51 w - Translate

Yangon Port handles 633 container vessels in 2024

A total of 633 container vessels docked at the Yangon Port in 2024, the Myanma Port Authority announced.
The arrival of the container vessels rose in 2024 compared to 629 vessels in 2023.
Myanma Port Authority stated that 49 vessels in January, 53 in February, 55 in March, 50 in April, 52 in May, 50 each in June, July and August, 55 in September, 52 in October, 57 in November and 60 in December 2024 arrived at Yangon Port.
Following the draft extension, international ocean liners can now access the inner port, according to the Myanma Port Authority’s statement on 22 June 2022.
After the new navigation channel (Kings Bank Channel) accessing the inner Yangon River had been found, the draft extension work was accelerated. After that, the port can now handle larger ships. The container vessel MV SITC Zhaoming (185.99 metres LOA, 35.25 metres Beam, 29,232 GRT and 2,698 TEU) of Hong Kong-based SITC Shipping Line docked at Asia World Port Terminal for the first time on 22 June, which is the largest ship that AWPT Port handled.
From May 2021, the arrival of the ships at terminals in Yangon has increased again. Three new container vessels by Maersk Line Myanmar (SeaLand Maersk) started to run to fulfil the seaborne trade requirements in 2021. Earlier, the larger ships had draft problems preventing sailing on the Yangon River. With the draft being extended up to 10 meters, the larger ocean liners can enter the Thilawa Port. — NN/KK

image
51 w - Translate

စိုးကြီးတို့ team အနေနဲ့ ဆက်ဆန်းတို့ လှည့်ကွက်ထဲ မရောက်မိဖို့တော့ သတိကြီးကြီး ထားရမယ်။
စိုးကြီး ကား accident ဖြစ်ပြီး ပြန်ထိုးမယ် ဆိုတော့ ဆက်ဆန်က သံမဏိ ကွ ဆိုပြီး ဝမ်းသာအားရ ချီးကျူး ခဲ့တယ်။
ပြောရရင် ONE ဘက်က ဆန်ဆန်-စိုးကြီး ပွဲကို မပျက်စေချင်သလို ဆက်ဆန်တို့လည်း စိုးကြီးနဲ့ ပွဲကို မပျက်စေချင်ဘူး၊ပြီးတော့ ONE ရဲ့ ဒီဝိတ်တန်းမှာ စိုးကြီးနဲ့ တချိန်ချိန်မှာ သေချာပေါက် ရင်ဆိုင်ရမှာ ဖြစ်တာကြောင့် အခုလို စိုးကြီး accident ဖြစ်ပြီးခါစမှာ ထိုးရမယ် ဆိုတာက ဆက်ဆန်အတွက်နှစ်ခါ ပြန် မရနိုင်တဲ့ အကောင်းဆုံး အခွင့်အရေးပဲ။
ဒါကြောင့် စိုးကြီးဘက်က ပွဲမဖျက်ဘူး ဆိုတာကို ဆက်ဆန်တို့ အရမ်း ဝမ်းသာကြတယ်။
ဒီနောက်ပိုင်းမှာတော့ ဆက်ဆန် က စိုးကြီး နဲ့ ပွဲကို သိပ်အာရုံ မထားသလို ၊ပေါ့ဆသလိုလို ဆိုက်ဝါးတွေ ရိုက်နေတယ်။
အရင်က ဟာရစ်ဆင် နဲ့ ထိုးမယ့် ပွဲဆိုရင် သူ ထရိန်နင် သေချာ လုပ်နေတဲ့ ပုံတွေ၊ ဝိတ်မ Pad ထိုး နေတဲ့ video တွေပဲတင်လေ့ ရှိတယ်။
ခု စိုးကြီးနဲ့ ပွဲမတိုင်မီမှာတော့ ဟာသလိုလို တွေ လုပ်နေတာ များကြီး သေချာ ထရိနင် ပြင်ဆင်နေတဲ့ပုံတွေ ဗီဒီယိုတွေတော့ မတင်ဘူး။
စိုးကြီးရဲ့ team အနေနဲ့ သိထားရမှာက ဆက်ဆန်အတွက်လည်း အခုပွဲဟာ အလွန်အရေးကြီးတာကြောင့် အစွမ်းကုန် ပြင်ဆင် လာမှာ အသေအချာပါပဲ၊ သူ့အတွက် အကောင်းဆုံး အခွင့်အရေးကို လက်လွှတ်ခံမှာ မဟုတ်ဘူး။
ဒါကြောင့် စိုးကြီးဘက်ကလည်း သတိကြီးကြီးနဲ့ ..အထူးသဖြင့် စိတ်ပိုင်းဆိုရင်ရာ သတိကြီးကြီး ထားပြီး အစွမ်းကုန် ပြင်ဆင်ထားသင့်ပါတယ်။
Credit

image
51 w - Translate

ကွန်ကရစ်တမံသာ_မရှိခဲ့ရင်
------------------------------------------
လူ ၁၇၉ ဦး သေဆုံးခဲ့ရတဲ့ တောင်ကိုရီးယား လေယာဉ်ပျက်ကျမှုမှာ
လူအများသေဆုံးရတဲ့ ပျက်စီးမီးလောင်ရမှုအတွက် အခုနောက်ဆုံးတော့
ပြေးလမ်းအဆုံးက Embankment - တမံအခိုင်အမာကြီးအပေါ် အာရုံစိုက်နေကြပါတယ်။
တနင်္ဂနွေနေ့က ငှက်အုပ်နဲ့တိုးမိလို့ ချို့ယွင်းနေတဲ့ Jeju Air လေယာဉ်ဟာ
Muan အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ လေဆိပ်ကို ပြေးလမ်းသုံးပုံတစ်ပုံလောက်က
ဘီးမချဘဲ ဗိုက်ရှပ်ဆင်းခဲ့တယ်။
ရှပ်တိုက်ပြေးလာတဲ့လေယာဉ်ဟာ အရှိန်သပ်မရဘဲ ပြေးလမ်းလွန်ထွက်ပြီး
အဲဒီတမံအမာကြီးကို ဝင်တိုက်မိရာက မီးလောင်ပေါက်ကွဲသွားတာပါ။
မြေသားနဲ့အုတ် ပေါင်းတည်ဆောက်ထားလို့ ကွန်ကရိနံရံကြီးလို ဖြစ်နေတဲ့
အဲဒီတမံကြီးသာ မရှိရင် ဒီလောက် အဖြစ်ဆိုးစရာ မရှိပါဘူး၊
ခုတော့ ပြေးလမ်းရဲ့အဆုံး မီတာ ၂၅၀ အကွာက အဲဒီတမံဘောင်ကြီးကို
ဝင်တိုက်မိရာက လေယာဉ်ဟာ အမြီးပိုင်းကလွဲရင် တစ်စစီဖြစ်သွားအောင်
ပေါက်ကွဲမီးလောင်ခဲ့ပါတယ်။
လေယာဉ်ဟာ မီတာ ၂၈၀၀ ရှည် ပြေးလမ်းတစ်လျှောက် ဘီးနဲ့
တခြားအဆင်းဂီယာတွေ မသုံးဘဲ ဆင်းလာရတယ်။ Flap မသုံး gear မပါ
ဆင်းလာနိုင်ပြီး ကြီးမားတဲ့ ထိခိုက်မှု မရှိခဲ့ဘဲ ပြေးလမ်းအဆုံးလွန်သွားတော့မှပဲ
အလွန်မာကျောတဲ့ အတားအဆီးကို တိုက်မိပြီး ကြမ္မာငင်ရတာပါ။
ဂျာမန် Lufthansa လေယာဉ်မှူးတစ်ယောက်က လေဆိပ်တစ်ခုရဲ့ ပြေးလမ်းအဆုံးမှာ
ကွန်ကရစ်တမံ ရှိနေတာ ပုံမှန်မဟုတ်ဘူးလို့ ပြောပါတယ်။
အမြင့် ၄ မီတာရှိတဲ့ ကွန်ကရစ်တမံဟာ လေယာဉ်ဆင်းတဲ့အခါ အထူးသဖြင့်
ကိရိယာကြည့်ဆင်းသက်မှုအတွက် အထောက်အကူဖြစ်စေတဲ့ လမ်းကြောင်းပြစနစ်တစ်ခု
တစ်နည်း localizer လို့ တောင်ကိုးရီးယား Yonhap သတင်းအေဂျင်စီက ဆိုပါတယ်။
တောင်ကိုရီးယား သယ်ယူပို့ဆောင်ရေး ဝန်ကြီးဌာနက နိုင်ငံတွင်းက တခြားလေဆိပ်တွေနဲ့ ပြည်ပလေဆိပ် တချို့မှာလည်း ကွန်ကရစ်တမံ ရှိပါတယ်လို့ ဆိုပါတယ်၊ ဒါပေမယ့် ထိခိုက်မိရင် အလွယ်တကူ ကျေပျက်မယ့် အရာနဲ့ လုပ်ထားတာ ဟုတ်မဟုတ် အခုစစ်ဆေးမယ် ဆိုပါတယ်။
နိုင်ငံတကာ လေဆိပ်ကြီးတွေ တော်တော်များများမှာလည်း လေယာဉ်ကွင်းထဲ
လှည့်ပတ်ကြည့်ရင် အန္တရာယ်ပေးတယ်လို့ စွပ်စွဲခံရနိုင်တဲ့ အတားအဆီးတွေ အများကြီး တွေ့ရလိမ့်မယ်လို့ ပြောတဲ့သူကပြောပါတယ်၊။
ဒါပေမယ့် ဘေးကင်းရေးကျွမ်းကျင်သူတွေက အခု လေယာဉ်ပြေးလမ်းဒီဇိုင်းဟာ
ပြေးလမ်းအဆုံးရဲ့ အနည်းဆုံး မီတာ ၃၀၀ အတွင်း မာကျောတဲ့ အတားအဆီး မထားဖို့
လေကြောင်းလုပ်ငန်းရဲ့ အကောင်းဆုံး အလေ့အထနဲ့ မကိုက်ညီဘူးလို့ ပြောခဲ့ပါတယ်။
၂၀၂၄ ခုနှစ်အစောပိုင်းက ထုတ်ထားတဲ့ Muan လေဆိပ်လက်စွဲစာအုပ်မှာလည်း ကွန်ကရစ်တာတမံဟာ ပြေးလမ်းအဆုံးနဲ့ နီးကပ်လွန်းတယ် ဆိုထားပါတယ်။ လေဆိပ်တိုးချဲ့တဲ့အခါ အဲဒီတမံတည်နေရာ ပြန်သုံးသပ်ဖို့ အကြံပြုထားတာတွေလည်း ရှိပါတယ်။
ပျက်ကျလေယာဉ်က လေယာဉ်မှူးဟာ လေယာဉ်ကို ပုံမှန်ဆင်းသက်ရာလမ်းကြောင်းကနေ ဆန့်ကျင်ဘက်က ချဉ်းကပ်ခဲ့ရချိန်မှာ အဲဒီနေရာက အတားအဆီးကို သတိထားမိပါရဲ့လားလို့လည်း မေးခွန်းထွက်လာပါတယ်။
ထိန်းချုပ်မျှော်စင်ကကော ဘယ်လိုညွှန်ကြားခဲ့လဲ.. အဲဒါတွေက black boxes တွေကို စုံစမ်းစစ်ဆေးမှုမှာ ထွက်ပေါ်လာမယ်လို့ မျှော်လင့်ရပါတယ်။
Credit

image
51 w - Translate

ကွန်ကရစ်တမံသာ_မရှိခဲ့ရင်
------------------------------------------
လူ ၁၇၉ ဦး သေဆုံးခဲ့ရတဲ့ တောင်ကိုရီးယား လေယာဉ်ပျက်ကျမှုမှာ
လူအများသေဆုံးရတဲ့ ပျက်စီးမီးလောင်ရမှုအတွက် အခုနောက်ဆုံးတော့
ပြေးလမ်းအဆုံးက Embankment - တမံအခိုင်အမာကြီးအပေါ် အာရုံစိုက်နေကြပါတယ်။
တနင်္ဂနွေနေ့က ငှက်အုပ်နဲ့တိုးမိလို့ ချို့ယွင်းနေတဲ့ Jeju Air လေယာဉ်ဟာ
Muan အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ လေဆိပ်ကို ပြေးလမ်းသုံးပုံတစ်ပုံလောက်က
ဘီးမချဘဲ ဗိုက်ရှပ်ဆင်းခဲ့တယ်။
ရှပ်တိုက်ပြေးလာတဲ့လေယာဉ်ဟာ အရှိန်သပ်မရဘဲ ပြေးလမ်းလွန်ထွက်ပြီး
အဲဒီတမံအမာကြီးကို ဝင်တိုက်မိရာက မီးလောင်ပေါက်ကွဲသွားတာပါ။
မြေသားနဲ့အုတ် ပေါင်းတည်ဆောက်ထားလို့ ကွန်ကရိနံရံကြီးလို ဖြစ်နေတဲ့
အဲဒီတမံကြီးသာ မရှိရင် ဒီလောက် အဖြစ်ဆိုးစရာ မရှိပါဘူး၊
ခုတော့ ပြေးလမ်းရဲ့အဆုံး မီတာ ၂၅၀ အကွာက အဲဒီတမံဘောင်ကြီးကို
ဝင်တိုက်မိရာက လေယာဉ်ဟာ အမြီးပိုင်းကလွဲရင် တစ်စစီဖြစ်သွားအောင်
ပေါက်ကွဲမီးလောင်ခဲ့ပါတယ်။
လေယာဉ်ဟာ မီတာ ၂၈၀၀ ရှည် ပြေးလမ်းတစ်လျှောက် ဘီးနဲ့
တခြားအဆင်းဂီယာတွေ မသုံးဘဲ ဆင်းလာရတယ်။ Flap မသုံး gear မပါ
ဆင်းလာနိုင်ပြီး ကြီးမားတဲ့ ထိခိုက်မှု မရှိခဲ့ဘဲ ပြေးလမ်းအဆုံးလွန်သွားတော့မှပဲ
အလွန်မာကျောတဲ့ အတားအဆီးကို တိုက်မိပြီး ကြမ္မာငင်ရတာပါ။
ဂျာမန် Lufthansa လေယာဉ်မှူးတစ်ယောက်က လေဆိပ်တစ်ခုရဲ့ ပြေးလမ်းအဆုံးမှာ
ကွန်ကရစ်တမံ ရှိနေတာ ပုံမှန်မဟုတ်ဘူးလို့ ပြောပါတယ်။
အမြင့် ၄ မီတာရှိတဲ့ ကွန်ကရစ်တမံဟာ လေယာဉ်ဆင်းတဲ့အခါ အထူးသဖြင့်
ကိရိယာကြည့်ဆင်းသက်မှုအတွက် အထောက်အကူဖြစ်စေတဲ့ လမ်းကြောင်းပြစနစ်တစ်ခု
တစ်နည်း localizer လို့ တောင်ကိုးရီးယား Yonhap သတင်းအေဂျင်စီက ဆိုပါတယ်။
တောင်ကိုရီးယား သယ်ယူပို့ဆောင်ရေး ဝန်ကြီးဌာနက နိုင်ငံတွင်းက တခြားလေဆိပ်တွေနဲ့ ပြည်ပလေဆိပ် တချို့မှာလည်း ကွန်ကရစ်တမံ ရှိပါတယ်လို့ ဆိုပါတယ်၊ ဒါပေမယ့် ထိခိုက်မိရင် အလွယ်တကူ ကျေပျက်မယ့် အရာနဲ့ လုပ်ထားတာ ဟုတ်မဟုတ် အခုစစ်ဆေးမယ် ဆိုပါတယ်။
နိုင်ငံတကာ လေဆိပ်ကြီးတွေ တော်တော်များများမှာလည်း လေယာဉ်ကွင်းထဲ
လှည့်ပတ်ကြည့်ရင် အန္တရာယ်ပေးတယ်လို့ စွပ်စွဲခံရနိုင်တဲ့ အတားအဆီးတွေ အများကြီး တွေ့ရလိမ့်မယ်လို့ ပြောတဲ့သူကပြောပါတယ်၊။
ဒါပေမယ့် ဘေးကင်းရေးကျွမ်းကျင်သူတွေက အခု လေယာဉ်ပြေးလမ်းဒီဇိုင်းဟာ
ပြေးလမ်းအဆုံးရဲ့ အနည်းဆုံး မီတာ ၃၀၀ အတွင်း မာကျောတဲ့ အတားအဆီး မထားဖို့
လေကြောင်းလုပ်ငန်းရဲ့ အကောင်းဆုံး အလေ့အထနဲ့ မကိုက်ညီဘူးလို့ ပြောခဲ့ပါတယ်။
၂၀၂၄ ခုနှစ်အစောပိုင်းက ထုတ်ထားတဲ့ Muan လေဆိပ်လက်စွဲစာအုပ်မှာလည်း ကွန်ကရစ်တာတမံဟာ ပြေးလမ်းအဆုံးနဲ့ နီးကပ်လွန်းတယ် ဆိုထားပါတယ်။ လေဆိပ်တိုးချဲ့တဲ့အခါ အဲဒီတမံတည်နေရာ ပြန်သုံးသပ်ဖို့ အကြံပြုထားတာတွေလည်း ရှိပါတယ်။
ပျက်ကျလေယာဉ်က လေယာဉ်မှူးဟာ လေယာဉ်ကို ပုံမှန်ဆင်းသက်ရာလမ်းကြောင်းကနေ ဆန့်ကျင်ဘက်က ချဉ်းကပ်ခဲ့ရချိန်မှာ အဲဒီနေရာက အတားအဆီးကို သတိထားမိပါရဲ့လားလို့လည်း မေးခွန်းထွက်လာပါတယ်။
ထိန်းချုပ်မျှော်စင်ကကော ဘယ်လိုညွှန်ကြားခဲ့လဲ.. အဲဒါတွေက black boxes တွေကို စုံစမ်းစစ်ဆေးမှုမှာ ထွက်ပေါ်လာမယ်လို့ မျှော်လင့်ရပါတယ်။
Credit

image
51 w - Translate

ကွန်ကရစ်တမံသာ_မရှိခဲ့ရင်
------------------------------------------
လူ ၁၇၉ ဦး သေဆုံးခဲ့ရတဲ့ တောင်ကိုရီးယား လေယာဉ်ပျက်ကျမှုမှာ
လူအများသေဆုံးရတဲ့ ပျက်စီးမီးလောင်ရမှုအတွက် အခုနောက်ဆုံးတော့
ပြေးလမ်းအဆုံးက Embankment - တမံအခိုင်အမာကြီးအပေါ် အာရုံစိုက်နေကြပါတယ်။
တနင်္ဂနွေနေ့က ငှက်အုပ်နဲ့တိုးမိလို့ ချို့ယွင်းနေတဲ့ Jeju Air လေယာဉ်ဟာ
Muan အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ လေဆိပ်ကို ပြေးလမ်းသုံးပုံတစ်ပုံလောက်က
ဘီးမချဘဲ ဗိုက်ရှပ်ဆင်းခဲ့တယ်။
ရှပ်တိုက်ပြေးလာတဲ့လေယာဉ်ဟာ အရှိန်သပ်မရဘဲ ပြေးလမ်းလွန်ထွက်ပြီး
အဲဒီတမံအမာကြီးကို ဝင်တိုက်မိရာက မီးလောင်ပေါက်ကွဲသွားတာပါ။
မြေသားနဲ့အုတ် ပေါင်းတည်ဆောက်ထားလို့ ကွန်ကရိနံရံကြီးလို ဖြစ်နေတဲ့
အဲဒီတမံကြီးသာ မရှိရင် ဒီလောက် အဖြစ်ဆိုးစရာ မရှိပါဘူး၊
ခုတော့ ပြေးလမ်းရဲ့အဆုံး မီတာ ၂၅၀ အကွာက အဲဒီတမံဘောင်ကြီးကို
ဝင်တိုက်မိရာက လေယာဉ်ဟာ အမြီးပိုင်းကလွဲရင် တစ်စစီဖြစ်သွားအောင်
ပေါက်ကွဲမီးလောင်ခဲ့ပါတယ်။
လေယာဉ်ဟာ မီတာ ၂၈၀၀ ရှည် ပြေးလမ်းတစ်လျှောက် ဘီးနဲ့
တခြားအဆင်းဂီယာတွေ မသုံးဘဲ ဆင်းလာရတယ်။ Flap မသုံး gear မပါ
ဆင်းလာနိုင်ပြီး ကြီးမားတဲ့ ထိခိုက်မှု မရှိခဲ့ဘဲ ပြေးလမ်းအဆုံးလွန်သွားတော့မှပဲ
အလွန်မာကျောတဲ့ အတားအဆီးကို တိုက်မိပြီး ကြမ္မာငင်ရတာပါ။
ဂျာမန် Lufthansa လေယာဉ်မှူးတစ်ယောက်က လေဆိပ်တစ်ခုရဲ့ ပြေးလမ်းအဆုံးမှာ
ကွန်ကရစ်တမံ ရှိနေတာ ပုံမှန်မဟုတ်ဘူးလို့ ပြောပါတယ်။
အမြင့် ၄ မီတာရှိတဲ့ ကွန်ကရစ်တမံဟာ လေယာဉ်ဆင်းတဲ့အခါ အထူးသဖြင့်
ကိရိယာကြည့်ဆင်းသက်မှုအတွက် အထောက်အကူဖြစ်စေတဲ့ လမ်းကြောင်းပြစနစ်တစ်ခု
တစ်နည်း localizer လို့ တောင်ကိုးရီးယား Yonhap သတင်းအေဂျင်စီက ဆိုပါတယ်။
တောင်ကိုရီးယား သယ်ယူပို့ဆောင်ရေး ဝန်ကြီးဌာနက နိုင်ငံတွင်းက တခြားလေဆိပ်တွေနဲ့ ပြည်ပလေဆိပ် တချို့မှာလည်း ကွန်ကရစ်တမံ ရှိပါတယ်လို့ ဆိုပါတယ်၊ ဒါပေမယ့် ထိခိုက်မိရင် အလွယ်တကူ ကျေပျက်မယ့် အရာနဲ့ လုပ်ထားတာ ဟုတ်မဟုတ် အခုစစ်ဆေးမယ် ဆိုပါတယ်။
နိုင်ငံတကာ လေဆိပ်ကြီးတွေ တော်တော်များများမှာလည်း လေယာဉ်ကွင်းထဲ
လှည့်ပတ်ကြည့်ရင် အန္တရာယ်ပေးတယ်လို့ စွပ်စွဲခံရနိုင်တဲ့ အတားအဆီးတွေ အများကြီး တွေ့ရလိမ့်မယ်လို့ ပြောတဲ့သူကပြောပါတယ်၊။
ဒါပေမယ့် ဘေးကင်းရေးကျွမ်းကျင်သူတွေက အခု လေယာဉ်ပြေးလမ်းဒီဇိုင်းဟာ
ပြေးလမ်းအဆုံးရဲ့ အနည်းဆုံး မီတာ ၃၀၀ အတွင်း မာကျောတဲ့ အတားအဆီး မထားဖို့
လေကြောင်းလုပ်ငန်းရဲ့ အကောင်းဆုံး အလေ့အထနဲ့ မကိုက်ညီဘူးလို့ ပြောခဲ့ပါတယ်။
၂၀၂၄ ခုနှစ်အစောပိုင်းက ထုတ်ထားတဲ့ Muan လေဆိပ်လက်စွဲစာအုပ်မှာလည်း ကွန်ကရစ်တာတမံဟာ ပြေးလမ်းအဆုံးနဲ့ နီးကပ်လွန်းတယ် ဆိုထားပါတယ်။ လေဆိပ်တိုးချဲ့တဲ့အခါ အဲဒီတမံတည်နေရာ ပြန်သုံးသပ်ဖို့ အကြံပြုထားတာတွေလည်း ရှိပါတယ်။
ပျက်ကျလေယာဉ်က လေယာဉ်မှူးဟာ လေယာဉ်ကို ပုံမှန်ဆင်းသက်ရာလမ်းကြောင်းကနေ ဆန့်ကျင်ဘက်က ချဉ်းကပ်ခဲ့ရချိန်မှာ အဲဒီနေရာက အတားအဆီးကို သတိထားမိပါရဲ့လားလို့လည်း မေးခွန်းထွက်လာပါတယ်။
ထိန်းချုပ်မျှော်စင်ကကော ဘယ်လိုညွှန်ကြားခဲ့လဲ.. အဲဒါတွေက black boxes တွေကို စုံစမ်းစစ်ဆေးမှုမှာ ထွက်ပေါ်လာမယ်လို့ မျှော်လင့်ရပါတယ်။
Credit

image
51 w - Translate

ကွန်ကရစ်တမံသာ_မရှိခဲ့ရင်
------------------------------------------
လူ ၁၇၉ ဦး သေဆုံးခဲ့ရတဲ့ တောင်ကိုရီးယား လေယာဉ်ပျက်ကျမှုမှာ
လူအများသေဆုံးရတဲ့ ပျက်စီးမီးလောင်ရမှုအတွက် အခုနောက်ဆုံးတော့
ပြေးလမ်းအဆုံးက Embankment - တမံအခိုင်အမာကြီးအပေါ် အာရုံစိုက်နေကြပါတယ်။
တနင်္ဂနွေနေ့က ငှက်အုပ်နဲ့တိုးမိလို့ ချို့ယွင်းနေတဲ့ Jeju Air လေယာဉ်ဟာ
Muan အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ လေဆိပ်ကို ပြေးလမ်းသုံးပုံတစ်ပုံလောက်က
ဘီးမချဘဲ ဗိုက်ရှပ်ဆင်းခဲ့တယ်။
ရှပ်တိုက်ပြေးလာတဲ့လေယာဉ်ဟာ အရှိန်သပ်မရဘဲ ပြေးလမ်းလွန်ထွက်ပြီး
အဲဒီတမံအမာကြီးကို ဝင်တိုက်မိရာက မီးလောင်ပေါက်ကွဲသွားတာပါ။
မြေသားနဲ့အုတ် ပေါင်းတည်ဆောက်ထားလို့ ကွန်ကရိနံရံကြီးလို ဖြစ်နေတဲ့
အဲဒီတမံကြီးသာ မရှိရင် ဒီလောက် အဖြစ်ဆိုးစရာ မရှိပါဘူး၊
ခုတော့ ပြေးလမ်းရဲ့အဆုံး မီတာ ၂၅၀ အကွာက အဲဒီတမံဘောင်ကြီးကို
ဝင်တိုက်မိရာက လေယာဉ်ဟာ အမြီးပိုင်းကလွဲရင် တစ်စစီဖြစ်သွားအောင်
ပေါက်ကွဲမီးလောင်ခဲ့ပါတယ်။
လေယာဉ်ဟာ မီတာ ၂၈၀၀ ရှည် ပြေးလမ်းတစ်လျှောက် ဘီးနဲ့
တခြားအဆင်းဂီယာတွေ မသုံးဘဲ ဆင်းလာရတယ်။ Flap မသုံး gear မပါ
ဆင်းလာနိုင်ပြီး ကြီးမားတဲ့ ထိခိုက်မှု မရှိခဲ့ဘဲ ပြေးလမ်းအဆုံးလွန်သွားတော့မှပဲ
အလွန်မာကျောတဲ့ အတားအဆီးကို တိုက်မိပြီး ကြမ္မာငင်ရတာပါ။
ဂျာမန် Lufthansa လေယာဉ်မှူးတစ်ယောက်က လေဆိပ်တစ်ခုရဲ့ ပြေးလမ်းအဆုံးမှာ
ကွန်ကရစ်တမံ ရှိနေတာ ပုံမှန်မဟုတ်ဘူးလို့ ပြောပါတယ်။
အမြင့် ၄ မီတာရှိတဲ့ ကွန်ကရစ်တမံဟာ လေယာဉ်ဆင်းတဲ့အခါ အထူးသဖြင့်
ကိရိယာကြည့်ဆင်းသက်မှုအတွက် အထောက်အကူဖြစ်စေတဲ့ လမ်းကြောင်းပြစနစ်တစ်ခု
တစ်နည်း localizer လို့ တောင်ကိုးရီးယား Yonhap သတင်းအေဂျင်စီက ဆိုပါတယ်။
တောင်ကိုရီးယား သယ်ယူပို့ဆောင်ရေး ဝန်ကြီးဌာနက နိုင်ငံတွင်းက တခြားလေဆိပ်တွေနဲ့ ပြည်ပလေဆိပ် တချို့မှာလည်း ကွန်ကရစ်တမံ ရှိပါတယ်လို့ ဆိုပါတယ်၊ ဒါပေမယ့် ထိခိုက်မိရင် အလွယ်တကူ ကျေပျက်မယ့် အရာနဲ့ လုပ်ထားတာ ဟုတ်မဟုတ် အခုစစ်ဆေးမယ် ဆိုပါတယ်။
နိုင်ငံတကာ လေဆိပ်ကြီးတွေ တော်တော်များများမှာလည်း လေယာဉ်ကွင်းထဲ
လှည့်ပတ်ကြည့်ရင် အန္တရာယ်ပေးတယ်လို့ စွပ်စွဲခံရနိုင်တဲ့ အတားအဆီးတွေ အများကြီး တွေ့ရလိမ့်မယ်လို့ ပြောတဲ့သူကပြောပါတယ်၊။
ဒါပေမယ့် ဘေးကင်းရေးကျွမ်းကျင်သူတွေက အခု လေယာဉ်ပြေးလမ်းဒီဇိုင်းဟာ
ပြေးလမ်းအဆုံးရဲ့ အနည်းဆုံး မီတာ ၃၀၀ အတွင်း မာကျောတဲ့ အတားအဆီး မထားဖို့
လေကြောင်းလုပ်ငန်းရဲ့ အကောင်းဆုံး အလေ့အထနဲ့ မကိုက်ညီဘူးလို့ ပြောခဲ့ပါတယ်။
၂၀၂၄ ခုနှစ်အစောပိုင်းက ထုတ်ထားတဲ့ Muan လေဆိပ်လက်စွဲစာအုပ်မှာလည်း ကွန်ကရစ်တာတမံဟာ ပြေးလမ်းအဆုံးနဲ့ နီးကပ်လွန်းတယ် ဆိုထားပါတယ်။ လေဆိပ်တိုးချဲ့တဲ့အခါ အဲဒီတမံတည်နေရာ ပြန်သုံးသပ်ဖို့ အကြံပြုထားတာတွေလည်း ရှိပါတယ်။
ပျက်ကျလေယာဉ်က လေယာဉ်မှူးဟာ လေယာဉ်ကို ပုံမှန်ဆင်းသက်ရာလမ်းကြောင်းကနေ ဆန့်ကျင်ဘက်က ချဉ်းကပ်ခဲ့ရချိန်မှာ အဲဒီနေရာက အတားအဆီးကို သတိထားမိပါရဲ့လားလို့လည်း မေးခွန်းထွက်လာပါတယ်။
ထိန်းချုပ်မျှော်စင်ကကော ဘယ်လိုညွှန်ကြားခဲ့လဲ.. အဲဒါတွေက black boxes တွေကို စုံစမ်းစစ်ဆေးမှုမှာ ထွက်ပေါ်လာမယ်လို့ မျှော်လင့်ရပါတယ်။
Credit

image
image
image
51 w - Translate

ပိတ်ရက်မှာ ပွဲတွေဆက်နေသောအခါ
My mom be like:

51 w - Translate

Thailand’s central bank chief on its rate cuts, household debt and fintech
The important thing is not just political stability, but also administrative stability, says Bank of Thailand governor Sethaput Suthiwartnarueput


Published Tue, Dec 31, 2024 · 08:51 AM

AS THAILAND works to accelerate its post-pandemic economic recovery, its central bank is playing a key role.

While a rebound in tourism, a key growth driver, has kindled optimism, South-east Asia’s second-largest economy is still grappling with long-standing issues such as climbing household debt, making interest rate policy a core issue.

In October, the Bank of Thailand (BOT) cut its policy rate, surprising the market. This renewed debate about the country’s monetary policy amid growing global uncertainty, such as the potential impact of Donald Trump’s return to office as US president in January.
While preparing for the unknown, the central bank is also on a mission to innovate the Thai banking sector, such as driving the greater adoption of digital payments and using the sector to facilitate the transition to greener growth.

These issues were raised during Caixin’s interview with BOT governor Sethaput Suthiwartnarueput at the central bank’s headquarters in Bangkok.

Sethaput possesses extensive experience in economics, policy and financial markets. He previously held senior positions at several domestic institutions, including the Stock Exchange of Thailand and the Ministry of Finance. The 59-year-old veteran central banker also had stints working with the World Bank in Washington and McKinsey & Co in New York. He has a PhD in economics from Yale University.
The BOT’s October interest rate cut came as a surprise to some. What’s the rationale behind it?
First, I have to say that we were a bit surprised at how surprised the market was because we had laid out the scenario.

Basically, when we look at setting rates, we look at three things: the growth outlook, the inflation outlook and financial stability. For us, growth and inflation are pretty much on target. But the thing that we have always raised as a concern was financial stability.

Obviously, we have issues around high household debt. When you lower rates, it has two effects: It lowers the burden of the existing debt, but it also encourages new borrowing. So, one issue that we are always trying to balance is what impact interest rates will have on the overall debt trajectory.

Read more: https://www.businesstimes.com.....sg/international/ase

image
51 w - Translate

နည်းတဲ့စကေးလား
=============
အပြာကားချည်းပဲကြည့်ပြီး Sex study လုပ်ရာကနေ ဂျပန်စာ N2 ကို အောင်ခဲ့တဲ့ တရုတ်နိုင်ငံသား
ဟုတ်ပါတယ်တရုတ်နိုင်ငံသား Jakku Song ဟာ ငျပန်အပြာကား JAVs ကထုတ်တဲ့ အပြာကားပေါင်း 4000 ကျော်ကို ကြည့်ရာကနေ ဂျပန်စကားတွေနားလည်းလာတာကိုသတိပြုမိပြီး
သူ့ရဲ့ဂျပန်စကားနားလည်နိုင်စွမ်းကို စမ်းသပ်ချင်တာနဲ့ JLPT N2 level ကို ဖြေခဲ့ပါတယ်
N2 ကိုအခက်အခဲမရှိဖြေနိုင်ခဲ့ပြီး အောင်လက်မှတ်ပါရရှိခဲ့တာကို သူ့ရဲ့ YouTube channel မှာ တင်ပြီး အားလုံးကို‌ေပြာပြခဲ့ပါတယ်
ပြီးတော့ သူအခုလိုစာမေးပွဲအောင်သင်ပြပေးခဲ့တဲ့ သူ့ရဲ့အကြိုက်ဆုံး အပြာကားသရုပ်ဆောင်တွေကိုလည်းနာမည်တယောက်ချင်းဆီပြောပြီး ကျေးဇူးတင်စကားဆိုသွားခဲ့ပါသေးတယ်
အားလုံးကိုလည်း ဇွဲမလျော့ပဲ တစိုက်မက်မက်လေ့လာကြဖို့အကြံဉာဏ်ပေးခဲ့ပါ‌ေသးတယ်

image
51 w - Translate

haha

image