မြင်းခြံ- ညောင်ဦး - ကျောက်ပန်းတောင်း - မိတ္ထီလာလမ်းပိုင်း အတော်ပျက်စီးနေပေမယ့် လမ်းကြေးယူတဲ့ ကုမ္ပဏီ ပြုပြင်ခြင်းမရှိ
“မြတ်နိုးသူ” ဆောက်လုပ်ရေး ကုမ္ပဏီမှ တာဝန်ယူ လုပ်ပိုင်ခွင့်ရထားတဲ့ ညောင်ဦး - ကျောက်ပန်းတောင်း - မိတ္ထီလာလမ်းပိုင်း ဆိုးရွားစွာ ပျက်စီးနေတဲ့အတွက် သွားလာရေး အခက်တွေ့နေရတယ်လို့ အဲဒီလမ်းပိုင်း အသုံးပြုနေသူတွေက ပြောပါတယ်။
ကုမ္ပဏီအနေနဲ့ မြင်းခြံ - ပုဂံ - ညောင်ဦး လမ်းပိုင်း၊ ပုဂံ - ညောင်ဦး - ကျောက်ပန်းတောင်း - မိတ္ထီလာလမ်းပိုင်းတွေကို နှစ် ၃၀ BOT စနစ် (Build, Operate and Transfer) နဲ့ ယူထားတာဖြစ်ပြီး လက်ရှိအချိန်မှာ စံချိန်တင်လောက်အောင် ကားတွေ ဖြတ်သန်းသွားလာလျက် ရှိတာကြောင့် လမ်းကြေး များစွာ ရရှိနေတာဖြစ်ပေမယ့် လမ်းပိုင်း ပျက်စီးမှုအတွက်တော့ ထိရောက်တဲ့ ပြန်လည် ပြင်ဆင်မှုတွေ ပြုလုပ်နိုင်ခြင်း မရှိသေးဘူးလို့ သိရပါတယ်။
“အဲဒီ ကုမ္ပဏီကလည်း ကုမ္ပဏီ အကြီးကြီးပဲ။ သူတို့ စယူခါစတုန်းကတော့ အဲဒီလောက် အပျက်မခံဘူး။ လမ်းဖာတာတွေ၊ ထပ်ပိုးလွှာ ခင်းတာတွေ သူတို့ တောက်လျှောက် လုပ်ခဲ့တာပေါ့။ ဒါပေမယ့် ၂၀၂၁ ခုနှစ်၊ ဖေဖော်ဝါရီလ နောက်ပိုင်းမှာကျတော့ သူတို့ သိပ်မလုပ်တော့ဘူး။ ပြီးခဲ့တဲ့နှစ်ကလည်း ပျက်တယ်၊ နည်းနည်းပါးပါးလုပ်တယ်။ အခု ဒီနှစ်ကျတော့ လမ်းက တော်တော်ကြီးကို ဆိုးဆိုးရွားရွား ဖြစ်လာတာ” လို့ သူက ပြောပါတယ်။
လမ်းမပျက်စီးခင်က ပုဂံ - ညောင်ဦး - ကျောက်ပန်းတောင်း - မိတ္ထီလာ - သီးကုန်း ခရီးစဉ်ကြာချိန်ဟာ စုစုပေါင်း အချိန် ၃ နာရီဝန်းကျင်သာ ရှိခဲ့တာဖြစ်ပေမယ့် လက်ရှိမှာတော့ ၄ နာရီဝန်းကျင်လောက် ကြာမြင့်နေပြီး ရာသီဥတုအခြေအနေ ကောင်းမွန်မှု မရှိရင်တော့ အချိန် ၅ နာရီဝန်းကျင်လောက် ကြာအောင် မောင်းနှင်ရတယ်လို့ သူက ပြောပါတယ်။
“နောက်ပြီးတော့ ကားတွေလည်း အဲဒီလမ်းကြောင်းမှာ တာယာတွေ ပွင့်ကြတာ၊ အောက်ပိုင်း ပျက်စီးတာတွေက တော်တော်များများ ဖြစ်တယ်။ ပြီးတော့ လမ်းက ချိုင့်ခွက်ကြီးတွေကလည်း အကြီးကြီးတွေ ဖြစ်နေပြီ။ တလမ်းလုံး ဘယ်လိုမှ ရှောင်လို့မရဘူး။ အဲဒါက တနေရာတည်းလည်း မဟုတ်ဘူး။ တလမ်းလုံးလိုလို ဖြစ်နေတာ။ ပြီးတော့ လမ်းမှာ ကားတယာပွင့်တာတွေ ဖြစ်ပြီဆိုရင်တော့ အချိန်က ခုဏကပြောတဲ့ ၄ နာရီ ဆိုတာထက်ကို တွက်ဆမရအောင် ကြာသွားတာမျိုးလည်း ရှိတယ်” လို့ သူက ပြောပါတယ်။
လက်ရှိ သီတင်းကျွတ်နဲ့ တန်ဆောင်တိုင် ပိတ်ရက်တွေမှာ ဘုရားဖူးလာကြတဲ့ ကားတွေ တနေ့ကို အစီးရေ ထောင်နဲ့ချီ ရှိနေပြီး ကုမ္ပဏီအနေနဲ့ အဲဒီကနေ လမ်းဖြတ်သန်းခတွေ တရက်ကို သိန်းရာနဲ့ချီ ရရှိနေပေမယ့် လမ်းပိုင်း ပျက်စီးမှုတွေကတော့ မကြုံစဖူး အလွန်ကို ဆိုးရွားနေဆဲ ဖြစ်တယ်လို့ ဆိုပါတယ်။
“အရင်ကဆို လမ်းကြောင်းတွေ အများကြီး ရှိတယ်လေ။ ဥပမာ ပခုက္ကူတို့ဘာတို့ကနေ မန္တလေးကို သွားမယ်ဆိုရင် ဒီလမ်းကို သိပ်မသုံးကြဘူး။ မြင်းခြံလမ်းဘက်ကို သုံးကြတာပေါ့။ အခုကျတော့ မြင်းခြံလမ်းဘက်က အခြေအနေ သိပ်ပြီးတော့ မတည်ငြိမ်တဲ့ အခါကျတော့ ဝေးတဲ့လမ်းကို ရွေးပြီးတော့ သွားကြရတာပေါ့။ လက်ရှိက မြင်းခြံနဲ့ နွားထိုးကြီး လမ်းဘက်တွေက မအေးချမ်းဘူးလေ။ ဒီတော့ ကျောက်ပန်းတောင်း - ပုဂံ - ညောင်ဦးလမ်းကိုပဲ အားထားပြီး သွားနေကြရတာ။ အဲဒီတော့ ကားအသွားအလာတွေက အရင်ထက် နှစ်ဆ ပိုများလာတယ်” လို့ သူက ပြောပါတယ်။
အခုလို လမ်းပိုင်း ပျက်စီးနေမှုတွေဟာ လွန်ခဲ့တဲ့ ၂၀၂၁ ခုနှစ်လောက်ကနေ စတင်လာတာဖြစ်ပြီး ပြီးခဲ့တဲ့ ၂၀၂၄ ခုနှစ်၊ မိုးရာသီကာလမှာတော့ လမ်းပိုင်းပျက်စီးမှုနဲ့ ပတ်သက်လို့ ကုမ္ပဏီဘက်က အနည်းငယ် ပြန်လည် ပြုပြင်ဖာထေးမှုတွေ ပြုလုပ်ခဲ့တာ ရှိတယ်လို့ သူက ပြောပါတယ်။
ဒါပေမယ့်လည်း အဲဒီလို ပြန်လည် ပြုပြင်ခဲ့စဉ်က ထပ်ပိုးလွှာခင်းတာမျိုး မတွေ့ခဲ့ရဘူးလို့ သိရပြီး အခု ၂၀၂၅ ခုနှစ်၊ မိုးရာသီကာလမှာတော့ လမ်းပျက်စီးမှု အခြေအနေဟာ စံချိန်တင် ဆိုးရွားလာတယ်လို့ သူက ပြောပါတယ်။
ဒါနဲ့ပတ်သက်လို့ ခရီးသည် တယောက်က “တော်တော် ဆိုးရွားလွန်းပါတယ်။ ချိုင့်ခွက်ရှောင်ရင်း ဘရိတ်တွေနင်း၊ နောက်က ကားက ဝင်ဆောင့်။ လက်ပံပြားနားမှာ ကားနှစ်စီး တွေ့ခဲ့ရတယ်။ လမ်းပြောင်းပြန် မောင်းရနဲ့။ ခရီးတွေကြာချက်၊ လွန်လွန်းတယ်” လို့ ပြောပါတယ်။
ဒါအပြင် နောက်ထပ် လမ်းအသုံးပြုသူ တယောက်ကလည်း အခု မိုးတွင်းကာလမှာ အဲဒီ လမ်းပိုင်းက ကားမောင်းလို့ မရအောင်ကို အတော်လေး ပျက်စီးနေတယ်လို့ ဆိုပြီး ကျောက်ပန်းတောင်းနဲ့ သီးကုန်းကို ပုံမှန် လမ်းကောင်းပါက တနာရီလောက်သာ မောင်းနှင်ရပေမယ့် လက်ရှိမှာတော့ ၁ နာရီခွဲတောင် မနည်း မောင်းနေရတယ်လို့ ပြောပါတယ်။
မြင်းခြံ - ညောင်ဦး - ကျောက်ပန်းတောင်း လမ်းပိုင်းဟာ ၂၀၂၄ ခုနှစ် မိုးရာသီအကုန်မှာ အဆိုးရွားဆုံးအဖြစ် ကျင်းတွေ၊ ချိုင့်တွေ စတင် ဖြစ်ပေါ်ခဲ့တာလို့ သိရပြီး လက်ရှိမှာတော့ အဲဒီ ကျင်းနဲ့ ချိုင့်တွေဟာ အချင်း ၂ ပေ ပတ်လည်ခန့် ရှိနေပြီ ဖြစ်တယ်လို့ သိရပါတယ်။
“ညောင်ဦး - ပခုက္ကူလမ်းပိုင်းဆို အတော်ဆိုးတယ်။ ပုလင်းရွာနားဆိုရင် အမြင်မတော်လို့ ရပ်ရွာက မြေဖို့ပေးနေရတဲ့အဆင့်။ ပခုက္ကူ၊ ဧရာဝတီ တံတားပေါ်မှာလည်း လမ်းဘေး ဝဲ/ယာတွေမှာ အပေါက်ဖာထားတာတဲ့။ ဘုကြီးတွေကိုဖြစ်လို့။ အတော်ဆိုးတယ်။ ပြီးပြီးရော ဝတ်ကျေတမ်းကျေ လုပ်ထားကြတာ တကယ်ဆိုးပါတယ်။ ဒီလမ်းပဲ ရှိတာမို့၊ အဲဒီလမ်းတွေကိုပဲ မောင်းရတာ။ တကယ်ပင်ပန်းတယ်” လို့ ယာဉ်မောင်း တယောက်က ပြောပါတယ်။
ဒါကြောင့် သက်ဆိုင်ရာ လမ်းအုပ်ချုပ်သူ ခရိုင်/မြို့နယ် တာဝန်ရှိသူတွေအနေနဲ့ အဲဒီ လမ်းပိုင်းရဲ့ ဆိုးရွာတဲ့ ပျက်စီးနေမှု အခြေအနေကို သိစေချင်ပြီး “မြတ်နိုးသူ” ကုမ္ပဏီအပေါ် ထိရောက်တဲ့ အရေးယူမှုတွေ ပြုလုပ်စေချင်တယ်လို့ လမ်းပိုင်း အသုံးပြုသူတွေက ပြောပါတယ်။
အခုလို မြင်းခြံ - ပုံဂံ - ညောင်ဦး - ကျောက်ပန်းတောင်း - မိတ္ထီလာလမ်းပိုင်း ပျက်စီးနေမှု အခြေအနေနဲ့ ပတ်သက်လို့ VOM အနေနဲ့ “မြတ်နိုးသူ” ဆောက်လုပ်ရေး ကုမ္ပဏီ ဆက်သွယ်မေးမြန်းခဲ့ပေမယ့် တာဝန်ခံဖြေကြားမယ့်သူဖုန်းပေးပါ့မယ်ဆိုပြီးနောက် မပေးတဲ့အတွက် ဆက်သွယ်လို့ မရသေးပါဘူး။