ဒါကိုရီးယားကားထဲက စစ်သည်ပုံတွေမဟုတ်ပါဘူး။
ဒါ အင်းဝခေတ်ကမြန်မာစစ်သည်တော်တွေရဲ့ ပန်းချီပုံပါ။ ဒီလိုပြောရင်ထူးဆန်းနေမယ်ထင်ပါတယ်။ တော်တော်များများအနေနဲ့ ဇာတ်တွေ၊ မြန်မာပေါကားတွေ၊ ကြုံရာဆွဲပန်းချီကားတွေထဲက ရဲမတ်ပုံတွေကိုကြည့်ပြီး အင်းဝခေတ်စစ်သည်တွေဟာ ဖော်ပြပါပုံတွေထဲကလိုဖြစ်လိမ့်မယ်လို့ဘယ်သူမှ ထင်ထားမှာမဟုတ်ပါဘူး။ ဒီပုံတွေက လတ်တလောမှာ “တရုတ်ကဖိ၊ သျှမ်းက အိ၊ ရှိသည့်မြန်မာ တောင်ရိုးမှာ” ဆိုတဲ့ ခေါင်းစဉ်နဲ့ အပိုင်းခွဲတင်ပေးနေတဲ့ အင်းဝခေတ်ကာလ သျှမ်း၊ မြန်မာ၊ တရုတ် နိုင်ငံရေး၊ စစ်ရေးသမိုင်းတွေထဲက အင်းဝစစ်သည်တော်တွေရဲ့ ပုံရိပ်ကို ထင်ဟပ်နေစေပါတယ်။ ဒါကိုကြည့်ချင်၊ မြင်ချင်တယ်ဆိုရင် ကံအားလျော်စွာတစ်နေရာသာကျန်ရှိနေပါတယ်။ နေရာက ပုဂံဒေသက တတ်နွယ်ကျောင်းမှာပါ။
ဒီပန်းချီပုံတွေဟာ အလွန်တွေ့ရခဲလှတဲ့ ပထမအင်းဝခေတ်နံရံဆေးရေးပန်းချီတွေထဲမှာမှ တစ်ခုတည်းသော စစ်သည်တော်တွေရဲ့ပုံပါ။ ဒါနဲ့ပတ်သတ်ပြီးကြုံတုန်းဆက်ပြောရရင် မြန်မာသမိုင်းခေတ်အဆက်ဆက်မှာ စစ်သည်ပုံအထောက်အထားနဲ့ပတ်သတ်ရင် ကုန်းဘောင်ခေတ်ကအများဆုံးပါ။ ညောင်ရမ်းခေတ်က ဒုတိယအများဆုံးဆိုပေမယ့် ကျန်ခေတ်တွေမှာက မတွေ့ရသလောက်ပါပဲ။ ပုဂံခေတ်နံရံဆေးရေးပန်းချီတွေဟာ အမြင့်မားဆုံးလက်ရာကောင်းတွေဖြစ်ပြီး အလွန်များပြားစွာအမွေအဖြစ်ကျန်နေခဲ့ပေမယ့် စစ်သည်ပုံအနေနဲ့ကတော့ ရှားလွန်းလှပါတယ်။ ဇာတ်တော်သရုပ်ဖော်ပန်းချီတွေထဲမှာ စစ်သည်အဖြစ်သိသာအောင် လက်နက်ဆွဲကိုင်ပြထားတဲ့ အဝတ်ဗလာနဲ့ လူတွေအဖြစ်သာတွေ့ရပါမယ်။ ဒီလောက်ကြီးကျယ်ခဲ့တဲ့ပုဂံဟာ အဲဒီလောက်ပြီးပြီရော ကြုံရာလူတွေစုထားတဲ့ စစ်တပ်နဲ့ အင်ပါယာထူထောင်လို့မရပါဘူး။ ပြောချင်တာက ဒီပုံတွေကိုကြည့်ပြီး ပုဂံခေတ်စစ်သည်တွေဟာ ဒီလိုပုံထဲအတိုင်းပါဆိုပြီး ရမ်းသမ်းကောက်ချက်ချလို့မရပါဘူး။ တကယ့်စစ်သည်ပုံနဲ့ နီးစပ်တဲ့ ချပ်ဝတ်တန်တာဆင်ယင်ထားတဲ့ ပုဂံခေတ်မာန်နတ်စစ်သည်ပုံတွေကိုလည်း တွေ့ထားရပါတယ်။ ဒီပုံတွေကသာ လက်တွေ့နဲ့ အတတ်နိုင်ဆုံးနီးစပ်ပါလိမ့်မယ်။ ဟုတ်ပါပြီ။ အင်းဝအကြောင်းပြောရင် ပုဂံဘက်ရောက်နေတာ ဒီလောက်နဲ့ရပ်လိုက်ပါဦးမယ်။ အင်းဝခေတ်အကြောင်းပြန်ဆက်ကြရအောင်။
အထက်မှာပြောထားသလ်ိုပါပဲ။ ပုဂံခေတ်နံရံဆေးရေးပန်းချီတွေဟာ ဒု နဲ့ ဒေး ရှိနေပေမယ့် အင်းဝခေတ်နံရံဆေးရေးပန်းချီတွေကတော့ တစ်နိုင်လုံးမှာတောင် လက်ချိုးရေလို့ရပါတယ်။ အဲဒီထဲမှာ စစ်သည်ပုံဆိုတော့ပိုရှားပြီးပေါ့။ လက်ရှိဖော်ပြထားတဲ့ ပုံတွေပဲ ထူးထူးခြားခြားနဲ့ ရှားရှားပါးပါးကျန်နေပါတယ်။ ဒီပုံတွေရှိသေးကြောင်းကိုတောင် အပြင်လူမဆိုထားနဲ့ သမိုင်းသမားထဲကလူတွေတောင် အကုန်မသိပါဘူး။ မသိကြသူတွေအများကြီးရှိနေပါတယ်။ (ဘယ်သူ့ကိုမှ ပုတ်ခတ်ခြင်းမဟုတ်ပါ) ပြီးတော့ ဒီကျန်နေတဲ့ ပုံတွေကိုက ရှားယုံတင်မက ထူးခြားနေတာပါ။ သူတို့ရဲ့ ဝတ်စုံတွေဟာ အများထင်ထားသလို
အလှူဝင်းခင်းတဲ့ထဲက ရဲမတ်တွေလို ဟုတ်မနေတာပါပဲ။ အမြင်ဆန်းနေသလို ခမ်းနားလှတယ်။ တိုက်ပွဲဝင်
စစ်သည်တွေအတွက်လည်း သင့်တော်တယ်။ အများအမြင်မှာလည်း ခမ်းညားပြီး ရန်သူတွေအပေါ်ကိုလည်း အဟန့်ဖြစ်စေနိုင်တဲ့ ပုံသဏ္ဍာန်ရှိပါတယ်။
ဒီ​ပန်းချီတွေထဲမှာ စစ်အင်္ဂါလေးပါးကို ရေးဆွဲထားတယ်။ စစ်အင်္ဂါလေးပါးဆိုတာတွေက
(၁) ခြေချင်တပ်
(၂) မြင်းတပ်
(၃) ဆင်တပ်
(၄) ရထားတပ် တွေကိုခေါ်တာဖြစ်တယ်။ လူတွေပြောကြတဲ့ စစ်အင်္ဂါလေးပါးဆိုတာ ဒီလေးခုပါပဲ။
ဒါကြောင့် ဒီပန်းချီပုံတွေဟာ အင်းဝခေတ်စစါသည်တွေဆင်ယင်တဲ့ ချပ်ဝတ်ပုံကိုသိရစေပ်တယ်။ ခမောက်ပုံကိုလည်း သိရစေပါတယ်။ မြင်းတပ်ရဲ့ မြင်းကကြိုးတန်ဆာဆင်ယင်ပုံတွေလည်း သိရစေတယ်။ ဆင်တွေရဲ့ ကကြိုးတန်ဆာဆင်ယင်ထားပုံကိုလည်း သိရစေတယ်။ ပြီးတော့ စစ်ရထားပုံတွေကိုပါ လေ့လာနိုင်ပြန်တယ်။ အလွန်တန်ဖိုးကြီးလှပါတယ်။
ပန်းချီတွေမှာ အင်းဝခေတ်ဆွဲဟန်အတိုင်းဆွဲထားတဲ့အတွက် ပကတိပုံစံဘယ်လိုဖြစ်မယ်ကို အများမြင်
နိုင်ဖို့ နောက် post တွေမှာ တင်ကြပါဦးမယ်။
#စဝ်မိန်းထီး
# ကိုးကား (အသင်္ခယာ)

image