𝗖𝗵𝗮𝗽𝘁𝗲𝗿 𝟰_______𝗗𝗲𝘁𝗵𝗿𝗼𝗻𝗲𝗱
Oil Crisis ကာလအတွင်း brand တော်တော်များများရဲ့ pony car တွေဟာ ထုတ်လုပ်မှုရပ်ဆဲခြင်းခံခဲ့ရပေမယ့် Mustang နှင့် Camaro ကတော့ ဆက်လက်ရှင်သန်နေခဲ့ပါတယ်။ တတိယမျိုးဆက် Camaro ကို ၁၉၈၁ ခုနှစ်၊ ဒီဇင်ဘာလမှာ စတင်ထုတ်လုပ်ပြီး fast-back muscle car မဟုတ်ဘဲ hatch-back muscle car ဖြစ်သွားပါတယ်။ Hatch-back ဆိုတော့ သဘောကျစရာဗျ၊ အပေါင်းအသင်းတွေနှင့် အပျော်မောင်းတာဘဲဖြစ်ဖြစ်၊ မိသားစုလိုက် ခရီးသွား၊ စျေးဝယ် အဆင်ပြေစေပါတယ်။ Sport Coupe, Berlinetta နှင့် Z28 ဘော်ဒီစတိုင်ရွေးချယ်စရာတွေ ရှိခဲ့တဲ့အပြင် inline 4 အင်ဂျင်ပါဝင်လာတော့ muscle car မောင်းချင်ပေမယ့် အထိန်းအချုပ်ကောင်းကောင်းမကျွမ်းကျင်သေးတဲ့ လူမျိုးတွေကပါ Camaro ဆီမျက်စိကြလာပါတယ်။
inline 4 Camaro က 0-60 ရောက်ဖို့ စက္ကန့် ၂၀ တောင်ကြာမြင့်တာကြောင့် Camaro ဝယ်သော လူအယောက် ၁၀၀ မှာ ၁၂ လောက်ဘဲ ၎င်းမော်ဒယ်ကို ယူကြပါတယ်။ ကျန်သော ၃၇ ယောက်က V6 Camaro ရွေးချယ်ပြီး ၅၁ ယောက်က V8 Camaro ကို ရွေးချယ်ကြပါတယ်။ ထွက်ထွက်ပြီးချင်း ၁၉၈၂ ခုနှစ်မှာ Motor Trend မဂ္ဂဇင်းရဲ့ "Car of the Year" ဆုကိုရရှိပြီး ၁၉၈၅ ခုနှစ်မှာ IROC ပြိုင်ပွဲကြီးရဲ့ ပင်တိုင်မော်ဒယ်အဖြစ်ရွေးချယ်ခြင်း ခံခဲ့ရပါတယ်။ International Race Of Champions (ခေါ်) IROC ပြိုင်ပွဲကြောင့် Camaro Z28 က စက်ရုံတွင်းကုဒ်နာမည် 'Z28' ပျောက်ပြီး IROC-Z ရယ်လို့ ဖြစ်လာခဲ့ပါတယ်။ Corvette ရဲ့ အစိတ်အပိုင်းတော်တော်များများ ထည့်သွင်းတည်ဆောက်ထားပြီး drag-race တွေမှာ အသုံးများပါတယ်။ ပြိုင်ဘက်ဖြစ်သူ Mustang ရဲ့ ကံအဆိုးဆုံးအချိန် လို့ ပြောရမလို၊ ၈၀ ခုနှစ်ကာလရဲ့ Mustang က အိမ်စီးကားသာသာ လောက်ဘဲရှိပါတယ်။ ဒီဇိုင်းပိုင်းတင်မက performance အရပါ Camaro ကို ယှဥ်လို့မရတဲ့မပြင် motorsports လောကမှာ Ford က ခြေလှမ်းပျက်နေတော့ Chevy ကုမ္ပဏီရဲ့ ရည်ရွယ်ချက်က ဖြစ်မြောက်ခဲ့ပါတယ်။ ၁၉၆၀ ပထမမျိုးဆက်မှာကတည်းက လိုက်လံယှဥ်ပြိုင်ခဲ့တဲ့ Camaro ဟာ ၁၉၈၀ တတိယမျိုးဆက်ရောက်ကာမှ Mustang ကို အပြတ်အသတ် အနိုင်ရခဲ့ပါတယ်
