၊ အော်တို အချက်ပြပစ္စည်းကိရိယာ တပ်ဆင်ခြင်းတွေ၊ ဘူတာ အဆင့် မြှင့်တင်တာတွေ ကို ၂၀၁၉ ခုနှစ်ကတည်းက လုပ်ဆောင်ထားခဲ့တယ်လို့ သိရပါတယ်။
DEMU အတွဲ (၆) တွဲပါတဲ့ တွဲဆိုင်း (၁၁) ဆိုင်းနဲ့ မြို့ပတ်ရထားခရီးစဉ်တွေကို ပြောင်းလဲပြေးဆွဲမှာ ဖြစ်ပြီး လက်ရှိမှာ တွဲဆိုင်း (၉)ဆိုင်း ရောက်ရှိထားနေပြီလို့ ဦးထွန်းဝေက ပြောပါတယ်။
ခရီးစဉ် လက်မှတ်ခ နှုန်းထားတွေကို အောက်တိုဘာ (၂၀) ရက်နေ့ကတည်းက (၀) မိုင်ကနေ (၁၅) မိုင်အထိ ကျပ် (၄၀၀)နဲ့ (၁၅)မိုင် အထက် ခရီးစဉ်ကိုတော့ ကျပ် (၈၀၀) ကောက်ခံတယ်လို့ သိရပါတယ်။
#centralnewsnaypyitaw
PV မှ PJ နိုင်ငံကူးလက်မှတ် ပြောင်းလဲလျှောက်ထားမှု ဆောင်ရွက်ပေးမည်
----------------------------------
အလည်အပတ် PV နိုင်ငံကူးလက်မှတ်ကနေ အလုပ်အကိုင် PJ နိုင်ငံကူးလက်မှတ်ပြောင်းလဲ လျှောက်ထားလာရင် အောက်တိုဘာ ၂၈ ရက်ကစပြီး လက်ခံဆောင်ရွက်ပေးမယ်လို့ မြန်မာနိုင်ငံကူးလက်မှတ် ထုတ်ပေးရေးရုံးက ထုတ် ပြန်ပါတယ်။
လက်ရှိမှာ ပြည်ပနိုင်ငံတွေကိုအလုပ်သွားရောက်လုပ်ကိုင်မယ့် မြန်မာနိုင်ငံသားတွေအနေနဲ့ PJ နိုင်ငံကူးလက်မှတ် လျှောက်ထားရမယ့်အစား PV နိုင်ငံကူးလက်မှတ်တွေလျှောက်ထားပြီး ထွက်ခွာကြတဲ့အတွက် လေဆိပ်မှာ အဆင် မပြေမှုတွေ ဖြစ်ပေါ်နေတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။
အဲဒါကြောင့် အလုပ်သမားဝန်ကြီးဌာနက သတ်မှတ်ထားတဲ့ အလုပ်အကိုင်ဆိုင်ရာ အထောက် အထားနဲ့ သက်တမ်း ရှိ PV နိုင်ငံကူးလက်မှတ်ကနေ PJ နိုင်ငံကူးလက်မှတ်လျှောက်ထားလာရင် လက်ခံဆောင်ရွက်ပေးသွားမှာဖြစ် တယ်လို့ မြန်မာနိုင်ငံကူးလက်မှတ် ထုတ်ပေးရေးရုံးရဲ့ ထုတ်ပြန်ချက်မှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။
အလုပ်အကိုင် PJ နိုင်ငံကူးလက်မှတ် နဲ့ အလုပ်သမား သက်သေခံကတ်ရှိမှသာ ပြည်ပထွက်ခွာ အလုပ်လုပ်ခွင့် ပြုမှာဖြစ်တယ်လို့လည်း အလုပ်သမားဝန်ကြီးဌာနက အသိပေးထုတ်ပြန်ထားပြီး ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါ့အပြင် သက်တမ်း ရှိ PJ နိုင်ငံကူးလက်မှတ်ကနေ PV နိုင်ငံကူးလက်မှတ် ပြောင်းလဲလျှောက်ထားမှုတွေကိုတော့ အခုနှစ် ဇွန်လ ၆ ရက်ကစပြီး ယာယီပိတ်သိမ်းထားတယ်လို့ မြန်မာနိုင်ငံကူးလက်မှတ်ထုတ်ပေးရေးရုံးက ထုတ်ပြန်ထားပါတယ်။
🗣ဇင်ချန်ကို : "၂၀၁၀ တုန်းကသူကျွန်တော့်ကိုပြောဖူးတယ်။ ငါပိုက်ဆံအတွက်ဘောလုံးကန်တာ၊ ဘောလုံးကန်တယ်ဆိုတာ ငါ့ရဲ့ဝါဿနာလည်းမဟုတ်သလို အရမ်းကြီးလည်းရူးသွပ်နေတာမဟုတ်ဘူး။ ကျွန်တော်အဲ့ဒီတုန်းကငယ်သေးတဲ့သူပြောတာကိုနားမလည်ခဲ့ပါဘူး။ အမှန်တကယ်တော့အခုချိန်ထိလည်း သူပြောတာကိုသေသေချာချာနားမလည်နိုင်ခဲ့ပါဘူး။တခြားဘောလုံးသမားတွေက ဝါဿနာကြောင့်ဒီလောကထဲကိုဝင်လာတာ။ သူကပိုက်ဆံရလို့ဒီလောကထဲကိုဝင်လာတာ။ တူတော့မတူဘူးပေါ့။”
🗣ဇင်ချန်ကို : "၂၀၁၀ တုန်းကသူကျွန်တော့်ကိုပြောဖူးတယ်။ ငါပိုက်ဆံအတွက်ဘောလုံးကန်တာ၊ ဘောလုံးကန်တယ်ဆိုတာ ငါ့ရဲ့ဝါဿနာလည်းမဟုတ်သလို အရမ်းကြီးလည်းရူးသွပ်နေတာမဟုတ်ဘူး။ ကျွန်တော်အဲ့ဒီတုန်းကငယ်သေးတဲ့သူပြောတာကိုနားမလည်ခဲ့ပါဘူး။ အမှန်တကယ်တော့အခုချိန်ထိလည်း သူပြောတာကိုသေသေချာချာနားမလည်နိုင်ခဲ့ပါဘူး။တခြားဘောလုံးသမားတွေက ဝါဿနာကြောင့်ဒီလောကထဲကိုဝင်လာတာ။ သူကပိုက်ဆံရလို့ဒီလောကထဲကိုဝင်လာတာ။ တူတော့မတူဘူးပေါ့။”
🗣ဇင်ချန်ကို : "၂၀၁၀ တုန်းကသူကျွန်တော့်ကိုပြောဖူးတယ်။ ငါပိုက်ဆံအတွက်ဘောလုံးကန်တာ၊ ဘောလုံးကန်တယ်ဆိုတာ ငါ့ရဲ့ဝါဿနာလည်းမဟုတ်သလို အရမ်းကြီးလည်းရူးသွပ်နေတာမဟုတ်ဘူး။ ကျွန်တော်အဲ့ဒီတုန်းကငယ်သေးတဲ့သူပြောတာကိုနားမလည်ခဲ့ပါဘူး။ အမှန်တကယ်တော့အခုချိန်ထိလည်း သူပြောတာကိုသေသေချာချာနားမလည်နိုင်ခဲ့ပါဘူး။တခြားဘောလုံးသမားတွေက ဝါဿနာကြောင့်ဒီလောကထဲကိုဝင်လာတာ။ သူကပိုက်ဆံရလို့ဒီလောကထဲကိုဝင်လာတာ။ တူတော့မတူဘူးပေါ့။”

စားအုန်းဆီ သတ်မှတ် စျေးနှုန်း (၅၅) ကျပ်ခန့် မြင့်တက်
အောက်တိုဘာ ၂၈။
စားအုန်းဆီ အခြေခံ လက်ကား ရည်ညွန်း စျေးနှုန်း တစ်ပိဿကို (၅၅) ကျပ်လောက် စျေးနှုန်း မြင့်တက်လာတယ်လို့ သိရပါတယ်။
ပြီးခဲ့ တစ်ပတ်က ရည်ညွှန်းစျေးနှုန်းမှာ တစ်ပိဿ ကျပ် (၆၂၆၅) ကျပ် ရှိခဲ့ရာကနေ အောက်တိုဘာလ (၂၈) ရက်နေ့မှာတော့ (၆၃၂၀) ကျပ် နှုန်း ရှိခဲ့ပါတယ်။
သတ်မှတ် ရည်ညွှန်းစျေးနှုန်းတွေကို ကမ္ဘာ့စားအုန်းဆီ ထုတ်လုပ် တင်ပို့တဲ့ နိုင်ငံတွေရဲ့ စျေးကွက် စျေးနှုန်းပေါ် မူတည် တွက်ချက်ပြီး နိုဝင်ဘာ (၃) ရက်နေ့အထိ ပြည်တွင်းစျေးကွက်မှာ (၆၃၂၀)ကျပ်လို့ သတ်မှတ်ထားတာကို တွေ့ရပါတယ်။
သတ်မှတ်ရည်ညွှန်းနှုန်းထားထက် စျေးနှုန်း မြှင်တင်ရောင်းချတာတွေ၊ စျေးကစားဖို့အတွက် သိုလှောင်ပြုလုပ်မယ်ဆိုရင် အရေးကြီးကုန်စည်နဲ့ ဝန်ဆောင်မှု ဥပဒေအရ အရေးသွားမယ်လို့လဲ သိရပါတယ်။
#centralnewsnaypyitaw