1 ပတ် - ဘာသာပြန်ပါ။

၅ မိနစ် အားသွင်းပြီး မိုင် ၂၀၀၀ မောင်းနိုင်မယ့် Huawei ဘက်ထရီနည်းပညာ
ဒီနည်းပညာသာ ဈေးကွက်ဝင်လာရင် EV ဘက်ထရီလောကတော့ ဝုန်းဒိုင်းကြဲသွားလောက်တယ်။
Huawei က မူပိုင်ခွင့်တင်ထားတဲ့ EV ဘက်ထရီတစ်ခုက ၅ မနစ်အားသွင်းထားရင် ကီလိုမီတာ ၃၀၀၀ (မိုင် ၁၈၆၅ မိုင်ခန့်) မောင်းလို့ ရမယ့် ဘက်ထရီနည်းပညာ။ ခေတ်ပေါ် EV တွေ မောင်းနိုင်မယ့် အကွာအဝေးကို အဆပေါင်းများစွာ ဆန့်ထုတ်နိုင်မှာ ဖြစ်လို့ တကယ်သာ အောင်မြင်ခဲ့ရင် လျှပ်စစ်ကားလောက ပြောင်းလဲသွားနိုင်တဲ့ နည်းပညာလို့ ဆိုနိုင်ပါတယ်။
အခု ဘက်ထရီက ဆာလ်ဖိုက်အခြေခံ solid-state ဘက်ထရီကိုမှ လစ်သီယမ်အိုင်ယွန်ဘက်ထရီထက် စွမ်းအင်သိပ်သည်းဆ ၂-၃ ဆပိုမြင့်တယ်လို့ ပြောပါတယ်။ မူပိုင်ခွင့်မှာ တင်ထားတာကတော့ သိပ်သည်းဆ 400 - 500 Wh/kg လို့ ဆိုပါတယ်။
ပုံမှန် လစ်သီယမ်အိုင်ယွန်ဘက်ထရီတွေက ဂရပ်ဖိုက် / ဆီလီကွန် anode အသုံးပြုပြီး Huawei ဘက်ထရီက anode free ဒီဇိုင်းနဲ့ စွမ်းအင်သိပ်သည်းဆ ပိုတိုးလိုက်တာပါ။ electrolyte အခဲ (solid-state) ထားလို့ ဘက်ထရီပိုဘေးကင်းပြီး သက်တမ်းပိုရှည်စေပေမယ့် သူ့မှာလည်း စိန်ခေါ်မှုတချို့ ရှိပါတယ်။
တစ်ခုက solid-state electrolye တွေက အရည် electrolyte ဘက်ထရီတွေလောက် အိုင်းယွန်းလျှပ်ကူးမှု အားမကောင်းတာ ၊ လျှပ်ကူးနဲ့လျှပ်စစ်ဖမ်းတဲ့ electrode အကြား ခုခံအားတွေရှိလို့ ဘက်ထရီစွမ်းအင်စီးဆင်းမှု ကျဆင်းတာတွေနဲ့ ထုတ်လုပ်ရေးစရိတ်ကြီးတာတွေပါ။
Solid-state ဘက်ထရီထုတ်လုပ်ရေးစရိတ်က ၁ ကီလိုဝပ်ကို ယွမ် ၈၀၀၀ နဲ့ ၁၀၀၀၀ ကြား (မြန်မာငွေ သိန်း ၅၀ ကျော်နဲ့ ၆၃ သိန်းဝန်းကျင်) ရှိပါတယ်။ Solid-state EV ဘက်ထရီတွေ အမြောက်အများထုတ်ဖို့ စိန်ခေါ်ချက်တွေ ရှိသလို မြန်နှုန်းမြင့် ultra-hight voltage အားသွင်းရုံတွေကလည်း ဈေးကွက်ဝင်အဆင့် ဖြစ်မလာသေးပါဘူး။
Solid-state ဘက်ထရီ သုတေသနတွေကတော့ ဆယ်စုနှစ်နဲ့ချီ ကြာနေပါပြီ။၂၀၂၃ မှာတော့ Toyota ကုမ္ပဏီက ၁၀ မိနစ်အားသွင်းပြီး ကီလိုမီတာ ၁၂၀၀ (မိုင် ၇၅၀ နီးပါး) သွားနိုင်မယ့် solid-state ဘက်ထရီ ရှေ့ပြေးနမူနာတစ်ခု ပြသခဲ့ဖူးပါတယ်။ ကမ္ဘာပေါ်မှာ solid-state ဘက်ထရီမူပိုင်ခွင့်အများဆုံး ပိုင်တာ တရုတ်ကုမ္ပဏီတွေ ဖြစ်ပြီး မူပိုင်ခွင့်ရဲ့ ၃၆.၇% ကို ပိုင်ကြတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။
Huawei ရဲ့ ၅ မိနစ်အားသွင်းရုံနဲ့ ကီလိုမီတာ ၃၀၀၀ မောင်းနိုင်မယ့် လျှပ်စစ်ကားဘက်ထရီက အားကျစရာနည်းပညာဆိုပေမယ့် ဈေးကွက်ဝင်ထုတ်ကုန်ဖြစ်လာဖို့ အများကြီးဖြတ်ကျော်ရဖို့ ရှိပါတယ်။

image