11 w - Translate

⚠️ လုပ်ငန်းခွင်အတွင်း အဆိပ်အတောက်ဖြစ်စေသော လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက် (၁၂) မျိုးနှင့် ဖြေရှင်းနည်း ⚠️
ရုံးတွင်းမှာ အဆိပ်အတောက်လူတွေကို ဘယ်လိုကိုင်တွယ်မလဲ? ကျွန်တော်တို့ရဲ့ အလုပ်စွမ်းဆောင်ရည်ကို ထိခိုက်စေတဲ့ လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက် ၁၂ မျိုးကို သိရှိနားလည်ပြီး၊ သူတို့ကို ပညာသားပါပါ ဘယ်လို ကိုင်တွယ်ရမလဲဆိုတာ လေ့လာလိုက်ရအောင်။
၁။ အချိန်တိကျမှုမရှိဘဲအောင်မြင်မှုကိုအချောင်ရချင်သူ
• စရိုက်: အလုပ်ပြီးဆုံးခါနီးမှ ရောက်လာပြီး ကိုယ့်ရဲ့ အောင်မြင်မှုကို ရယူသူ။
• ဖြေရှင်းနည်း: အလုပ်တိုးတက်မှု မှတ်တမ်းများ (emails, Slack) ကို စာဖြင့် ရှင်းရှင်းလင်းလင်း ဖော်ပြမျှဝေပါ။ ဒါမှ သင့်ရဲ့ ပါဝင်ဆောင်ရွက်မှု မှတ်တမ်း ခိုင်မာနေမှာပါ။
၂။ အနိုင်ကျင့်သူ/စကားဖြတ်ပြောသူ
• စရိုက်: တခြားသူရဲ့စကားကို ဖြတ်ပြောခြင်း၊ ၎င်းတို့၏ အမြင်ကိုသာ အတင်းအကျပ် လက်ခံခိုင်းခြင်း။
• ဖြေရှင်းနည်း: "ခွင့်ပြုပါဦး၊ ကျွန်တော့်ရဲ့ အကြံဥာဏ်ကို အဆုံးသတ်လိုက်ပါရစေ" ဟု စိတ်ငြိမ်သက်စွာနှင့် အေးဆေးတည်ငြိမ်သော အသံဖြင့် ပြောပါ။
၃။ အမြဲတမ်း ညည်းညူသူ
• စရိုက်: ပြဿနာများကိုသာ အဆက်မပြတ် ပြောဆိုနေပြီး ဖြေရှင်းနည်းကို ဘယ်တော့မှ မပေးသူ။
• ဖြေရှင်းနည်း: "ကူညီဖို့ ဘာလုပ်ရမလဲလို့ ထင်လဲ?
ဖြေရှင်းဖို့အတွက် အပြုသဘောဆောင်တဲ့ အမြင်တစ်ခုကို ဘယ်လို ဦးတည်သွားနိုင်မလဲ?" ဟု မေးမြန်းပါ။
၄။ တီးတိုးပြောသူ/အတင်းအဖျင်း ပြောသူ
• စရိုက်: ဒရာမာဖန်တီးပြီး "သိရအောင် ပြောပြတာပါ" ဟု အကြောင်းပြချက် ပေးသူ။
• ဖြေရှင်းနည်း: တိတ်ဆိတ်ခြင်းဖြင့် တုံ့ပြန်ပါ သို့မဟုတ် "ဒီနေရာမှာ မရှိတဲ့သူ တစ်ယောက်အကြောင်းကို ကျွန်တော် မပြောချင်ပါဘူး" ဟု ပြတ်သားစွာ ပြောပါ။
၅။ အပြစ်ကင်းချင်ယောင်ဆောင်သူ
• စရိုက်: အမြဲတမ်း ကိုယ့်ကိုယ်ကိုအပြစ်ကင်းတယ်သူလုပ်တာဘဲမှန်တယ်လို့တွေးနေပြီး ဘယ်တော့မှ အမှားမရှိဟု ပြောသူ။
• ဖြေရှင်းနည်း: ကြားနေအနေအထားဖြင့် တည်ငြိမ်စွာ မေးပါ၊ "ဒီကိစ္စကို ရှေ့ဆက်ဖို့ ဘယ်လိုမျိုး အဖြေရှာချင်ပါသလဲ?" ဟု မေးပြီး ဖြေရှင်းချက်ဆီသို့သာ အာရုံစိုက်ပါ။
၆။ အရာရာ ထိန်းချုပ်လိုသူ
• စရိုက်: အသေးစိတ်ကအစ ကြားဝင်စွက်ဖက်ပြီး မည်သူ့ကိုမှ တာဝန်ခွဲဝေမပေးချင်သူ။
• ဖြေရှင်းနည်း: "ဒီကိစ္စကို ကိုင်တွယ်မယ့် ပုံစံကို ကျွန်တော် ရှင်းပြပါရစေ။ အန္တရာယ်ရှိနိုင်တဲ့ အချက်တွေကို တွေ့ရင် ကျွန်တော့်ကို ပြောပြပါ" ဟု ပြောပြီး ကြိုတင်ကာကွယ်ရေးကို ဖော်ပြကာ စကားဖြတ်ပါ။
၇။ အပြစ်လွှဲချသူ
• စရိုက်: တစ်ခုခု မှားယွင်းသွားသောအခါ တခြားသူများကို လက်ညှိုးထိုးပြသူ။
• ဖြေရှင်းနည်း: နောက်ပြန်ဆုတ်ပြီး ဆုံးဖြတ်ချက်များကို ပြန်လည်စစ်ဆေးပါ။ တာဝန်ယူမှုကို ရှင်းလင်းစေရန် လုပ်ဆောင်ချက်များကို စာဖြင့် မှတ်တမ်းတင်ထားပါ။
၈။ စည်းကျော်သူ
• စရိုက်: ချက်ချင်းပြန်စာတွေကို မျှော်လင့်ခြင်း၊ ကိုယ့်ရဲ့ ပြက္ခဒိန်ကို ခွင့်မတောင်းဘဲ ဝင်ကြည့်ခြင်း စသဖြင့် ကိုယ်ပိုင်နယ်နိမိတ်ကို ကျူးကျော်သူ။
• ဖြေရှင်းနည်း: "ကျွန်တော်က အလုပ်ချိန်အတွင်းမှသာ စကားပြောဖို့ အချိန်ရပါလိမ့်မယ်။ အရေးတကြီး ကိစ္စရှိရင်တော့ အလုပ်ချိန်အတွင်းမှာပဲ အစီအစဉ်ဆွဲလိုက်ရအောင်" ဟု ပြောပါ။
၉။ မျက်နှာသာပေးမှု စုဆောင်းသူ
• စရိုက်: "အမြန်ကူညီပါဦး" ဟု ပြောဆိုကာ အလုပ်များစွာကို အချိန်တိုအတွင်း ခိုင်းစေသူ။
• ဖြေရှင်းနည်း: "ကျွန်တော် ကူညီပေးလို့ရပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ ကျွန်တော့်ရဲ့ ပိုအရေးကြီးတဲ့ အလုပ်တွေကို ရှေ့တန်းတင်ထားဖို့ လိုပါတယ်" ဟု ပြောဆိုကာ ပထမဦးစားပေး အလုပ်ကို ပြတ်ပြတ်သားသား ပြောပါ။
၁၀။ ရှုပ်ထွေးမှု ဖန်တီးသူ
• စရိုက်: နောက်ဆုံးမိနစ်တွင်မှ အရေးပေါ် အခြေအနေနှင့် ထိတ်လန့်မှုများ ဖန်တီးကာ အလုပ်များအားလုံးကို အရေးပေါ်ဖြစ်စေသူ။
• ဖြေရှင်းနည်း: "ဒီလုပ်ငန်းကို စာဖြင့် ရှင်းရှင်းလင်းလင်း ဖော်ပြ ပေးနိုင်မလား? အရေးပေါ်အခြေအနေကို လျှော့ချပြီး အရာရာကို သေချာစေဖို့ပါ" ဟု တောင်းဆိုပါ။
၁၁။ တိတ်တဆိတ် အဖျက်သမား
• စရိုက်: တခြားလူများရှေ့တွင် သင့်ရဲ့ အရည်အချင်းအပေါ် သိမ်မွေ့စွာ မေးခွန်းထုတ်ခြင်း၊ သံသယဝင်စေခြင်း။
• ဖြေရှင်းနည်း: "ခင်ဗျားပြောတာကို ရှင်းရှင်းလင်းလင်း ပြောပြပေးပါဦး။ ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ?" ဟု တည်ငြိမ်စွာ ပြန်မေးပါ။ ၎င်းတို့အား ရှင်းပြခိုင်းခြင်းဖြင့် ၎င်းတို့၏ ရည်ရွယ်ချက်ကို ပေါ်လွင်စေမည်။
၁၂။ အရာရာကို သိလိုသူ
• စရိုက်: ကိုယ့်အလုပ် မဟုတ်သည့်တိုင် အကြံဉာဏ်တိုင်းကို ဝင်ပြောသူ။
• ဖြေရှင်းနည်း: "ကျွန်တော်တို့ရဲ့ ရည်ရွယ်ချက်/ရလဒ်က ဘာလဲ? ကိုယ်ရည်မှန်းထားတဲ့ ပန်းတိုင်အတွက်ပဲ အာရုံစိုက်လိုက်ရအောင်" ဟု ပြောပြီး ပန်းတိုင်ဆီသို့သာ အာရုံပြန်ပြောင်းပါ။
သင်ရော? ဒီ (၁၂) မျိုးထဲက ဘယ်သူနဲ့ နေ့တိုင်း ရင်ဆိုင်နေရလဲ? 😥

image