မြန်မာ့စိန်ခေါ်မှုများအကြားမှပင် အိန္ဒိယ -မြန်မာ – ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအဝေးပြေးလမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေးစီမံကိန်းကို လာမည့် နှစ်နစ်ကျော်၊ သုံးနှစ်အတွင်း ပြီးစီးရန် အိန္ဒိယ မျှော်လင့်

အောက်တိုဘာ ၁၅


Watch
Homeမြန်မာ့စိန်ခေါ်မှုများအကြားမှပင် အိန္ဒိယ -မြန်မာ – ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအဝေးပြေးလမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေးစီမံကိန်းကို လာမည့် နှစ်နစ်ကျော်၊ သုံးနှစ်အတွင်း ပြီးစီးရန် အိန္ဒိယ မျှော်လင့်
နိုင်ငံတကာသတင်းပြည်တွင်းသတင်းသတင်း
မြန်မာ့စိန်ခေါ်မှုများအကြားမှပင် အိန္ဒိယ -မြန်မာ – ထိုင်း သုံးနိုင်ငံအဝေးပြေးလမ်းမကြီး တည်ဆောက်ရေးစီမံကိန်းကို လာမည့် နှစ်နစ်ကျော်၊ သုံးနှစ်အတွင်း ပြီးစီးရန် အိန္ဒိယ မျှော်လင့်
admin
October 15, 2025
IMG_20251015_093904
၁၅. ၁၀. ၂၀၂၅
Translated by Thettant

​နေရာဒေသအနှံ့ စစ်ပွဲများဖြစ်ပွားနေသော မြန်မာနိုင်ငံရှိ စိန်ခေါ်မှုများကြားမှပင် ကြာမြင့်စွာ စောင့်ဆိုင်းနေရသည့် အိန္ဒိယ-မြန်မာ-ထိုင်း (IMT) သုံးနိုင်ငံ အဝေးပြေးလမ်းမကြီးကို နောက်ထပ် နှစ်နစ်မှ သုံးနှစ်အတွင်း ပြီးစီးအောင် တည်ဆောက်နိုင်လိမ့်မည်ဟု အိန္ဒိယနိုင်ငံ၏ အရှေ့မြောက်ဒေသ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေး ဝန်ကြီးဌာန (DoNER) က ပြောကြားခဲ့သည်။

​မကြာသေးမီက အရှေ့တောင်အာရှ သတင်းထောက်အဖွဲ့တစ်ဖွဲ့ အိန္ဒိယနိုင်ငံသို့ လေ့လာရေး ခရီးစဉ်အတွင်း DoNER က အိန္ဒိယအရှေ့မြောက်ပိုင်းရှိ ၎င်းတို့၏ ဖွံ့ဖြိုးရေးလုပ်ငန်းများကို ပြသခဲ့ပြီး ဒေသတွင်း ဆက်သွယ်မှုကို မြှင့်တင်ရန်အတွက် အိန္ဒိယ၏ ကတိကဝတ်ကို အလေးပေး ပြောကြားခဲ့သည်။

​DoNER အတွင်းရေးမှူး ချန်ချယ်လ် ကုမာရ်က မြန်မာနိုင်ငံ၏ နိုင်ငံရေးမတည်ငြိမ်မှုများကြောင့် နှောင့်နှေးမှုများ ကြုံတွေ့ခဲ့ရသော IMT အဝေးပြေးလမ်းမကြီးနှင့် ပတ်သက်သည့် မေးခွန်းများကို ဖြေကြားခဲ့ရာ​”သုံးနိုင်ငံအဝေးပြေးလမ်းမကြီးကို နှစ်နစ်ကနေ သုံးနှစ်အတွင်း ပြီးစီးလိမ့်မယ် လို့ ကျွန်တော်တို့ မျှော်လင့်ပါတယ်” ဟု ပြောခဲ့သည်။

ချစ်ကြည်ရေးလမ်းမကြီး ဟုလည်း သိကြသည့် IMT အဝေးပြေးလမ်းမကြီးသည် အိန္ဒိယနိုင်ငံ မဏိပူရပြည်နယ်ရှိ မိုးရေးမှ မြန်မာနိုင်ငံကို ဖြတ်၍ ထိုင်းနိုင်ငံ တက့်ခ်ခရိုင်ရှိ မဲဆောက်အထိ ဆက်သွယ်ထားသော ၁,၃၆၀ ကီလိုမီတာ ရှည်လျားသည့် လေးလမ်းသွား လမ်းမကြီး ဖြစ်သည်။

အဆိုပါစီမံကိန်းသည် အိန္ဒိယ၏ “အရှေ့မျှော်မူဝါဒ”၏ အဓိကအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုဖြစ်ပြီး ၂၀၁၀ ပြည့်နှစ်၊ ဇန်နဝါရီလ ၁ ရက်နေ့တွင် အသက်ဝင်ခဲ့သော အာဆီယံ-အိန္ဒိယ လွတ်လပ်သောကုန်သွယ်မှု သဘောတူညီချက်အောက်တွင် ကုန်သွယ်မှုနှင့် ဆက်သွယ်မှုကို ခိုင်မာစေရန် ရည်ရွယ်သည်။

သုံးနိုင်ငံ ချစ်ကြည်ရေး ​လမ်းမကြီးသည် တစ်စထက်တစ်စ တိုးတက်လျက်ရှိသည်။ မိုးရေးမှ မြန်မာနိုင်ငံ တမူး-ကလေးမြို့-ကလေးဝဒေသသို့ ဆက်သွယ်ထားသော အိန္ဒိယ-မြန်မာ ချစ်ကြည်​ရေး လမ်းမကြီး၏ ၁၆၀ ကီလိုမီတာ အပိုင်းကို ၂၀၀၁ ခုနှစ်၊ ဖေဖော်ဝါရီလတွင် ဖွင့်လှစ်ခဲ့သည်။
​လက်ရှိတွင် ကလေးဝ-ယာကြီး အပိုင်း ၁၂၀ ဒသမ ၇၄ ကီလိုမီတာအပြင် တမူး-ကြေးကုန်း- ကလေးဝ အပိုင်း ၁၄၉ ဒသမ ၇၀ ကီလိုမီတာ တစ်လျှောက်ရှိ တံတား ၆၉ စင်းကိုလည်း တည်ဆောက်နေဆဲဖြစ်သည်။

​အိန္ဒိယသည် ပိုမိုကျယ်ပြန့်သော အရှေ့တောင်အာရှ ဒေသကို ချိတ်ဆက်ရန် ရည်ရွယ်၍ အရှေ့-အနောက် စီးပွားရေးစင်္ကြံအောက်ရှိ အိန္ဒိယ-ဗီယက်နမ် အဝေးပြေးလမ်းမကြီးမှတစ်ဆင့် ဆက်သွယ်မှုကို ထပ်မံတိုးချဲ့ရန်လည်း အဆိုပြုထားသည်။

​”ကျွန်တော်တို့က မလေးရှားနဲ့ စင်ကာပူအပါအဝင် အရှေ့တောင်အာရှရဲ့ တောင်ပိုင်းအထိ ရောက်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ အရင်ဆုံး မြောက်ဘက်အပိုင်းကို အပြီးသတ်ဖို့ လိုပါတယ်” ဟု မစ္စတာ ကုမာရ်က ပြောကြားခဲ့သလို “ကျွန်တော်တို့မှာ ဘက်စုံချိတ်ဆက်မှုအတွက် ဆန္ဒပြင်းပြစွာ ရှိနေပါတယ်” ဟုလည်း ၎င်းက ဆိုသည်။

​သုံးနိုင်ငံချစ်ကြည်ရေးလမ်းမကြီး ပြီးဆုံးမည့်​အချိန်ဇယားနှင့် ပတ်သက်၍ မစ္စတာ ကုမာရ်က အိန္ဒိယနိုင်ငံဆိုင်ရာ မြန်မာသံအမတ်ကြီးမှတစ်ဆင့် မြန်မာအစိုးရနှင့် ဆွေးနွေးမှုများ ဆက်လက်လုပ်ဆောင်နေကြောင်း ပြောကြားခဲ့သည်။

​”မြန်မာနိုင်ငံရဲ့ အခြေအနေသာ တိုးတက်လာမယ်ဆိုရင် အဝေးပြေးလမ်းမကြီးကို ပိုမိုစောစီးစွာ ပြီးစီးနိုင်ပါတယ်” ဟု ၎င်းက ဖြည့်စွက်ပြောကြားခဲ့သည်။

သို့သော် နိုင်ငံရေးမတည်ငြိမ်မှုများက နှောင့်နှေးမှုများကို ဆက်လက်ဖြစ်ပေါ်စေနိုင်ကြောင်းကိုလည်း ၎င်းက အသိအမှတ်ပြုခဲ့သည်။

​”ဒါက နိုင်ငံခြားအစိုးရတွေ ပါဝင်တဲ့ နိုင်ငံတကာစီမံကိန်းဖြစ်လို့ သူတို့ရဲ့ စိုးရိမ်ပူပန်မှုတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားဖို့က အရေးကြီးပါတယ်” ဟု ၎င်းက ပြောကြားသည်။

​”ကျွန်တော်တို့ မျှော်လင့်ချက် ရှိနေဆဲဖြစ်ပေမယ့်၊ မမျှော်မှန်းထားတဲ့ အခြေအနေတွေက အချိန်ဇယားကို ထိခိုက်စေနိုင်တယ်ဆိုတာကို နားလည်ပါတယ်” ဟုလည်း မစ္စတာ ကုမာရ်က ဆက်လက် ပြောကြားခဲ့သည်။

Ref, Bangkok Post

Credit - MT News Agency

#centralnewsnaypyitaw

image