ရန်ကုန်-ဒလတံတားရဲ့ချဥ်းကပ်လမ်းက အမတ်ဆုံးနေရာမှာ ၆ ရာခိုင်နှုန်းမတ်စောက်ပြီး အမြင့် ၄၅ မီတာ (၁၄၈ ပေ) ရှိပါမယ်။ တံတားအရှည်အနေနဲ့ ဒလဘက်ချဉ်းကပ်လမ်း ၅၇၇ မီတာ၊ ရန်ကုန်ဘက်ချဉ်းကပ်လမ်း ၆၀၁ မီတာ၊ ကြိုးတံတားကိုယ်ထည် ၆၉၀ မီတာ၊ စုစုပေါင်းအရှည် ၁၈၆၈ မီတာ (၆၁၂၈ ပေ) ရှိပါမယ်။
ဒါကအလွန်မတ်တယ်လို့နာမည်ကြီးတဲ့ ဂျပန်က Eshima Ohashi တံတားနဲ့တော်တော်လေးနီးစပ်ပါတယ်။ ဒီတံတားက တစ်ဘက်မှာ ၅.၁% နှင့်ကျန်တစ်ဘက်မှာ ၆.၁ % မတ်စောက်ပါတယ်။ အမြင့်ကလည်း ၄၄.၇ မီတာဖြစ်တာကြောင့် တူတူလောက်ရှိပါတယ်။ တံတားအရှည်ကလည်း ၁၇၀၀ မီတာရှိတာကြောင့် ၁၈၆၈ မီတာရှည်တဲ့ ဒလတံတားနဲ့ နီးစပ်ပါတယ်။
ဒါကြောင့်ဒီတံတားနှစ်စင်းက အရှည်၊ အမြင့်၊ မတ်စောက်မှုအကုန်လုံးတူတူလောက်ရှိတယ်လို့ဆိုနိုင်ပါတယ်။ ကွာခြားတာက ဒလတံတားကချဉ်းကပ်လမ်းပဲမတ်ပြီး ဂျပန်ကတံတားက တံတားထိပ်ထိမတ်တာပါ။ ဒါကြောင့် Roller coaster တံတားလို့လည်းခေါ်ကြပါတယ်။
လမ်းတံတားတွေရဲ့မတ်စောက်မှုကို Gradient (UK), Grade (US) နဲ့တိုင်းတာပြီး ရာခိုင်နှုန်းနဲ့ဖော်ပြပါတယ်။ ဥပမာ Gradient ၆ ရာခိုင်နှုန်းဆိုရင် မီတာ ၁၀၀ အကွာအဝေးရောက်တဲ့ချိန်မှာ ၆ မီတာမြင့်သွားပါတယ်။ ရေလမ်းကူးတံတားတွေရဲ့ ပျှမ်းမျှမတ်စောက်မှုက ၃% ကနေ ၅% ခန့်ရှိပါတယ်။
Credit
